• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Madelen21

idag har jag känt av illamående.. igår höll ja på spy när sambon stekte ägg i cocosfett.. d lukta så jäkla illa...
    så känslig för dofter är jag iaf... ush å fy...  idag vräker d ner regn här å ja skulle gå å hämta min dotter kl 14 på dagis.... känns inte kul, sen ringde min mamma å sa att hon kunde hämta :) tur man har en snäll mamma å skönt att ha mamma så nära :) vi bor typ 4-5 km ifrån varann. 

• Träz

Hej!
    Får jag hoppa in här? Skäms
    Fick ett fint plus igår..Är i vecka 5.. (4+6)
    Hoppas innerligt att detta går vägen, då vi fick missfall i maj!

Lycka till allihopa!!  

• AlexandraViberg

Blåbärssaft: min dotter låg i sätes- och fotbjudning. Planerat ks. Sen dess har jag haft problem och ont i mitt snitt (snart 6 år sedan) så samtidigt som jag är livrädd att snittet ska spräckas under vaginal förlossning så känner jag att jag ändå vill ha fött vanligt en gång. Och gör jag det inte nu så får jag inte. Här så blir det automatiskt ks efter två ks. Så det är nu eller aldrig.

Har bestämt att känna hur snittet beter sig medan magen växer innan jag bestämmer helt. Men är väldigt velig. Gråter när jag tänker på det så det är ju ingen bra start :P

• Caroliin

Går in i v.9 på onsdag, vart tar tiden vägen? :) längtar till 7/11 då är det inskrivning och glukosbelastning. Längtar dock inte till glukosbelastningen Örk!

• Nisse88

Hej!
    Hoppar i här om det är okej, faktiskt följt denna tråd sen början :)
    Plussade idag och är då i v5 (4+2).
    Vårat första barn, har en abort bakom oss för ca 3år sedan pga personliga själ.

Detta var inte planerat utan vi prata i veckan som var att vi skulle börja försöka, men tji där fick vi! :) chockade men väldigt glada!

Dock inte några symptom förutom mens/mag - värk.. Så kan inte riktigt tro på det ännu..

• Blåbärssaft

AlexandraViberg- Jag förstår precis vad du menar! Känner också en viss längtan och nyfikenhet över att föda naturligt men jag vet inte om jag vågar. Om BM gör en vikstkattning på bebisen så småningom kanske jag vet vad jag har att deala med! Fick även röntgat efter BF och det visade sig att jag har trångt bäcken så jag vet inte om jag faktiskt rent fysiskt kan föda barn naturligt...

Aha, så efter två snitt har man ingen möjlighet att få uppleva vaginal förlossning i din kommun? Innebär det särskilda risker i livmoder efter två eller vet du anledningen? Jag har inte kollat upp hur det är här i Uppsala.

Vad jobbigt för dig att du haft sådana problem med ärret efter dottern. Förstår din oro där!

• Blåbärssaft
    Sagolina skrev 2012-10-15 08:11:55 följande:

Hoppas verkligen att det är vanliga gravidblödningar. Vet att min sambos mamma blödde genom nästan hela graviditetn med honom och det gick ju bra i alla fall! Hoppas på att få hjälp av rådgivningen, så att jag kan lugna mig lite:)
    Tack för stöttande orden! 
    Hoppas det går bra! Jag blödde två gånger i min andra graviditet och blev (såklart) supernojjig! Men det var ingen fara. Minns att BM sa att det var ganska vanligt att blöda. Förstår din oro dock! Håller tummarna!
    Kram 
  • AlexandraViberg
    Blåbärssaft skrev 2012-10-15 16:27:38 följande:
    AlexandraViberg- Jag förstår precis vad du menar! Känner också en viss längtan och nyfikenhet över att föda naturligt men jag vet inte om jag vågar. Om BM gör en vikstkattning på bebisen så småningom kanske jag vet vad jag har att deala med! Fick även röntgat efter BF och det visade sig att jag har trångt bäcken så jag vet inte om jag faktiskt rent fysiskt kan föda barn naturligt...

Aha, så efter två snitt har man ingen möjlighet att få uppleva vaginal förlossning i din kommun? Innebär det särskilda risker i livmoder efter två eller vet du anledningen? Jag har inte kollat upp hur det är här i Uppsala.

Vad jobbigt för dig att du haft sådana problem med ärret efter dottern. Förstår din oro där!

Ja, det är väl för att de anser livmodern så pass försvagad vid snittet eller något. Så är reglerna iallafall, visst kan man säker övertala dom eftersom de aldrig kan bestämma åt en, men det är ju den starka rekommendationen och jag kommer nog inte gå emot den, om vi säger så!

Ja jag förstår din rädsla! Man får ha en öppen dialog med BM under graviditeten, det skulle vi ha iallafall. Hon förstod om jag skulle vilja ha ks nu med, men jag vill ju inte egentligen men rädslan. Är inte alls rädd för smärtan utan bara att snittet ska spricka.

Fick två infektioner i den och det gör fortfarande ont när jag nyser och sådär. Vi får se!
    efter en lång kamp kom vårat + | Dotter-07
  • fivestepsback

Hej allihop! Jag har ingen erfarenhet av ks så ska inte lägga mig i den diskussionen, förra gången födde jag vaginalt och det gick väl skapligt, tänkte försöka undvika epidural denna gång bara.. :)

Tänkte också berätta att jag informerade min (manliga) chef idag och han blev jätteglad för vår skull. Känns otroligt skönt :) har ni berättat än? Varför/varför inte? Jag berättade för att jag jobbar på en stressig restaurang och OM något skulle hända, så vill jag kunna åka från jobbet utan att behöva förklara mig då :)

• mamma 02

bara bra. ska har mensen på onsdag men vill inte har den.

ÄL 3/10 BIM 17/10
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~