• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Sonaten

Vaknade kl 03 idag och vid 04.30 gav jag upp omsomningsförsöken. Jag minns att jag hade detta bekymmer även förra graviditeten. Fler som vaknar för tidigt?

• joino
    Sonaten skrev 2013-01-08 06:12:24 följande:
    Vaknade kl 03 idag och vid 04.30 gav jag upp omsomningsförsöken. Jag minns att jag hade detta bekymmer även förra graviditeten. Fler som vaknar för tidigt?

Är vaken halva nätterna! Somnar som en stock, sen pigg efter några timmar. Blir knäpp.
  • malinhudis

Sonaten, jag hade det så tidigare, kanske någon må ad sen. Vaknade 04.30 VARJE morgon! Men nu sover jag bättre igen :) Hoppas det vänder!

• Sömntutan

Jag har också problem med sömnen. Att man sen behöver springa på toa hela tiden gör ju inte saken bättre. I natt har jag dock sovit väldigt bra. Kan bero på att jag gick upp tidigt i går och var i skolan i typ 12 timmar. Somnade som en stock vid 22 och sov i ett streck fram till 05.00. Har inte hänt på väldigt länge.

Börjar bli lite frustrerad att jag inte känner mer av bebis än vad jag gör. Förra veckan kände jag ju tom en spark från utsidan. Men sen dess har det varit ganska lugnt. Tycker det borde kännas mer och mer, inte mindre och mindre. UL i morgon så då hoppas vi att jag iaf. ser en livlig och frisk liten krabat.

• MissMe83

Alexandra: tycker du ska ringa din barnmorska efterssom det inte ger sig. Det är säkert inget farligt men hon vet kanske vad det är och hur man kan lindra det.

Melikeyou: japp huvudvärk dras jag med konstant, vaknar på morgonen med det å går å lägger mig med det. Dryygt. Har tydligen med progesteronet att göra

• alv

Hemkommen efter lyckat RUL. Så glad att allt är som det ska "där inne", 18+5 idag. Också lättad över att sonen fick följa med in så mannen min också fick se, blir så mycket mer verkligt för båda

• Rufsi 406

Igår kväll var det cirkus i magen. Skulle försöka somna men det sprattlades hej vilt. Tillslut fick jag väcka maken så att han fick känna på utsidan för första gången. Då blev den ännu vildare och jag ryckte till i hela kroppen varje gång för det var så kraftiga stötar.

• ThereseJohansson

Har inte vågat lita på att det är bebisen jag känner men efter rul igår där vi såg hur vår lilla pojke rörde sig så törs jag äntligen inse att det är han som lever loppan :)

• alv

MissMe: nä, vi sparar på den överraskningen. Fick låna väldigt mycket tjejkläder när vi väntade sonen så vi behöver inte veta för "planering" heller. Jag tillhör dem som gärna återvänder kläder och allt. Har inte alls stort behov av att gå i affärer heller.

Kanske beror på att vi dagligen scannar av Hemnet efter nytt boende, gärna hus/radhus så jag slipper bära 2 barn 2 våningar upp utan hiss. Längtar också efter egen tvättmaskin!

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~