• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Mabaja

Jag gick ju hem okt 2010 och sen dess har jag bara jobbat sporadiskt... Nu kommer jag bli hemma ytterligare ett år så behöver inte berätta på länge. Sen ska jag dessutom göra x-jobb (ta min examen många år för sent) i vår så då blir det inget jobb...

• LindaMJ

Hej hej jag hoppar in här är i vecka 6 nu :) tänkte ställa en liten fråga, jag och min sambo ska på 2 företags julbord när jag är i ca v 13 gissar jag på, tror ni att det kommer puta ut någon mage då eller kan jag ha en tajt klänning på mig? jag vill gärna inte att det synd en liten kula genom klänningen. jag har helt platt mage annars och jag vet att det är olika för alla, men undefär hur tidigt magen börjar synas? och Grattis till alla som är gravida :D

• kluckis
    LindaMJ skrev 2012-10-15 19:18:40 följande:
    Hej hej jag hoppar in här är i vecka 6 nu :) tänkte ställa en liten fråga, jag och min sambo ska på 2 företags julbord när jag är i ca v 13 gissar jag på, tror ni att det kommer puta ut någon mage då eller kan jag ha en tajt klänning på mig? jag vill gärna inte att det synd en liten kula genom klänningen. jag har helt platt mage annars och jag vet att det är olika för alla, men undefär hur tidigt magen börjar synas? och Grattis till alla som är gravida :D

Du kommer nog ha en lite bula...

Om du inte vill att folk ska misstänka borde du nog inte ha en supertajt klänning :S

Vad gott det lät med julbord:D   
  • Mabaja

Med mitt första barn syntes det i v 15... Jag är tjock kan tilläggas! Med mitt andra barn kom magen redan i v 8...

• kluckis

Så himla skönt att dagarna rullar på :D
    Vecka 7 (6+2) idag och varje dag som går blir jag mindre orolig.
    Ska på vUL på torsdag och om allt ser bra ut då borde ju lillen klara sig tills juni :)  

• mytol

Pjuuuh. Jag är helt slut. Jobbat 8,5 timme, hämtat son, storhandlar, lagat mat å nu ska ja iväg på vattengympa. Kommer sova gott inatt...

• LindaMJ

okej jag bryr mig inte om någon ser vill mest att klänningen ser fin ut på även om man fått en lite bula :D

vilken tycker ni va finast? :)

• Valborgs

Med första kom magen tidigt, runt v 9-10. Andra var först i v 17, då något överviktig. Denna gång väger jag mer från början, så lär nog dröja innan jag ser gravid ut och inte bara fet.
    Rekommenderar inte en tajt klänning om du vill hålla det hemligt ett tag till :)

Jag har tänkt berätta på jobbet efter VUL som ska göras den 23e, men väntar nog till efter kub iaf. Har sagt att jag ska börja jobba i vår efter mammaledighet, så känns mest sjyst att berätta ett tag innan.

Vet inte när jag ska berätta för äldsta dottern och familjen, känns som jag vill hålla det hemligt ett tag till så man slipper höra "oj, vad tätt det blir mellan de minsta" hela tiden..

• wassan
    LindaMJ skrev 2012-10-15 19:32:07 följande:
    okej jag bryr mig inte om någon ser vill mest att klänningen ser fin ut på även om man fått en lite bula :D vilken tycker ni va finast? :)  

De två sista är fina ;)
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~