• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Blåbärssaft

fivestepsback- vad skönt att chefen tog det bra! Jag är ju bara i vecka 5 ännu så jag vill vänta. Berättar gärna så sent som möjligt men jag misstänker att magen kommer bli stor fort och då kan det bli svårt att dölja (jag är liten och rätt smal så det synd väl direkt :) Vi berättar troligtvis för sonen i v 12 och alla vänner/familj/arbetskollegor men väntar kanske något längre med att berätta för mina elever. Vore så sjukt jobbigt att behöva förklara för flera olika klasser om det inte går vägen. 

AlexandraViberg skrev 2012-10-15 16:35:08 följande:
    Ja, det är väl för att de anser livmodern så pass försvagad vid snittet eller något. Så är reglerna iallafall, visst kan man säker övertala dom eftersom de aldrig kan bestämma åt en, men det är ju den starka rekommendationen och jag kommer nog inte gå emot den, om vi säger så!

Ja jag förstår din rädsla! Man får ha en öppen dialog med BM under graviditeten, det skulle vi ha iallafall. Hon förstod om jag skulle vilja ha ks nu med, men jag vill ju inte egentligen men rädslan. Är inte alls rädd för smärtan utan bara att snittet ska spricka.

Fick två infektioner i den och det gör fortfarande ont när jag nyser och sådär. Vi får se!
    Att ha en öppen dialog som du skriver är troligtvis det enda vettiga. Jag ska också tidigt uttrycka mina rädslor och förhoppningsvis blir man bemött på ett vettigt sätt! Nu blir det blåbärspaj här! MUMS!!
  • Novasmamma02

hallå allesammans, efter att gubben kom hem från jobb, fick han ta över ansvaret över dottern och jag kröp ner i ett varmt bad. njöt i fem sek sen satt en unge i badet:) men mysigt var det. Har även vilat lite. är trött och seg nu på kvällen. Fryser, det gör jag också. Förresten, hur funkar(ursäkta frågan) erat mysliv? jag äcklas bara och vill inte ha han i närheten. :(

• Novasmamma02
    AlexandraViberg skrev 2012-10-15 18:54:11 följande:
    Blåbärssaft äter blåbärspaj! Snyggt! Och gott ;)

• Sömntutan

Ghaa, ska ha muntlig redovisning i morgon i skolan och är så jäkla nervös. Vet att det säkert kommer att gå bra när jag väl börjar, men jag trissar upp mig så fruktansvärt innan. Kommer säkert staka mig som en tok, men va fan då är det så. Det handlar om 5 minuter av mitt liv, jag ska nog greja det.

Var hos svärföräldrarna och åt middag idag. Tycker det känns så konstigt att de inte vet. Tror ju att de kommer (eller mest min svärmor) tycka att det är ett dumt beslut med en bebis till. Men vem vet, de kanske inte alls reagerar som jag tror.

Äntligen! BF ~14 juni
  • mamma 02

Ska har mensen på onsdag men vill inte har den.
    Tredje barnet. Försök sedan Aug,Sep-12. 

ÄL 3/10 BIM 17/10
  • AlexandraViberg

Novasmamma: jag är rädd för orgasmer.. Ja att få egna då dvs.. Vet inte varför men får för mig att bebisen lossnar då! (Vet att det inte är så, minns dock hur äckligt det var med dottern i magen sisådär i v.20 och hela livmodern typ drog ihop sig så man riktigt såg formen av henne)

Men i övrigt är det lugnt, inte rädd eller äcklad för penetration men inte lika intresserad, helt klart!

• Cupcake1985

Jag väljer att vänta in i det längsta på jobbet. För familjen väntar vi tills vecka 12 om de inte misstänker något innan. Fyller år om ca en månad och då kan de bli misstänksamma om jag inte dricker.

• tessan87

Hej! är oxå en som väntar i juni:) Min nummer 3. Har redan berättat för chefen då jag haft 2 extremt jobbiga graviditeter. Där jag så gott som bott vid toaletten fram till förlossning. Har redan berättat så dom vet varför jag redan nu mår pyton:( Men hoppas tiden går fort:)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~