• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Caliphora
    Yessical skrev 2013-01-15 20:40:08 följande:
    Vi har ju trott att de var en liten kille i magen, men kunde inte hålla mig idag på RUL och fick reda på att det var en liten tjej. Framflyttad 4 dagar så bf är beräknad den 16 juni nu
    Bästa datumet!

Jag födde helt normalt utan stygn eller att spricka, men min moderkaka förlöstes inte, så en läkare kom in och bokstavligen skopade ut den med båda händerna - utan bedövning eller förvarning. Fy faaaan.
    Så även om det är nr 2, så är jag inte så pigg på att föda igen - dels därför jag flyttar hem till Sverige, känner mig tryggare där av nån konstig psykologisk anledning. 
    Jag hade otrolig förlossningsrädsla inför dottern, och fick rådet att kolla upp "hypnobirthing", vilket var himla bra! Så avslappnande och lär en att andas rätt för att inte sätta kroppen i panik. Vet inte hur stort det är i Sverige?
  • Baby Lei
    AlexandraViberg skrev 2013-01-15 22:03:16 följande:
    Nä, bra att kolla alternativen helt klart! Tror de har rätt bra bedövning nu, ryggmärgen, inte helt olikt det man får vid ks men jag tror man känner benen iallafall! Jag är så velig så jag vet inte vad. Är skönt att veta att jag ska få prata med någon sen. Så får vi se! :) En dag är jag helt övertygad om KS men nästa så är jag övertygad om vanligt.. åh :P Ojoj! Ja men det är ju rimligt för en sådan säng men skulle aldrig lägga såna pengar på någon annan säng någonsin :D
    The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07

Jag velar också fram och tillbaks. Vi får hålla varandra uppdaterade om vad de säger till oss på Auroramötena. Det ska bli spännande att jämföra!
  • AlexandraViberg

Ja! Jag känner på mig att vill jag ha snitt så kommer jag få det. När jag väl bestämt mig är jag bra på att påverka folk med mina åsikter. Så vill jag ha snitt är jag inte rädd att bli nekad.

Får se vad förlossningsläkaren har att komma med först. Kommer väl mest slänga siffror på mig om hur ovanligt det är att snittet spricker. Men odds och siffror ger mig inget. Är liksom 1 % av alla graviditeter som blir Utomkvedshavandeskap och det lyckades jag ju få så.. :P

• Natan

Kickelina: ska gå och prata med en psykolog angående min rädsla. Tack för tipset :) ska kolla in den boken!

• Natan

Imorrn ska vi på ul :) ska bli såååå spännande å se bebisen! Jag är nervös och jag hoppas bebisen mår bra och är frisk. Idag har bebisen gjort kullerbyttor och några kickar :)

• Baby Lei
    Caliphora skrev 2013-01-15 22:26:27 följande:
    Bästa datumet! Jag födde helt normalt utan stygn eller att spricka, men min moderkaka förlöstes inte, så en läkare kom in och bokstavligen skopade ut den med båda händerna - utan bedövning eller förvarning. Fy faaaan. Så även om det är nr 2, så är jag inte så pigg på att föda igen - dels därför jag flyttar hem till Sverige, känner mig tryggare där av nån konstig psykologisk anledning.  Jag hade otrolig förlossningsrädsla inför dottern, och fick rådet att kolla upp "hypnobirthing", vilket var himla bra! Så avslappnande och lär en att andas rätt för att inte sätta kroppen i panik. Vet inte hur stort det är i Sverige?

Oj hjälp! Vilken skräckupplevelse! Berätta gärna mer om hypnobirthing, jag är jättenyfiken!
  • Baby Lei
    AlexandraViberg skrev 2013-01-15 22:46:13 följande:
    Ja! Jag känner på mig att vill jag ha snitt så kommer jag få det. När jag väl bestämt mig är jag bra på att påverka folk med mina åsikter. Så vill jag ha snitt är jag inte rädd att bli nekad. Får se vad förlossningsläkaren har att komma med först. Kommer väl mest slänga siffror på mig om hur ovanligt det är att snittet spricker. Men odds och siffror ger mig inget. Är liksom 1 % av alla graviditeter som blir Utomkvedshavandeskap och det lyckades jag ju få så.. :P

Ja, jag är också säker på att få snitt om jag bestämmer mig för det. Vill helst ha ett löfte om det först, så kan jag låta dem övertala mig om vaginalförlossningars alla fördelar sen :) det går ju alltid att ändra sig åt andra hållet tänker jag.
  • Baby Lei
    Natan skrev 2013-01-15 23:03:28 följande:
    Imorrn ska vi på ul :) ska bli såååå spännande å se bebisen! Jag är nervös och jag hoppas bebisen mår bra och är frisk. Idag har bebisen gjort kullerbyttor och några kickar :)

Lycka till, till dig också i morgon!
  • Baby Lei
    MissMe83 skrev 2013-01-15 22:11:59 följande:
    Ha ha det är på riktigt nu! Jag är tjock, magen ligger på låren när jag sitter ner. Inte jätte mycket än men dock! Har jag aldrig varit med om i hela mitt liv. Vad har ni varit med om på grund av graviditeten förutom sparkar då

Jag också! Jag kan knappt böja mig framåt, det är verkligen oskönt när något trycker mot magen tycker jag. Jag är mycket blödigare än vanligt. Började storgråta när jag såg Palme dokumentären och han blev mördad på slutet. Min kille tyckte inte att det borde ha kommit som en överraskning... Jag som älskar mitt jobb i vanliga fall skulle helst bara kolla på gravidsajter och sånt hela dagarna om det gick.. Hehe..
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~