• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Etangen

Det[quote=68471641][quote-nick]Solrosen82 skrev 2013-01-21 14:41:25 följande:[/quote-nick]

Etangen skrev 2013-01-21 12:45:35 följande:
    Undrar om någon vart med om att det känns som kroppen ger upp, att den blir så tung att man inte orkar hålla upp huvud och armar och att benen inte orkar hålla en ståendes. Så höll det på för mig igår i ca 1h sedan blev jag jätte illamående. Tacksam för alla svar
    Känner du något speciellt med hjärtat samtidigt?
    Näe det har jag ej gjort
  • Ung Mamma 91
    MissMe83 skrev 2013-01-22 09:59:57 följande:
    Ung mamma: ja dom pratade om det. Men dom vill ta reda på varför jag har det först, dom tyckte inte det såg ut som grav klåda.
    Är inte lergigan lugnande åxå? Märker du av det?
    Jo nått sånt är det , jag kan somna av dom , därefter jag tar dom då ungarna gått å lagt sig , då får man en 10 timmars sömn som man behöver ibland ^^
  • Etangen

Förlåt att inlägget blev konstigt men telefonen hänger inte riktigt med som jag vill

• LindaMJ
    Alicantina skrev 2013-01-22 09:33:21 följande:

Fick du pappret under ett besök eller hemskickat? Jag har inte fått nåt.
    Jag fick det hemskickat ett par dagar efter inskrivningen när de tog testerna så det var ett tag sen nu :)
  • Hannathu
    LindaMJ skrev 2013-01-22 08:51:41 följande:
    jag har en liten fråga, jag fick ett papper där det stod att jag skulle börja med järntabletter från och med vecka 20, menar dom då v19+0 när man går in i v20 eller v20+0?

Ett tips bara
    man tar upp 30-50% av järnet i kött (eller blod) sk hemjärn  så 1 portion 200g blodpudding skulle alltså ge 12-20mg upptag

tar man järntabletter med Fe3+ så tar man upp 1-3%
    Så tar man en kapsel Niferex med 100mg tar man upp 1-3 mg

Så en portion blodpudding per vecka ger alltså lika mycket eller mer upptag som järntabletter varje dag. (som man dessutom bara blir hård i magen av)
  • Solrosen82

Toto: Ok, jag skulle nog inte våga röra mig mkt jag heller.

Mjj: Grattis till gossen! Roligt med bilder där det syns att det är en pojke också ;)

Etangen: Ok.. Fick förmaksflimmer en gång och då kändes kroppen som bly, speciellt benen. Men hjärtat slog väldigt konstigt så hade det varit det så hade du nog känt det. ;)

Hannathu: Tack för tipset!! :)

• cindy03

Hej tjejer !

Grattis till alla lyckade rul som har vart

Toto kram till dig!

Själv har jag nog börjat städ boa, har rensat och slängt massor och gjort plats för 'skötbord' som nu ska bara fyllas på med blöjor och sånt

Vart i källan och hämtat bebis kläder som de äldre barnen har haft och de ligger nu i tvätt maskin

Och snart ska vi åka och titta på barnvagn

• Madelen21

cindy03: Härligt å höra fler som boar :)
    jag har också tagit fram kläder som ja tvättar.. har ändrat om så min minsta har fått en egen liten hörna i vårt sovrum så att han är förberedd när bäbisen kommer sen.
    Skötbordet har ja framme redan då mitt 2a barn använder blöja och vi har ett  väggskötbord från ikea väldigt smidigt när man fäller upp det mot väggen. Kul å kolla på vagn. Vi har varit å kollat på syskonvagn å vi får se om d blir den vi har kollat på.. lär nog dit å prova lite mera :) 

• Baby Lei
    Hannathu skrev 2013-01-22 11:36:12 följande:

Ett tips bara
    man tar upp 30-50% av järnet i kött (eller blod) sk hemjärn  så 1 portion 200g blodpudding skulle alltså ge 12-20mg upptag

tar man järntabletter med Fe3+ så tar man upp 1-3%
    Så tar man en kapsel Niferex med 100mg tar man upp 1-3 mg

Så en portion blodpudding per vecka ger alltså lika mycket eller mer upptag som järntabletter varje dag. (som man dessutom bara blir hård i magen av)
    Tack för infon! Då ska jag äta blodpudding varje vecka! Jag tycker att det är gott också så det är ett bra alternativ för mig.
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~