fivestepsback- vad skönt att chefen tog det bra! Jag är ju bara i vecka 5 ännu så jag vill vänta. Berättar gärna så sent som möjligt men jag misstänker att magen kommer bli stor fort och då kan det bli svårt att dölja (jag är liten och rätt smal så det synd väl direkt :) Vi berättar troligtvis för sonen i v 12 och alla vänner/familj/arbetskollegor men väntar kanske något längre med att berätta för mina elever. Vore så sjukt jobbigt att behöva förklara för flera olika klasser om det inte går vägen.
AlexandraViberg skrev 2012-10-15 16:35:08 följande:
Ja, det är väl för att de anser livmodern så pass försvagad vid snittet eller något. Så är reglerna iallafall, visst kan man säker övertala dom eftersom de aldrig kan bestämma åt en, men det är ju den starka rekommendationen och jag kommer nog inte gå emot den, om vi säger så!
Ja jag förstår din rädsla! Man får ha en öppen dialog med BM under graviditeten, det skulle vi ha iallafall. Hon förstod om jag skulle vilja ha ks nu med, men jag vill ju inte egentligen men rädslan. Är inte alls rädd för smärtan utan bara att snittet ska spricka.
Fick två infektioner i den och det gör fortfarande ont när jag nyser och sådär. Vi får se!
Att ha en öppen dialog som du skriver är troligtvis det enda vettiga. Jag ska också tidigt uttrycka mina rädslor och förhoppningsvis blir man bemött på ett vettigt sätt! Nu blir det blåbärspaj här! MUMS!!