• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Solrosen82

Acanta: Grattis till två gossar! De kommer nog ha mkt glädje av varandra :)

Ung mamma: Grattis till tösen i magen! :)

• AlexandraViberg

Madelen: inte rädd för att spricka där, bara i livmodern där jag har kejsarsnittet.. Ja jag ska få träffa nån förlossningsläkare och förmodligen aurora.

• Madelen21

alexandra: okej, ja fy ja förstår din rädsla,,,
    Ja sitter å kollar på barnvagnsleksak.. sån man hänger på vagnen du vet.. vill ha nån söt kanske tummen lr så.. 

• Isa82
    Ung Mamma 91 skrev 2013-01-15 18:46:32 följande:
    ååh , måste skriva lite här. 

Min foglossning blir bara värre och värre :( Vet inte vad jag ska börja göra , använder bälte men funkar inte för de , går 24/7 med värk... och nu har jag misstänkt njursten också... Suck å stön... OCh Alvedonen funkar inte de helelr , smörjer med Voltaren men de hjälper inte , badar varmt och sånt men nej , inga resultat... Börjar bli galen på detta..

Någon som kan rekomendera något annat ?  

Du skall inte smörja med Voltaren eller andra liknande NSAID-preparat. Även om det är på huden så tas det upp av kroppen och påverkar. Det ökar risken för blödningar m.m. Jag råder dig att söka hjälp hos din BM för bäst behandling om inte ditt bälte hjälper. Du kan säker oxå få hjälp av en sjukgymnast för din foglossning.

Ang din ev njurstenssmärta så hade jag lämnat ett urinprov för att kolla så det inte är en urinvägsinfektion och sen är det antingen din VC eller Akuten man får söka sig till för att få hjälp och få smärtlindring som man som gravid kan ta.

Lycka till!
  • Baby Lei

Jaaaaa! Jag "vann" precis min drömbarnsäng på auktion! Det känns läskigt att köpa den redan nu, men den var i så fint skick. En Juno säng av Viggo Einfeldt!! Oiiii! Jag är så glad!

• Baby Lei
    AlexandraViberg skrev 2013-01-15 17:07:20 följande:
    Så fantastiskt! Har sett massa på magen här och det ser så läskigt men häftigt ut! :D Idag hittade jag spjälsängen som jag så länge sökt efter! Har haft nedfällbar långsida som första krav och det har verkligen inte funnit några som man lätt kan fälla ner med en hand, fast nu hittade jag en, äntligen! Begagnad av samma tjej jag köpte vår takvagga av! Ska bli så kul att få hem den om någon dag :D
    The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07

Och du har också slagit till på säng! Skönt, då är jag inte helt galen.. Hehe..
  • joino
    Baby Lei skrev 2013-01-15 20:24:39 följande:
    Jaaaaa! Jag "vann" precis min drömbarnsäng på auktion! Det känns läskigt att köpa den redan nu, men den var i så fint skick. En Juno säng av Viggo Einfeldt!! Oiiii! Jag är så glad!

Åhå! Grattis!! :D
  • Kickilina
    Baby Lei skrev 2013-01-15 20:24:39 följande:
    Oh dear, det är ju den snyggaste sängen av dem alla! Grattis!
  • Baby Lei
    AlexandraViberg skrev 2013-01-15 17:16:46 följande:
    Ja det lät inte som någon vidare bok egentligen.. Är detta första barnet? Jag är också rädd att föda, men inte för smärtan utan för mitt kejsarsnitt som alltid varit i dåligt skick och jag är rädd för livmoder ruptur. Tar hellre ett kontrollerat snitt i livmodern på samma ställe som mitt nuvarande än en ruptur på gud vet hur stor plats i livmodern. Har nog svårt att bli gravid. MEN vill föda vanligt egentligen, vill uppleva det, men kan ju inte föda livrädd för ruptur :S
    The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07

Ja, det är mitt första barn. Jag är rädd för smärtan helt enkelt, och är nog traumatiserad av min mammas förlossning som hon alltid beskrivit som mardrömslik. Då hon födde sitt andra barn, min lillasyster tjatade hon sig till ett kejsarsnitt. Inte helt lätt på den tiden..
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~