• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Tessss
    Madelen21 skrev 2013-01-07 19:51:54 följande:
    mytol jag har också ul nästa v fast på onsdag kl 14.
    ska ni kolla va d blir?
    Vi ska kolla är så sjukt nyfiken :)
    Jag tror på en flicka :)
    Men vi får se, min dotter önskar sig en lillasyster:)
    Nu ska jag strax titta på farmen här :) 
    Då har vi ul nästan samtidigt, jag ska på mitt nästa onsdag fast 14:15
    Gravid med första barnet! BF 16 juni 2013 ♥
  • Madelen21

tessss: åå okej var bor du? ja bor i dalarna så jag ska på spec mvc i falun och göra mitt ul :)

• Tessss
    Madelen21 skrev 2013-01-07 21:01:03 följande:
    tessss: åå okej var bor du? ja bor i dalarna så jag ska på spec mvc i falun och göra mitt ul :)
    Skåning Gör mitt ul i Helsingborg.
    Gravid med första barnet! BF 16 juni 2013 ♥
  • Meoow
    Madelen21 skrev 2013-01-07 20:33:14 följande:
    här är en som börjar känna för att boa och fixa mm i hemmet...
    när jag har väntat mina andra barn så har jag fått såna där ryck att ställa mig och städa sent på kvällar mm..
    Undra hur d kommer sig att man blir extra noga lr va man ska säga med städning när man ä gravid?
    Just nu har jag inte så stor ordning men d ska ändras på..
    Man får ta lite i taget så blir det bra. Är så sugen på att köpa ny inredning.. åå :)
    Ska kika runt lite på nätet.. fasen ja missa farmen ikväll oxå... trodde d va kl 20 men d va halv åtta :/ får kolla om d går å se på nätet istället då. 
    www.tv4play.se/program/farmen :)
  • Sömntutan

Åh ägg är ju så gott! Tyvärr kan jag knappt äta det. Speciellt inte när jag är gravid. Tror att det har med min galla att göra. Kräks och får springa på toa heja dagen om det vill sig illa.

• Solrosen82
    tovediana skrev 2013-01-07 18:37:20 följande:
    jag e sist i den här tråden... :) BF 30 juni..

Men blir ju planerat snitt så det blir i mitten på juni istället :) 

Härligt att få bebis lite tidigare! :)
    Alicantina skrev 2013-01-07 18:48:02 följande:
    Min första tjej var beräknad 3/10 på rul och hon kom den 3:e;) Men antar att det inte är så vanligt.

Jag tror inte det är så vanligt att få på bf, sällan jag hör nån som får det. :)
  • Solrosen82
    Mjj83l skrev 2013-01-07 19:47:38 följande:
    Kan man äta "för mycket" ägg?!?!?

Fik höra det idag, jag äter mkt ägg i vanliga fall och har fortsatt med det.

Idag fick jag kommentaren -"hoppas du inte äter lika mkt ägg nu!"

Äter äggröra till frukost varje dag, och gärna en omgång till på em. Allt mellan 2-6 ägg om dan typ.

Jag läste i en Coop eller Ica tidning att kroppen anpassar sig efter hur mycket ägg du äter och att det inte är dåligt att äta mkt ägg. Åt själv 4-5 ägg varje dag innan jag blev gravid. Nu e jag inte lika sugen på det. Kokt ägg är ju utmärkt mellanmål! ;)
    Madelen21 skrev 2013-01-07 20:33:14 följande:
    här är en som börjar känna för att boa och fixa mm i hemmet...

när jag har väntat mina andra barn så har jag fått såna där ryck att ställa mig och städa sent på kvällar mm..

Undra hur d kommer sig att man blir extra noga lr va man ska säga med städning när man ä gravid?

Just nu har jag inte så stor ordning men d ska ändras på..

Man får ta lite i taget så blir det bra. Är så sugen på att köpa ny inredning.. åå :)

Ska kika runt lite på nätet.. fasen ja missa farmen ikväll oxå... trodde d va kl 20 men d va halv åtta :/ får kolla om d går å se på nätet istället då. 

Jag har börjat få sug att städa och rensa på udda ställen. ;) Sen ska vi snart renovera det sista rummet som vi inte har gjort nåt med sen vi flyttade hit. Ska bli vårt nya sovrum :)
  • Madelen21

meoow: har sett på farmen

är de nån som har erfarenhet med att skicka saker m bussgods?
    har en syskonvagn till salu på blocket å fick just sms om ja kan skicka m bussgods... måste ta reda på i morgon vad det kostar och så... nån som vet hur man gör?

• AlexandraViberg

Jag skulle ta med vagnen till bussgods för att få rätt bedömt, de kan gå på både vikt och volym. Paketera det gärna innan, behöver inte vara en kartong, jag fick en vagn invirad i sopsäckar och silvertejp. Huvudsaken något täcker så det är mindre risk att tyget förstörs eller chassit repas. :)

The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~