• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Sömntutan
    AlexandraViberg skrev 2013-01-22 18:53:09 följande:
    Alltså jag har ett krav som är viktigast på vagnen och det är att det finns bilstolsadapter att köpa till så man kan fästa babyskyddet, eftersom dottern aldrig sov i vagnen, men ställde jag ner bilstolen, ja då gick det minsann bra! Annars fick jag bära henne och dra vagnen och det minns jag var riktigt jobbigt..
    Detta krav i kombination med fyra fasta rejäla hjul gör det klurigare, då det finns detta till många med svängbara..

Först trodde jag att det bara var Brio Happy som gick.
    Men det har visat sig att jag har fel.

Brio Happy har adapter som passar från årgång -2010. Passar till bla Brio Primo (som är relativt billig att köpa, men då är Happyn dyrare än andra vagnar)

Crescent Comfort kan man fästa på med och då är det Maxi Cosi eller Izi sleep som man få köpa i babyskydd väg och de är betydligt dyrare men Crescenten är istället en aning billigare.

Sen igår upptäckte jag att Emmaljunga OCKSÅ har denna funktion och då passar adaptern på alla vagnar med nya chassit, dvs från 07/08. Där passar också Maxi Cosi babyskydd. Här är ju både vagnen och babyskyddet lite dyrare, men begagnat kan man hitta fina från 10 ungefär som kostar ungefär som Brion, men som sagt, babyskyddet är betydligt dyrare.

JAG DÖR?!
    Söker främst begagnat och hade inte tänkt ha någon äldre än 10, vet inte varför men det känns bra så för mig. Nu blev det så många nya möjligheter att jag önskar att jag inte skulle forskat i det utan varit nöjd med Happyn.. Det ska även vara luftdäck, inte punkteringsfria. Och det är typ enda kraven jag har, men istället är det mest vagnar från 09 på blocket.. :P

Vet att man har lång tid på sig, men känns ändå inte roligt. Vill gärna ha vagn klar om nån månad.
    Samma här. Vill helst inte ha någon vagn som är äldre än -10. Tyvärr är de flesta från -09 på blocket.
    Äntligen! BF ~23 juni
  • AlexandraViberg
    Sömntutan skrev 2013-01-22 20:10:27 följande:
    Samma här. Vill helst inte ha någon vagn som är äldre än -10. Tyvärr är de flesta från -09 på blocket.
    Ja precis! Just 09 finns det massor av.. suck suck!
    Maravilhosa skrev 2013-01-22 19:47:11 följande:
    Britax B-smart har du också! :)

Fast dom har väl små däck fram? Eller kan man byta?
    The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
  • Maravilhosa

Zora... ja, det är väl som du säger satt det är datumet som gäller. Huvudsaken är ju att ni har ett datum.. sen oasvett när bebisen blir beräknad till osv. hänger ju ändå ihop med hur den utvecklas tror jag, utifrån bara min egna erfarenhet av ultraljud. Gott bara bebisen kommer runt bf ;)

AlexandraViberg. Britaxen finns med stora hjul, 3 hjuling iaf. Det har vi köpt (igår)... lite tidigt ute, jag vet. Men skyller på sambon som åkte och köpte en haha ;) Nejdå, smidig vagn och lätt vagn. Sen är det ju en samksak om man vill ha 3 eller fyra hjul. Den kostade inte en förmögenhet... där X-antal kronor går åt till enbart märket på vagnen. :)

• Solrosen82

Jag är helt inne på att köpa en Teutonia Spirit S3. Min syster har en sån och hon köpte den av en kompis till oss som haft den innan. Båda har varit helnöjda med den. Minus är att den går dåligt i snö, oplogat alltså. Hur ofta går man ut och går en promenad i nysnö innan de plogat? Jag gör det iaf inte ;) Hittade en på Blocket, 09:a ;), med nästan alla tillbehör för 2500. Tycker jag e ett bra pris.

• Valborgs

Lizz: Svårt att veta. Förra gången fick vi bara datum på kub och de gick efter det hela tiden. Om de satt ett nytt på dig nu efter RUL borde hon ju sagt det nya till dig.

Alexandra: Ja, det skiljer säkert mellan olika landsting. Vi har båda ganska stora huvud, sa det oxå.. Men enligt BM vi hade brukar det oftast synas först efter vecka 20 när alla foster börjar utvecklas mer olika. Jobbigt det där med olika besked från alla håll.. :) fast är ju ändå +-14 dagar.

• AlexandraViberg

maravillhosa: Jag får kolla på det, helst vill jag ha fyra hjul dock :/

valborg: Ja, det får man ju hoppas, annars lider min bebis av något "litet huvud" syndrom eftersom det var betydligt mindre än lårbenet :P
    Min dotter hade ju dock faktiskt lite litet huvud hon med. Får se om de säger något på extra UL på måndag :)

• Maravilhosa
    AlexandraViberg skrev 2013-01-22 21:12:14 följande:
    maravillhosa: Jag får kolla på det, helst vill jag ha fyra hjul dock :/

valborg: Ja, det får man ju hoppas, annars lider min bebis av något "litet huvud" syndrom eftersom det var betydligt mindre än lårbenet :P
    Min dotter hade ju dock faktiskt lite litet huvud hon med. Får se om de säger något på extra UL på måndag :)

ja, ni får klura på det. Barnvagnsdjungeln är oändlig känns det som ;) Lycka till med letande. Hoppas Ul ser bra ut också!
  • AlexandraViberg

Ja det ska det nog göra, vi har redan gjort rul men blev flyttade en del så därför vi gör igen. :)

Vi ska nog komma fram till något vrålåk med!

• Valborgs

Inte sugen på brio go Alexandra? Alla vänner som haft den har varit jättenöjda :)

• MissMe83

Alexandra: ta en till på
    Maxi Cosi mura 4, blev kär i den. Extremt lätthanterlig och modern

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~