AlexandraViberg skrev 2013-01-22 18:53:09 följande:
Alltså jag har ett krav som är viktigast på vagnen och det är att det finns bilstolsadapter att köpa till så man kan fästa babyskyddet, eftersom dottern aldrig sov i vagnen, men ställde jag ner bilstolen, ja då gick det minsann bra! Annars fick jag bära henne och dra vagnen och det minns jag var riktigt jobbigt..
Detta krav i kombination med fyra fasta rejäla hjul gör det klurigare, då det finns detta till många med svängbara..
Först trodde jag att det bara var Brio Happy som gick.
Men det har visat sig att jag har fel.
Brio Happy har adapter som passar från årgång -2010. Passar till bla Brio Primo (som är relativt billig att köpa, men då är Happyn dyrare än andra vagnar)
Crescent Comfort kan man fästa på med och då är det Maxi Cosi eller Izi sleep som man få köpa i babyskydd väg och de är betydligt dyrare men Crescenten är istället en aning billigare.
Sen igår upptäckte jag att Emmaljunga OCKSÅ har denna funktion och då passar adaptern på alla vagnar med nya chassit, dvs från 07/08. Där passar också Maxi Cosi babyskydd. Här är ju både vagnen och babyskyddet lite dyrare, men begagnat kan man hitta fina från 10 ungefär som kostar ungefär som Brion, men som sagt, babyskyddet är betydligt dyrare.
JAG DÖR?!
Söker främst begagnat och hade inte tänkt ha någon äldre än 10, vet inte varför men det känns bra så för mig. Nu blev det så många nya möjligheter att jag önskar att jag inte skulle forskat i det utan varit nöjd med Happyn.. Det ska även vara luftdäck, inte punkteringsfria. Och det är typ enda kraven jag har, men istället är det mest vagnar från 09 på blocket.. :P
Vet att man har lång tid på sig, men känns ändå inte roligt. Vill gärna ha vagn klar om nån månad.
Britax B-smart har du också! :)