• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Hjärtat3

RUL imorgon! Jag är såå otroligt nervös!! Men nu får vi se om det är en liten tjejja som jag tror. Solig

• KarinF

Tack alla! Var så otroligt nervös att jag låg på britsen och grinade. Var lite drygt ett år sedan som tillväxthämningen upptäcktes på vår son. Det var på RUL och från den dagen så tappade han allt mer å var -63% vid snittet i v.29. Ingen trodde att han skulle överleva, men idag är han en frisk och glad liten kille. Tvillingarna var i rätt storlek, tjejen några dagar mindre men det är helt normalt. Nu ska jag försöka njuta lite av att vara gravid, blev ju inget alls av det förra gången. Undrar också hur det har gått för ToTo och hennes tvillingar. Håller alla tummar för henne!

• ToTo10
    MissMe83 skrev 2013-01-21 17:14:19 följande:
    Någon som har hört något ifrån ToTo ?? Undrar så hur det är med henne och hennes tvillingar, var ju bekymmer med fostervatten till den ene

Valborgs skrev 2013-01-21 17:39:54 följande:
    Tänker oxå på toto!! Grattis alla till lyckade RUL idag.. :) verkar varit många som gjort idag. Många tjejer här under dagen och på fb-sidan mest killar :)

Tack, va gulliga ni är som tänker på oss :) Vi har varit på koll nu i em, fortfarande väldigt lite fostervatten hos den ena.. Den rör sig så gott den kan iaf och hjärtat slår fint. Men risken är ju att bla lungorna inte utvecklas som de ska. Nästa koll den 4/2 då vi även har RUL, hoppas på att vi kommer få lite mer klarhet då! Läkaren vi hade idag skulle även ringa ner till Malmö, hon hade jobbat där tidigare, och det lät som de hade erfarenhet av liknande fall där. Så det känns bra att hon skulle prata med dem :)
  • ToTo10
    KarinF skrev 2013-01-21 18:01:15 följande:
    Tack alla! Var så otroligt nervös att jag låg på britsen och grinade. Var lite drygt ett år sedan som tillväxthämningen upptäcktes på vår son. Det var på RUL och från den dagen så tappade han allt mer å var -63% vid snittet i v.29. Ingen trodde att han skulle överleva, men idag är han en frisk och glad liten kille. Tvillingarna var i rätt storlek, tjejen några dagar mindre men det är helt normalt. Nu ska jag försöka njuta lite av att vara gravid, blev ju inget alls av det förra gången. Undrar också hur det har gått för ToTo och hennes tvillingar. Håller alla tummar för henne!

Åh så skönt för dig - njut nu!! :) Vi känner oxå så, önskar att man kunde njuta av att vara gravid och så blir det så här... Nåja, det sägs att det finns någon mening med allt och att man inte får mer än man klarar av... Vi får väl försöka tro på det!
  • ElenaP

Ja det känns riktigt skönt! Synd bara att man inte får göra fler ul. Tro inte man kan göra fler i Umeå trakten iaf. Så nu blir vi 4 tjejer mot sonen och karln ;)

Baby Lei skrev 2013-01-21 16:17:03 följande:
    Grattis! Visst är det underbart att ha rutinultraljudet gjort med gott resultat! Och vad mysigt med en liten tjej!

• Madelen21

Baby lei: Ja pust å stånk säger jag... Nu har jag rensat i dotterns rum hela dagen å än är det inte klart...
    Ska dammsuga nu å fixa det sista.. barna roar sig m bolibompa :) 

• Camillas
    Baby Lei skrev 2013-01-21 16:28:39 följande:
    Jag bokade på Tittut, det är privat, så man ringer bara dit och bokar in sig. Pratade med en supertrevlig tjej som sa att om det var hon själv som skulle göra ultraljudet så hade hon valt att boka in sig under v.26-29 då det är absolut störts chans att få fina bilder.
    Var inne på deras sida och kollade och det ser ju jättebra ut :D Så spännande att se tydligare hur lillen ser ut =) När ska du dit? :)
  • Camillas
    MissMe83 skrev 2013-01-21 17:01:05 följande:
    Camillas: dom rekomenderar mellan v 24 å 32. I v 26 är det en fullt utvecklad bebis som bara ska bli lite större och tjockare så då kan du se perfekt. Efter v 32 är det för lite plats kvar i magen för att se bra
    Tack :) Såg det på hemsidan också, här var det dock lite dyrare än den du bokat 1700 om man vill ha film med från undersökningen också men ändå det är ju lätt värt det och så kul att ha nåt att se fram emot och se sonen innan bf :) För visst gör man inga fler ul i graviditeten än rul om allt är som det ska? BM mäter väl bara magen och så?
  • KarinF
    ToTo10 skrev 2013-01-21 18:07:09 följande:
    Åh så skönt för dig - njut nu!! :) Vi känner oxå så, önskar att man kunde njuta av att vara gravid och så blir det så här... Nåja, det sägs att det finns någon mening med allt och att man inte får mer än man klarar av... Vi får väl försöka tro på det!

Vi tänkte också så, att det finns nog en mening med allt. Jag tyckte det kändes bra att tänka så. Vi bodde 8mån på sjukhus under 2012. Lungorna var väldigt dåliga och infektioner avlöste varandra. Läkarna visste inte hur framtiden skulle bli, eller om Emil ens skulle överleva. Det var tufft, men det gjorde oss till ett väldigt starkt team och man lärde sig mycket om sig själv. Så även om det värsta hade hänt, så hade det kommit något gott ur det hela. Jag hoppas att kommer att ordna sig till det bästa. Tänker på er!! Styrkekramar!!!
  • ToTo10
    KarinF skrev 2013-01-21 18:45:49 följande:
    Vi tänkte också så, att det finns nog en mening med allt. Jag tyckte det kändes bra att tänka så. Vi bodde 8mån på sjukhus under 2012. Lungorna var väldigt dåliga och infektioner avlöste varandra. Läkarna visste inte hur framtiden skulle bli, eller om Emil ens skulle överleva. Det var tufft, men det gjorde oss till ett väldigt starkt team och man lärde sig mycket om sig själv. Så även om det värsta hade hänt, så hade det kommit något gott ur det hela. Jag hoppas att kommer att ordna sig till det bästa. Tänker på er!! Styrkekramar!!!

Usch vad jobbigt!:( ja, det är bara att fortsätta att hoppas på det bästa... Min brorson föddes i v.27 (tror jag det var, nånstans därikring iaf).. Och han är idag en pigg, frisk, underbar kille på 8 år, även fast man vet att han är för tidigt född så syns det inte alls på honom.. så nog känns det skönt oxå att ha ett levande bevis på att allt kan gå bra så nära en :)
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~