• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Sagolina

På rådgivningen tyckte de att mitt järnvärde var ganska högt för att vara gravid i v20 och ha haft blödningar då det ligger på 135. Fick dock höra av min mamma att hon gick igenom båda sina graviditeter utan att behöva ta några tillskott av järn, så gissar på att det är något som ligger i släkten.

Är såå lättad över att allting såg bra ut på dagens UL ! Sambon kommer hem om ungefär en timme, så nu har jag tänkt göra det lite mysigt i babyns blivande rum och så skall vi sitta där och planera möbler, prata namn, kolla på bilderna från idag och drömma om lill*n. Känner verkligen att jag vill börja boa och göra det fint inför lill*ns ankomst nu, så imorgon skall jag börja med att lägga ut lite möbler till försäljning så vi får rum för säng, skötbord och allt annat vi vill ha/behöver:)

• cj2
    Sagolina skrev 2013-01-22 13:31:51 följande:

På rådgivningen tyckte de att mitt järnvärde var ganska högt för att vara gravid i v20 och ha haft blödningar då det ligger på 135. Fick dock höra av min mamma att hon gick igenom båda sina graviditeter utan att behöva ta några tillskott av järn, så gissar på att det är något som ligger i släkten.

Är såå lättad över att allting såg bra ut på dagens UL ! Sambon kommer hem om ungefär en timme, så nu har jag tänkt göra det lite mysigt i babyns blivande rum och så skall vi sitta där och planera möbler, prata namn, kolla på bilderna från idag och drömma om lill*n. Känner verkligen att jag vill börja boa och göra det fint inför lill*ns ankomst nu, så imorgon skall jag börja med att lägga ut lite möbler till försäljning så vi får rum för säng, skötbord och allt annat vi vill ha/behöver:)

Mysigt att få boa. Vi bor i en trea, letar nytt för fullt. Men det blir inget boande fören hon är här i så fall. Hoppas iof att vi har flyttat då!. Just nu är vi redan fem pers i denna trea, men ni vet vad man säger, finns det hjärterum så finns det stjärterum! :D
  • Hannathu
    Baby Lei skrev 2013-01-22 13:06:51 följande:
    Tack för infon! Då ska jag äta blodpudding varje vecka! Jag tycker att det är gott också så det är ett bra alternativ för mig.
    Jag har fått dille på blodpudding trots att både järndepåer och HB ser kanonbra ut

Så kul det låter att kolla på vagnar mm sonen kommer vara drygt 2½ så vi känner att ståbräda bör räcka till honom. Funderar på att skaffa ett fäste så att det går att ha bilbarnstolen på vagnen för liggdelen använde vi inte speciellt mycket när vi var ute på kortare utfärder med sonen så jag tror det blir samma med denna.
    Har inte letat fram kläder eller grejer än, har dock börjat fundera på om vi kan göra om något med rummen.
  • Sagolina
    cj2 skrev 2013-01-22 13:35:51 följande:
    Mysigt att få boa. Vi bor i en trea, letar nytt för fullt. Men det blir inget boande fören hon är här i så fall. Hoppas iof att vi har flyttat då!. Just nu är vi redan fem pers i denna trea, men ni vet vad man säger, finns det hjärterum så finns det stjärterum! :D
    Förstår att det blir svårt att boa då man inte har så mycket utrymme!

Vi köpte hus i maj och övre våningen består av två rum som bara är avskiljda av pipan. I ena rummet har vi vår säng och där kommer lill*n sova så länge vaggan är tillräcklig. Sen får hen flytta över på andra sidan pipan. Känns skönt att ha lite avstånd, men ändå vara nära:)
    Har än så länge en byrå i babyrummet (som än så länge är bokförvaring + torka byket utrymme;P), så har lite plats att samla allt som hör till babyn:)

• mytol
    MissMe83 skrev 2013-01-22 09:36:17 följande:
    Precis hemkommen från mvc. Har kollat de hemska kliande utslag jag har på brösten. Dom tog lever prover men läkaren hade ingen aning vad det är. Klådan håller mig vaken på natten. Fick en salva som ska lindra klådan. Ingen som känner igen det? Det är massa utslag som är ilsket röda, ingen gräns mellan utslagen utan dom flyter ihop. Kliar så jag blir galen!!

Har du googlat på "femte sjukan"? Utslagen låter lite suspekt....
  • Caliphora
    Kickilina skrev 2013-01-22 09:34:57 följande:
    Har ingen erfarenhet men skall också köpa en amningsponcho (den från by Leia tänkte jag) Höll på med filtar och grejer förra gången, men den kana av när man minst anade och då blev det ju lite blottande ändå. Trivs inte med att visa upp pattarna oavsett om jag inte ammar eller ej och går gärna in i ett annat rum än ammar bland folk men med amningsponcho känner jag att jag "vågar" amma bland folk.
    Grattis till er lille gosse! Var det det du trodde?
    Krya på dig!

Jag syr amningskuddar med integrerad filt som räcker runt hela barnet och upp på axeln - funkar dessutom superbra som lek och sov filt - hojta om du är intresserad!
  • Madelen21

Sitter här å funderar över hur vi ska lösa allt med utrymme här hemma...
    Funderar om dottern ska få flytta upp sitt rum och vår 2 åring ta hennes rum (mer plats i vårt sovrum)
    Men d rummet ja tänkte dottern kan ha är gästrum nu.. å då har vi inget gästrum :/ hmm känns som huset är för litet... haha.. på övervåningen har vi 2 små rum å en ganska stor hall som vi nyss renoverat (målat vitt och satt upp fondvägg) sen en toa och förråd.
    nere har vi 3 rum varav vårt sovrum å dotterns rum å vardagsrum kök tvättstuga och toa... hmm får ta å prata m min sambo få se om han har någon ide... Känns som att man har för mkt prylar överallt också... å d vet ja ju att vi har... sambon tjatar väl om det dagligen haha.... Rensa å släng... slänga ja... haha...

Slänga är lättare sagt än gjort... ja är den som sparar och frågar om nån annan vill ha istället innan jag kastar...
    åå här sitter man å jamlar... näää hur vore d om man tog tag i allt istället :)
    vår övervåning skulle behöva stor röjas... tror ja ska ta tag i det nu.... igår höll ja på i dotterns rum hela dagen å sen på kvällen i sovrummet.. idag har ja tvättat bäbiskläder mm...

Nää dags å göra lite nytta igen då innan middags dags :) 

• cindy03

Nu har man varit och känt och klämt på vagnar var så inne på emmaljunga city cross men fastnade för en brio happy

Jag har bara haft emmaljunga vagnar till mina andra barn på vet inte mycket om brio. Är det en bra vagn? Någon somvet?

• Sömntutan
    cindy03 skrev 2013-01-22 16:45:23 följande:
    Nu har man varit och känt och klämt på vagnar var så inne på emmaljunga city cross men fastnade för en brio happy
    Jag har bara haft emmaljunga vagnar till mina andra barn på vet inte mycket om brio. Är det en bra vagn? Någon somvet?
    Jag har haft Brio till mina barn och har varit helnöjd. Tycker Emmalunga vagnarna är lite för stora för min smak. Söker nu febrilt efter en beg. Brio Happy, men än har jag inte hittat någon som fallit mig i smaken. Vill gärna ha en annan färg än svart.
    Äntligen! BF ~23 juni
  • cindy03

Sömntutan tyckte också att emmaljunga var stora efter man kollat på brio.

Brio var en jätte fin vagn! Det lutar mot brio

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~