• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Camillas
    MissMe83 skrev 2013-01-21 15:06:34 följande:
    Grattis till flickan Elena.

Jag bokade precis tid för 3 D ultraljud den 28 februari när jag är i v 26! Ska bli så kul
    Hur gör man för att boka 3D ul?? Är det nåt man ordnar privat eller hjälper barnmorska till med det eller gör man det av någon speciell anledning? Vill också :D
  • Baby Lei
    Kickilina skrev 2013-01-20 16:08:49 följande:
    Kan åter igen rekommendera Susanna Heli "Att föda utan smärta"!

Just det! Tack! Jag hade glömt bort den. Den ska jag genast beställa.
  • MissMe83

Camillas: det är privat. Vi bokade på Emma ultraljud klinik, finns på de stora orterna i landet. Med sök på Google. Där vi gör det kostar det 1200 så det är rätt bra pris. Då får man dvd med film och foto

• Baby Lei
    Baby Lei skrev 2013-01-21 15:57:30 följande:

Just det! Tack! Jag hade glömt bort den. Den ska jag genast beställa.

Kickliina, menar du den som heter "att föda utan rädsla"? Det är den jag hittar av Susanna Heli.
  • Baby Lei
    Madelen21 skrev 2013-01-21 13:14:42 följande:
    Etangen: jag höll på sätta upp en gardin igår å stå me händerna ovanför huvvet för länge det var drygt... mina armar ville inte alls...

här har jag en rensardag... jag håller på å går igenom en garderob/skåp i min dotters rum me allt möjligt skit i och kastar massvis mä skräp.. så jäkla skönt... men snart är det dags å klä sig å gå å hämta hem henne.. hon har beställt tårta idag eftersom hon har namnsdag... men ja tror hon får nöja sig m chokladpudding grädde å maränger efter maten :)

Jag har också rensat som en galning i helgen. Rev ut alla garderober på ett helt maniskt vis och fick såklart sen panik några timmar senare när jag var helt slut men hade kaos i hela lägenheten.. hahaha.
    Förstår inte hur det är möjligt, jag rensar och slänger och skänker bort och ändå känns det som att jag har ÄNNU mer kläder nu än innan... ??? 
  • Camillas

Missme83 - Ska kolla upp det direkt Glad Vet du vilken vecka som är lagom att göra det i ungefär? Såg att du ska göra det i vecka 26 kan man se ordentligt hur bebis ser ut då? =)

• Baby Lei
    MissMe83 skrev 2013-01-21 14:58:35 följande:
    Tänkte på en sak. Min väninna fick snittas pga att sonen vägrade vända sig å fixera sig trots vändnings försök.
    Har hört att vändnings försök ska vara hemskt, har man rätt att vägra det? Hon sa till mig att skulle det inträffa igen kommer hon tvär vägra att vända bebis.
    Jag kan ju säga att det kommer jag med vägra efter hennes historia

De kan såklart aldrig tvinga dig till ett vändningsförsök. Vad var det hon upplevde som så jobbigt med det?
    Jag har bara hört att det är lite obehagligt men ingen stor sak från mina vänner som gjort det.

• Baby Lei
    ElenaP skrev 2013-01-21 15:01:44 följande:
    Nu är ul gjort och fort gick det. 64 inbokade hade dom idag! Blev flyttad 3 dagar så 24 juni gäller :) och jag fick som jag ville, vi tog reda på vem som bor där inne och det blir en lillasyster :)

Grattis! Visst är det underbart att ha rutinultraljudet gjort med gott resultat! Och vad mysigt med en liten tjej!
  • Baby Lei
    Valborgs skrev 2013-01-21 15:13:35 följande:
    UL gick bra idag, blev flyttad tillbaka till den 13e som det var från början istället för 17e :)
    Triss i tjejer blir det med.. :) mys! :)
    Åh vad det trillar in mycket tjejer nu! Grattis Valborgs! Triss i tjejer låter som en dröm! Vilket gäng!
  • Baby Lei
    Camillas skrev 2013-01-21 15:54:32 följande:
    Hur gör man för att boka 3D ul?? Är det nåt man ordnar privat eller hjälper barnmorska till med det eller gör man det av någon speciell anledning? Vill också :D
    Camillas skrev 2013-01-21 16:09:02 följande:
    Missme83 - Ska kolla upp det direkt Glad Vet du vilken vecka som är lagom att göra det i ungefär? Såg att du ska göra det i vecka 26 kan man se ordentligt hur bebis ser ut då? =)
    Jag bokade på Tittut, det är privat, så man ringer bara dit och bokar in sig. Pratade med en supertrevlig tjej som sa att om det var hon själv som skulle göra ultraljudet så hade hon valt att boka in sig under v.26-29 då det är absolut störts chans att få fina bilder.
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~