• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Solrosen82
    Yessical skrev 2013-01-15 20:40:08 följande:
    Vi har ju trott att de var en liten kille i magen, men kunde inte hålla mig idag på RUL och fick reda på att det var en liten tjej. Framflyttad 4 dagar så bf är beräknad den 16 juni nu
    Grattis!! :) Har ni barn sen tidigare?

Var in på HM och klickade hem två par mammabyxor. Kunde inte hålla mig från att klicka hem lite bebiskläder också. Hade 10% rabatt, så det e ju lika bra att passa på, eller hur?? ;)
  • Zora

Men åååh!!! Dessa vagnar! Hade i princip bestämt oss för en Brio Happy med hårdlift... men så var jag iväg och kikade lite till idag och hittade Emmaljunga classic sport... Hade ju valt bort Emmaljunga för att jag tycker att Citycrossen är så låg (och sen gillar jag inte riktigt utseendet), men missade tydligen classic vagnen. Nu vet jag inte hur jag ska göra..

Happyn kändes liiiite mer lättkörd och mera gung. Sen upplevde jag den som ganska smal i sittdelen och även hårdliften. Vet inte om det verkligen är så, eller om det var en synvilla. Vill iof inte ha en för stor vagn, men samtidigt vill man ju att barnet ska få plats i den även när den blir lite större.

Tyckte nog att classic var snäppet snyggare.. (jag som tyckte Brion var snyggast fram tills idag..) + att den är billigare. Både myggnät och regnskydd ingår ju dessutom. Måste man tydligen köpa till om man väljer Brio. Ihopfällda verkar dom vara ganska lika i storleken. Kanske att Classic var något kortare.

Hur ska jag gööööra??? Är det lika bra kvalitet på båda? Eller är det något märke som brukar ha mer "fel" än det andra? Suck...  

• Zora
    Kickilina skrev 2013-01-15 21:32:45 följande:
    Zora...jag har inte haft någon av de men jag tycker att Brion är klart snyggast
    Tyckte ju jag också, egentligen... men när jag såg Classic live så var den faktiskt också snygg
  • Baby Lei
    AlexandraViberg skrev 2013-01-15 20:59:47 följande:
    Baby lei: vågar man fråga vad du fick ge för Junon? :O :P
    The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07

Jag har i hela mitt liv varit helt övertygad om att snitt är det enda alternativet för mig, men nu är jag lite mer öppen faktiskt. Jag vill höra hur bedövad man kan vara, om man nu får maximal bedövning. Min syster födde i Frankrike, så gott som helt smärtfritt.. Men vi får inte samma bedövning här som de ger i andra länder. Jag betalade 5000 för Junon, sen tillkommer frakt från Danmark, det brukar ligga på 1000-1500 ungefär. Sen får vi se när den kommer om den behöver ny färg eller om den bara är fint sliten. Och så får man nog specialbeställa madrass som passar. Jag köpte en vit.
  • Baby Lei
    Madelen21 skrev 2013-01-15 20:54:23 följande:
    Åå Lligger här i sängen och vet att d kommer bli sjukt svårt å somna ikväll.. I morgon är det ju äntligen min tur för ultraljudet,, Å jag är ju sååå nyfiken vem bor i min mage.. å sjukt shopping sugen är jag också.. sitter å kikar runt överallt på nätet haha... måtte ja hålla mig till efter i morgon :) 

Åh vad spännande! Vilken tid är det dax? Lycka till i morgon!
  • Sonaten
    Madelen21 skrev 2013-01-15 17:03:34 följande:
    Ohh nu börjar dom riktiga sparkarna komma här :) har bara känt små bufffar men nu har jag lyckats ha handen på magen å känt d flera ggr :)
    Det är ju världens häftigaste känsla med små buffar, särskilt när man äntligen känner dem utanpå också!!! Jag har haft nästan en veckas uppehåll i att känna buffarna, sedan jag ramlade förra veckan när jag var ute med dottern och åkte skidor. Var så rädd att det hänt något med lillgrodden i magen. Men idag verkar det äntligen vara full fart igen

RUL nästa torsdag, (det blir 18+5) så det är blandad längtan och oro. Hoppas bara allt är bra. Vi valde att inte göra KUB-test och det känns lite pirrigt eftersom jag ju är fyra år äldre än när jag väntade min dotter. Vågar inte riktigt offentliggöra graviditeten för hela bekantskapskretsen förrän vi varit på RUL. Känns som att det är en ödesdag, även om det bara är hälften av alla missbildningar etc som upptäcks innan förlossningen, så man går ju aldrig säker. Och förresten kan ju ens barn drabbas av både det ena och det andra efter födseln också. Det finns inga garantier i livet. Det är ju stort och skrämmande att vara så här nära Livet som man är när man väntar barn.

Såg inslaget på nyheterna om familjen som förlorat en bäbis i RS-virus. Man får vara tacksam för den hälsa man fått och de barn man får behålla.

• ThereseJohansson

Madelen21: Lycka till imorgon...jag hade ju mitt förra veckan och om det hade vart möjligt hade jag nog legat kvar där och tittat på lill killen än...sån lycka :)

• AlexandraViberg
    Baby Lei skrev 2013-01-15 21:50:34 följande:

Jag har i hela mitt liv varit helt övertygad om att snitt är det enda alternativet för mig, men nu är jag lite mer öppen faktiskt. Jag vill höra hur bedövad man kan vara, om man nu får maximal bedövning. Min syster födde i Frankrike, så gott som helt smärtfritt.. Men vi får inte samma bedövning här som de ger i andra länder. Jag betalade 5000 för Junon, sen tillkommer frakt från Danmark, det brukar ligga på 1000-1500 ungefär. Sen får vi se när den kommer om den behöver ny färg eller om den bara är fint sliten. Och så får man nog specialbeställa madrass som passar. Jag köpte en vit.
    Nä, bra att kolla alternativen helt klart! Tror de har rätt bra bedövning nu, ryggmärgen, inte helt olikt det man får vid ks men jag tror man känner benen iallafall!

Jag är så velig så jag vet inte vad. Är skönt att veta att jag ska få prata med någon sen. Så får vi se! :)
    En dag är jag helt övertygad om KS men nästa så är jag övertygad om vanligt.. åh :P

Ojoj! Ja men det är ju rimligt för en sådan säng men skulle aldrig lägga såna pengar på någon annan säng någonsin :D
    The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
  • MissMe83

Ha ha det är på riktigt nu! Jag är tjock, magen ligger på låren när jag sitter ner. Inte jätte mycket än men dock! Har jag aldrig varit med om i hela mitt liv.
    Vad har ni varit med om på grund av graviditeten förutom sparkar då

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~