• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Madelen21

cindy03: när vi vänta dottern var ja helt inne på emmaljunga för att d va det alla hade typ... men d sluta me en teutonia spirit s 3 (trehjuling)... Mot min vilja egentligen... Å den var inte bra i snö.. ananrs en bra vagn... sen har jag bytt bort den mot en brio happy som jag sedan bytte bort igen mot en emmaljunga haha.. Vagntokig yes i am :) Hoppas ni blir nöjda oavsett köp. Blir d ny vagn för dig? första barnet? för oss är d 3e barnet :)

• MissMe83

I morgon beställer vi vår vagn, en maxi Cosi
    Blir mini liten när man fäller ihop den å går super lätt att styra med en hand. Perfekt!

• mco

Måste skriva av mig lite!

Är så himla besviken på våran situation. 
    I Juni så flyttade vi till ett hus på landet med våra hästar.. Vi flyttade eftersom vi behövde något större än våran tvåa och sa att när vi har flyttat börjar vi med bebisverkstad nr2.
    Sagt och gjort så är jag i v.18 och vill bara flytta härifrån.. Vi har 14 grader här i huset trots att de bytte plats på luftvärmepumpen i lördags och det står att den pumpar in varmluft på 29 (!!!!) grader..
    Och MASSA mer krångel.
    Är så himla sugen på att börja boa och nu var det ju tänkt att bebisrum skulle inredas osv men istället blir det till att leta nytt boende IGEN...   

• louise1983

Själv var jag inne på Brio från början men efter senaste besöket i affären lutar det mer åt EL city cross nu :) Brio är bra för där har man möjlighet till lufthjul. Det är det ju dessvärre inte på city crossen. Då lär jag välja en större av EL modeller å det vill jag inte.. Svårt det här :)

• Tessss

mco: usch era stackare Så tråkigt!

Gravid med första barnet! BF 24 juni 2013 ♥
  • Maravilhosa
    Zora skrev 2013-01-21 21:53:27 följande:
    BF enligt RUL är 23 maj och BF enligt KUB 1 juni, så det skiljer 9 dagar. Första datumet jag fick var enligt sista mens och det var 28 maj. Men det skiljer ju 9 dagar mellan RUL och KUB beräkningen. Kanske inte är mycket, fast jag tycker det. Sen vet jag inte om det spelar så jätte stor roll. Bebis lär ju ändå komma när den kommer.
    Jo, som du säger kommer ju bebisen när det kommer... men på något sätt vill man ju ändå ha ett datum som stämmer någorlunda.   
    Ibland kan man undra hur bra det stämmmer också med beräknandet även om man håller sig till vad som är standard. Vid RUL med min dotter stämde det inte och jag blev flyttade 16 dagar bakåt, de tyckte hon var för lite för tiden i magen. Det resulterade i att vi efter några veckor fick göra ett nytt UL och då var det helt "Plötsligt" bara 8 dagar som behövdes flytta tillbaka. 
    Slutligen gick jag 11 dagar över tiden.. och visst var hon inte jätte stor för att varit fullgången. ;)  
  • Lizz89

Va på Rul igår. Hon nämde inget om vilken vecka jag är i. Hon sa bara att allt hade växt som de skulle osv =) 

Enligt kub ultraljudet så skulle ja vara i vecka 18+6 igår.. Enligt sista mens skulle ja varit i vecka 20+0. 

På ultraljudsbilden står det 20w0d. Betyder de 20 weeks 0 days? Någon som vet.. Kanske blivit tillbaka flyttad som senaste mens datumet? ;)

• AlexandraViberg

Alltså jag har ett krav som är viktigast på vagnen och det är att det finns bilstolsadapter att köpa till så man kan fästa babyskyddet, eftersom dottern aldrig sov i vagnen, men ställde jag ner bilstolen, ja då gick det minsann bra! Annars fick jag bära henne och dra vagnen och det minns jag var riktigt jobbigt..
    Detta krav i kombination med fyra fasta rejäla hjul gör det klurigare, då det finns detta till många med svängbara..

Först trodde jag att det bara var Brio Happy som gick.
    Men det har visat sig att jag har fel.

Brio Happy har adapter som passar från årgång -2010. Passar till bla Brio Primo (som är relativt billig att köpa, men då är Happyn dyrare än andra vagnar)

Crescent Comfort kan man fästa på med och då är det Maxi Cosi eller Izi sleep som man få köpa i babyskydd väg och de är betydligt dyrare men Crescenten är istället en aning billigare.

Sen igår upptäckte jag att Emmaljunga OCKSÅ har denna funktion och då passar adaptern på alla vagnar med nya chassit, dvs från 07/08. Där passar också Maxi Cosi babyskydd. Här är ju både vagnen och babyskyddet lite dyrare, men begagnat kan man hitta fina från 10 ungefär som kostar ungefär som Brion, men som sagt, babyskyddet är betydligt dyrare.

JAG DÖR?!
    Söker främst begagnat och hade inte tänkt ha någon äldre än 10, vet inte varför men det känns bra så för mig. Nu blev det så många nya möjligheter att jag önskar att jag inte skulle forskat i det utan varit nöjd med Happyn.. Det ska även vara luftdäck, inte punkteringsfria. Och det är typ enda kraven jag har, men istället är det mest vagnar från 09 på blocket.. :P

Vet att man har lång tid på sig, men känns ändå inte roligt. Vill gärna ha vagn klar om nån månad.

The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
  • MissMe83

Lizz: har för mig att det betyder att du har gått 20 fulla veckor, alltså är du i v 21.

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~