• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Baby Lei
    Sonaten skrev 2013-01-15 21:55:33 följande:
    Det är ju världens häftigaste känsla med små buffar, särskilt när man äntligen känner dem utanpå också!!! Jag har haft nästan en veckas uppehåll i att känna buffarna, sedan jag ramlade förra veckan när jag var ute med dottern och åkte skidor. Var så rädd att det hänt något med lillgrodden i magen. Men idag verkar det äntligen vara full fart igen RUL nästa torsdag, (det blir 18+5) så det är blandad längtan och oro. Hoppas bara allt är bra. Vi valde att inte göra KUB-test och det känns lite pirrigt eftersom jag ju är fyra år äldre än när jag väntade min dotter. Vågar inte riktigt offentliggöra graviditeten för hela bekantskapskretsen förrän vi varit på RUL. Känns som att det är en ödesdag, även om det bara är hälften av alla missbildningar etc som upptäcks innan förlossningen, så man går ju aldrig säker. Och förresten kan ju ens barn drabbas av både det ena och det andra efter födseln också. Det finns inga garantier i livet. Det är ju stort och skrämmande att vara så här nära Livet som man är när man väntar barn. Såg inslaget på nyheterna om familjen som förlorat en bäbis i RS-virus. Man får vara tacksam för den hälsa man fått och de barn man får behålla.  

Ja så fruktansvärt, jag såg också det inslaget.. Vilken mardröm.
  • AlexandraViberg

Baby lei: smart tänkt!! Jag har iallafall bestämt att det inte blir igångsättning, det ökar trycket på snittet iom starkare värkar och risken för ruptur ökar. Så går jag över blir det snitt iallafall!

• Baby Lei
    Pellefanten skrev 2013-01-15 23:32:12 följande:
    Baby lei kanske du kan svara vilken kanal?

Det var på fyran. Så hemskt!
  • Stinsen

Tänkte kolla om det är någon av er som fortfarande kräks,om ni nu ens har varit kräkiga av er Tungan ute

• mytol
    Stinsen skrev 2013-01-16 02:48:27 följande:
    Tänkte kolla om det är någon av er som fortfarande kräks,om ni nu ens har varit kräkiga av er Tungan ute

Jag kräks ytterst sällan numera men kan må ganska illa igen, lite när som .
  • Stinsen
    mytol skrev 2013-01-16 02:58:03 följande:

Jag kräks ytterst sällan numera men kan må ganska illa igen, lite när som .
    Nämen nu blev jag nästan chockad att det fanns någon vaken hahaha,trodde alla sov vid den här tiden :)
    Jag kräks inte heller varje dag,men i snitt varannan dag.....dock mår jag inte direkt illa utan det bara vänder sig helt plötsligt. Det kan vara av en doft eller smak osv .... en gång kräktes jag pga att jag såg en väääl använd tandborste :P

Idag har jag haft en riktig kräksdag :/ Dock är jag riktigt riktigt förkyld och hostar,harklar & snörvlar vilket påverkar och triggar igång kräkreflexen.....

Mår du mycket illa mytol ?
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~