• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Madelen21

Puh har just packat ihop min syskonvagn och ska skicka m bussgods till en som vill köpa..
    d va inte lätt å få ihop det men med massa sopsäckar så lyckades jag till slut :) 

• Premismamma

På väg in till sös för provtagning. Hoppas att någon har tid med ett ul eftersom jag haft blödning. Kanske får gå upp på gynakuten och sitta där i timmar.

• Hannathu
    Mjj83l skrev 2013-01-07 19:47:38 följande:
    Kan man äta "för mycket" ägg?!?!?
    Fik höra det idag, jag äter mkt ägg i vanliga fall och har fortsatt med det.
    Idag fick jag kommentaren -"hoppas du inte äter lika mkt ägg nu!"
    Äter äggröra till frukost varje dag, och gärna en omgång till på em. Allt mellan 2-6 ägg om dan typ.

nej det är ingen som helst fara, äter man mycket ägg så sänker kroppen sin egen produktion av kolesterol istället
  • Hannathu
    Premismamma skrev 2013-01-08 11:02:36 följande:
    På väg in till sös för provtagning. Hoppas att någon har tid med ett ul eftersom jag haft blödning. Kanske får gå upp på gynakuten och sitta där i timmar.

var inne på gynakuten (inte på sös)  i fredags pga blödning och kraftiga sammandragningar (jag trodde det var helt kört)
    De kunde inte se alls var blödningen kom ifrån men tydligen såg allt bra ut med liten i magen och tappen var jättefin (4cm och sluten) så jag fick order om att stressa mindre, samt inte bada och inte ha sex på några veckor.
  • MissMe83

Alv: ok. Önskar jag hade det tålamodet. Är så nyfiken då jag håller på å krevera . Bryr mig inte om vad det blir men vill ändå veta. Min man likaså. Men känns som en kille.

• mytol

Madelen21: Vi ska inte ta reda på könet. Vi sparar den överraskningen. Sonen tror att jag har en tjej i magen men säger att han vill ha en lillebror . Själv har ja faktiskt ingen riktig känsla, kaaaanske tjej.....

• NamliBecca

Vi var inne på rul i förra veckan men vi blev prel tillbakaflyttade 1 och en halv vecka. Förmodligen en kom men kort cykel och sen ägglossning som strulade till standard beräknings-matten. Barnet var för litet för att kunna se alla detaljer t ex i hjärtat så vi ska dit igen om två veckor. Ett extra ultraljud säger jag inte nej till!

• AlexandraViberg

Missme: Ja jag får nästan göra det!

Jag hade ju grotesk huvudvärk i tre månader men nu kommer det bara ibland! Är sjukt rädd att det ska komma tillbaka för det var fruktansvärt! De tog massa tester på blodet osv.. men konstaterade att det nog var hormonellt eftersom allt såg normalt ut i övrigt och det går ju inte att göra något åt..

The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
  • Madelen21

hej allihopa
    V 18 idag och 8 dagar till ul så kommer vara i v 18+1 på ul.
    vägde mig igår och 3 kg upp sen inskrivning i v 12 vägde då 60 kg och nu 63 känns lagomt än så länge... Kommer nog spåra ur längre fram fast jag är inte rädd å gå upp i vikt för jag har lätt att bli av med vikten sen.. När ja fått båda mina barn så har kilona rasat ganska fort efteråt... utan att jag har gjort nåt speciellt för att gå ner i vikt.

har just ätit lunch å blev så trött.. älsta dottern ledig idag så nu är vi hemma allihop bara sambon som jobbar.. Hade funderingar på att baka muffins... lär dock göra massa andra måsten först som att  dammsuga mm... fast d känns som ja inte gör annat...

Känner bäbis mest när jag är stilla då får jag mig små kickar :)
    Om jag rör mig och grejjar så då är det lugnt :)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~