• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • mytol
    Stinsen skrev 2013-01-16 03:03:57 följande:
    Nämen nu blev jag nästan chockad att det fanns någon vaken hahaha,trodde alla sov vid den här tiden :)
    Jag kräks inte heller varje dag,men i snitt varannan dag.....dock mår jag inte direkt illa utan det bara vänder sig helt plötsligt. Det kan vara av en doft eller smak osv .... en gång kräktes jag pga att jag såg en väääl använd tandborste :P

Idag har jag haft en riktig kräksdag :/ Dock är jag riktigt riktigt förkyld och hostar,harklar & snörvlar vilket påverkar och triggar igång kräkreflexen.....

Mår du mycket illa mytol ?
    jag jobbar natt så ja e vaken .

Inte så jättemkt längre men de kan komma vissa dagar å då är det som helt stopp, har ingen matlust å inget lockar. Sen kan de vara borta till nästa dag.

Sist ja kräktes kolla vi på film å åt lite godis. Hade inte känt av ngt illamående men efter bara några få godisbitar, lakrits, så blev jag tvungen att gå å spy. Så nu kommer jag inte vara sugen på lakrits på ett bra tag
  • mytol

Jag har suttit hela natten nu å kollat efter barnvagn på blocket.
    Blev så ledsen idag när vi hämta snowracern i barnvagnsförrådet å såg att vår crescent classic och brio race blivit stulna.
    Crescenten var ju tänkt att vi skulle ha till bebis så nu måste jag hitta ngt annat.

Dessvärre finns det inte många begagnade crescent så jag har siktat in mig på en brio.

Är det någon som kan svara på om dom liggdelarna som man inte lägger i sittdelen är lätta att ta bort?
    Har sett flera där det ser ut som handtag på. Kan man bära med sig dessa upp i lägenhet med barnet i. Dom ser ju rymligare ut än dom man lägger i....

denna t.ex, det ser ju ut att vara bärhandtag fast den sitter i chassit.
    www.blocket.se/ostergotland/Brio_barnvagn_44629839.htm

• Ung Mamma 91
    Isa82 skrev 2013-01-15 19:41:22 följande:

Du skall inte smörja med Voltaren eller andra liknande NSAID-preparat. Även om det är på huden så tas det upp av kroppen och påverkar. Det ökar risken för blödningar m.m. Jag råder dig att söka hjälp hos din BM för bäst behandling om inte ditt bälte hjälper. Du kan säker oxå få hjälp av en sjukgymnast för din foglossning.

Ang din ev njurstenssmärta så hade jag lämnat ett urinprov för att kolla så det inte är en urinvägsinfektion och sen är det antingen din VC eller Akuten man får söka sig till för att få hjälp och få smärtlindring som man som gravid kan ta.

Lycka till!
    Har gjort allt det där men får ingen hjälp så får snällt ligga å ha ont :P Jo hörde det där om voltaren så får sluta :( 

Tack 
  • Ung Mamma 91
    joino skrev 2013-01-15 20:44:40 följande:
    Ung mamma 91: Har du testat aloe vera heat lotion? Funkar riktigt bra. Sen en kompis till mig använde spikmatta vid foglossning. Funkade riktigt bra för henne :)
    Hihi går det också ? Ja alla sätt är bra utan dom dåliga , ska testa tens först så får vi se! :)
  • Madelen21

natan: lycka till till dig på ul jag har också tid kl 14 idag när har du tid? ska ni kolla kön?
    D ska vi :) 

• Madelen21

mytol: neej va tråkigt att inte få ha sina grejjer ifred...
    Jag hade en brio happy 08/09 som jag har bytt bort och den var me hårdlift som man klickar fast på chassit och på den var d två röda spärrar som man tryckte in för att få av och på den så den var inte krånglig alls.. sen fanns bärhandtag på den så ja man kan bära  den om man vill.. dock tycker jag den verka otymplig å bära... nu har ju jag aldrig behövt bära den... du får ut i affärn å testa lite kanske... blir d begagnad lr ny? 

• MissMe83

Baby lei: ha ha man är ju rätt insatt i vad som händer med honom
    Lika galet som jag, jag stortjöt åt ett djurprogram när en zebra blev attackerad av ett lejon. Men har märkt att jag åxå har mycket lättare till skratt så det är ju kul

• mytol
    Madelen21 skrev 2013-01-16 07:32:17 följande:
    mytol: neej va tråkigt att inte få ha sina grejjer ifred... Jag hade en brio happy 08/09 som jag har bytt bort och den var me hårdlift som man klickar fast på chassit och på den var d två röda spärrar som man tryckte in för att få av och på den så den var inte krånglig alls.. sen fanns bärhandtag på den så ja man kan bära  den om man vill.. dock tycker jag den verka otymplig å bära... nu har ju jag aldrig behövt bära den... du får ut i affärn å testa lite kanske... blir d begagnad lr ny? 

Det blir nog en begagnad, försäkringsbolaget kommer ju säkert inte ersätta hela beloppet iom att kombivagnen e från 08 å racen har ja inget kvitto kvar på så ja vet inte om ja får ngt alls. Hade den blivit stulen lite tidigare hade ja köpt din, såg den i tråden å tyckte den var fin.
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~