• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Ung Mamma 91
    cj2 skrev 2013-01-22 08:18:26 följande:
    Här är det jag som är sjuk! Så jag orkar inte ens trotsa vädret och gå till dagis med ungarna. Så det lär bli en ganska tungrodd dag i dag, sjuk mamma + två uttråkade barn + hushållsysslor = "Snääääälla älskling kan du göra middag!"
    Uch :( I den sitsen har jag suttit i många gr , aldrig kul :(
  • LindaMJ

jag har en liten fråga, jag fick ett papper där det stod att jag skulle börja med järntabletter från och med vecka 20, menar dom då v19+0 när man går in i v20 eller v20+0?

• Ung Mamma 91
    LindaMJ skrev 2013-01-22 08:51:41 följande:
    jag har en liten fråga, jag fick ett papper där det stod att jag skulle börja med järntabletter från och med vecka 20, menar dom då v19+0 när man går in i v20 eller v20+0?
    20+0 , så räknar BM :)
  • Alicantina
    LindaMJ skrev 2013-01-22 08:51:41 följande:

Fick du pappret under ett besök eller hemskickat? Jag har inte fått nåt.
  • Kickilina
    mytol skrev 2013-01-22 03:02:51 följande:
    Jag funderar på att skicka efter en amningsponcho vartefter.
    Var inte superbekväm förra gången med att amma ute på stan på fik osv. Dessutom blev min son störd ju större han blev om han såg ngt annat intressant å titta på.

Nån som har ngn erfarenhet av antingen amningssjal eller amningsponcho?
    Har ingen erfarenhet men skall också köpa en amningsponcho (den från by Leia tänkte jag) Höll på med filtar och grejer förra gången, men den kana av när man minst anade och då blev det ju lite blottande ändå. Trivs inte med att visa upp pattarna oavsett om jag inte ammar eller ej och går gärna in i ett annat rum än ammar bland folk men med amningsponcho känner jag att jag "vågar" amma bland folk.
    Mjj83l skrev 2013-01-21 22:45:08 följande:
    Störigt att hälften försvinner...
    Blev framflyttad 3 dagar.
    Så otroligt lättad över att allt var bra <3
    Nu kan jag förhoppningsvis sova igen
    Grattis till er lille gosse! Var det det du trodde?
    cj2 skrev 2013-01-22 08:18:26 följande:
    Här är det jag som är sjuk! Så jag orkar inte ens trotsa vädret och gå till dagis med ungarna. Så det lär bli en ganska tungrodd dag i dag, sjuk mamma + två uttråkade barn + hushållsysslor = "Snääääälla älskling kan du göra middag!"
    Krya på dig!

• MissMe83

Precis hemkommen från mvc. Har kollat de hemska kliande utslag jag har på brösten. Dom tog lever prover men läkaren hade ingen aning vad det är. Klådan håller mig vaken på natten. Fick en salva som ska lindra klådan. Ingen som känner igen det? Det är massa utslag som är ilsket röda, ingen gräns mellan utslagen utan dom flyter ihop. Kliar så jag blir galen!!

• Ung Mamma 91
    MissMe83 skrev 2013-01-22 09:36:17 följande:
    Precis hemkommen från mvc. Har kollat de hemska kliande utslag jag har på brösten. Dom tog lever prover men läkaren hade ingen aning vad det är. Klådan håller mig vaken på natten. Fick en salva som ska lindra klådan. Ingen som känner igen det? Det är massa utslag som är ilsket röda, ingen gräns mellan utslagen utan dom flyter ihop. Kliar så jag blir galen!!
    Jag käkar lergigan för min klåda. Tycker det är kalas :) (antihistamin)
  • MissMe83

Ung mamma: ja dom pratade om det. Men dom vill ta reda på varför jag har det först, dom tyckte inte det såg ut som grav klåda.
    Är inte lergigan lugnande åxå? Märker du av det?

• Madelen21

missme: inte graviditetsklåda då?
    jag fick också ta prover när ja vänta sonen pga klåda... vet att ja fick klåda speciellt på magen så d blev ett sår som klia nå hemskt..
    har klåda nu också ibland men int lika jobbigt som m dom andra än så länge...

Ja är sjukt trött idag och håller på å rensar mm.. är så trött... blää...
    Sitter å kollar igenom baby kläder mm å tvättar å fixar massa grejjer... 

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~