Zora skrev 2013-01-21 19:58:01 följande:
Hmmm. var hos BM idag och fick moderskapsintyget bl.a. Pratade med henne om det här med att dom på RUL sa att datumet jag fick på KUB var mer tillförlitligt, men hon sa bara att vi ska gå på datumet från RUL.. Vet inte vad jag ska tro, men i så fall är det väl bara att göra det. Känns bara som att jag blev flyttad väldigt mycket och att jag isåfall skulle haft ägglossning ca 8 dagar efter första mensdagen. Känns osannorlikt, fast iof var den mensen lite lurig, kom nästan 1 vecka tidigare än vad den brukar. Fast å tredje sidan har jag hygglig koll på när ägglossningen skedde, eftersom jag använde Ladycomp dator (fast i syfte att inte bli gravid då och jag kan tillägga att den fungerat utmärkt som preventivmetod i ca 6 år, begriper inte hur den kunde lura mig den här gången

) och enligt den så stämmer det bättre med 1 juni som BF datum.
Vad tor ni? Vad ska jag tro på? Fast jag antar att jag får köra på RUL datumet eftersom det är det som står på moderskapsintyget..
Zora, Skiljer det sig BF beräkningen många dagar åt beroende på vad du utgår ifrån? (Rul etc.)