Kickilina skrev 2013-01-16 09:30:55 följande:
Mytol, vad jobbigt att få saker stulet! Hoppas du får fyndat ordentligt nya vagnar!
Har för mig att det var någon/några här inne som diskuterade Estelle and Thilds produkter. Blir grymt sugen på att prova deras ansiktskräm mm. Någon som har erfarenhet av detta?
Jag har köpt schampo, balsam, duschtvål och preggo-olja. Schampot och balsamet funkade inte alls för mig. Det var som att jag aldrig ens hade tvättat håret. (tyvärr för de luktade jättegott och var härligt att tvätta med och är ekologiskt utan parabener och allt det där man vill undvika).
Duschtvålen älskar jag och oljan är parfymfri så den luktar ganska neutralt, helt ok, men är sammetslen att stryka på, så den gillar jag också.
Hannathu skrev 2013-01-16 09:47:17 följande:
Har ni börjat fundera på hur ni ska ta ut föräldraledigheten och sen ev dagisstart?
Vi känner att den biten är viktigare att fundera på än vagnar och kläder

även om de bitarna är mkt roligare
Njaee, inte mer än att vi ska försöka vara lediga båda två minst två månader, kanske tre när bebisen kommer. Juni, juli och kanske augusti.
Jag ska löneförhandla på jobbet och vill försöka få in att mitt jobb betalar mellanskillnaden mellan föräldrapenningen och min vanliga lön i ett par månader i alla fall, (för att dämpa fallet lite).
Sen vill jag nog vara ledig till augusti 2014 ungefär. Då blir min kille föräldraledig i kanske ett halvår eller så.
Förskola måste man tydligen ställa sig i kö till dag 1 här i Stockholm om man vill vara på något av de populära ställena. Jag har inte kollat upp det så noga ännu, men hela kompiskretsen har barn så jag får fråga runt lite där. Det finns tydligen en förskola uppe på Mosebacke och en på Djurgården som ska vara helt fantastiska.