• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Madelen21

Kickilina: D var ett tag sen jag såg dig i tråden eller så är d jag som missat dig :)
    Känner du av din lillkille mkt nu? igår kände ja typ inget på hela dagen å inte ens när ja lagt mig så då börja ja fundera... men sen idag så har jag känt flera ggr :) Ja han lär väl vila sig mellan varven också :) hihi...
    Jag har börjat boa så smått... eller snarare så rensar jag å kastar massa skit å det är så jäkla skönt :)
    I måndags åkte dotters rum på stor rensning, lika bra å passa på när hon inte va hemma :)
    Sen har jag ändrat om i vårt sovrum så min minsta har fått en liten egen plats me sin säng där han ska sova och tro de eller ej första natten han sov där somna han 17.30 på kvällen... min första tanke.. jaha nu vaknar han nog vid 21 å sen är d kört fram till 12... men tji fick jag.... han sov hela natten till 7 på morgonen  :)
    har börjat leta fram bäbis kläder å tvättat upp å gjort plats i en byrå...
    är ju halva tiden kvar men ja kunde inte låta blir alls :)

Näää nu lär ja sätta fart å fortsätta :) 

• Hannathu
    Solrosen82 skrev 2013-01-23 09:59:06 följande:

Jag är inne på samma idé som dig. Känns så onödigt med en skötväska, speciellt då jag alltid har med min handväska. :)

ja en snygg större handväska med ett par små och större typ necessärer i funkar alldeles utmärkt. Vi har kört typ en messengerbag som både maken och jag känner oss bekväma med.
  • sofie och laura
    Godmorgon .

Kanske hittat tråden nu man letat efter, 
    Ska ju ha min 4 e lilla bebis i juni och har planerat snitt tom med fått snitt datum så nu känns det mer for real man vet ju att bebisen kommer den dagen =)

Den 21 mars har jag uppbokat 3d ul på tittut i sthlm inne i city så detta ska bli sååå spännande, blir ju sista bebisen i magen så jag planerar massor.

Med denna lilla filur så har jag gjor allt tvärtemot med vad man skall göra, med mina andra 3 har jag dock aldrig handlat ngt i förväg pga av onödig rädsla. Men nu ser jag fram emot bra saker och inte siktar mig in på dåliga saker. Vi ska ju ha trots allt bebis=)

Jag e v 19 och känner knappt ngra sparkar alls några fler som känner som jag det e d enda som får mig lite orolig men det bör väl komma snart eller hur.. Folk kanske muttrar typ : men d e ju den 4e vad har du att undra över...
    tyvärr detta är precis som om jag väntar första så har det vart med varje graviditet så alla varit olika ..

så när bör man bli orolig när bör man känna lite buffar             
    Laura 06, Leonardo 07, Alvin 10, Bf bebis i juni
  • sofie och laura
    Madelen21 skrev 2013-01-23 10:33:48 följande:
    Kickilina: D var ett tag sen jag såg dig i tråden eller så är d jag som missat dig :)
    Känner du av din lillkille mkt nu? igår kände ja typ inget på hela dagen å inte ens när ja lagt mig så då börja ja fundera... men sen idag så har jag känt flera ggr :) Ja han lär väl vila sig mellan varven också :) hihi...
    Jag har börjat boa så smått... eller snarare så rensar jag å kastar massa skit å det är så jäkla skönt :)
    I måndags åkte dotters rum på stor rensning, lika bra å passa på när hon inte va hemma :)
    Sen har jag ändrat om i vårt sovrum så min minsta har fått en liten egen plats me sin säng där han ska sova och tro de eller ej första natten han sov där somna han 17.30 på kvällen... min första tanke.. jaha nu vaknar han nog vid 21 å sen är d kört fram till 12... men tji fick jag.... han sov hela natten till 7 på morgonen  :)
    har börjat leta fram bäbis kläder å tvättat upp å gjort plats i en byrå...
    är ju halva tiden kvar men ja kunde inte låta blir alls :)

Näää nu lär ja sätta fart å fortsätta :) 

Hej madelen
    trodde att jag var ensammast i världen med att förbereda bebisens byrå men tji fick jag...
    i vilken vecka kände du av memsine buffar i magen

• Meoow

Hej tjejer!
    Sitter och planerar lite inför bebis ankomst, bland annat med inköpslista där jag försöker få med så mycket priser som möjligt för att kunna göra upp en hyffsad budget!

Börjar bli klar men fastnade på det här med bärselar, så nu behöver jag lite tips!!
    Har hört att en ergonomisk är att rekomendera då babybjörn etc inte ska vara så bekväma. Jag köper inte över 1000kr, och ligger den uppåt 1000-kronorsklassen så ska den verkligen kännas perfekt. Vill ha en SVART.

Kikar lite begagnat också och har hittat en och annan bärsele för ca 250-300kr. Är de nåt att ha? Eller krångligt att få på/av?

• sofie och laura
    Meoow skrev 2013-01-23 11:11:06 följande:
    Hej tjejer!
    Sitter och planerar lite inför bebis ankomst, bland annat med inköpslista där jag försöker få med så mycket priser som möjligt för att kunna göra upp en hyffsad budget!

Börjar bli klar men fastnade på det här med bärselar, så nu behöver jag lite tips!!
    Har hört att en ergonomisk är att rekomendera då babybjörn etc inte ska vara så bekväma. Jag köper inte över 1000kr, och ligger den uppåt 1000-kronorsklassen så ska den verkligen kännas perfekt. Vill ha en SVART.

Kikar lite begagnat också och har hittat en och annan bärsele för ca 250-300kr. Är de nåt att ha? Eller krångligt att få på/av?

Jag har alltid haft babybjörn har inte den blekaste angående om dessa ergonomiska bara ryktesvägar...
    ska också börja leta efter bärsele men för oss blir de en babybjörn skulle vilja ha en vit de e fina =) 
  • Hannathu
    Meoow skrev 2013-01-23 11:11:06 följande:
    Hej tjejer!

Det är natt och dag att använda ergonomisk bärsele kontra baby björns vanliga (de har en ny ergonomisk oxå).
    Framförallt för barnet sitter enormt mycket bättre i en ergonomisk sele.

Det är helt OK att jöpa begagnat men prova lite olika selar först och se vad som sitter bäst på dig. Jag har använt  Ergo, Manduca och en kopia av Ergo. Manducan var klart skönast så jag är inne på att köpa en sån
  • Baby Lei
    Caroliin skrev 2013-01-23 07:44:46 följande:
    V.22 idag :)

Woop woop! Jag hänger på nu på fredag!
    Carrossk skrev 2013-01-23 09:36:56 följande:
    Har inte skrivit något i denna tråden sen tidigare men tänkte hoppa in. Är ju med på FB sidan :)

Mytol: vagnen ser fin ut :). Vill du veta när den är gjord så står sånt på ramen så det borde inte vara några problem för dig att få reda på det. Jag har en emmaljunga och är helnöjd. Köpte den begagnat av en kollega. Funkar kanon nu i detta vinterlandskap :)
    Välkommen hit! Det är här det händer ;)
    sofie och laura skrev 2013-01-23 11:06:09 följande:
    Godmorgon .

Kanske hittat tråden nu man letat efter, 
    Ska ju ha min 4 e lilla bebis i juni och har planerat snitt tom med fått snitt datum så nu känns det mer for real man vet ju att bebisen kommer den dagen =)

Den 21 mars har jag uppbokat 3d ul på tittut i sthlm inne i city så detta ska bli sååå spännande, blir ju sista bebisen i magen så jag planerar massor.

Med denna lilla filur så har jag gjor allt tvärtemot med vad man skall göra, med mina andra 3 har jag dock aldrig handlat ngt i förväg pga av onödig rädsla. Men nu ser jag fram emot bra saker och inte siktar mig in på dåliga saker. Vi ska ju ha trots allt bebis=)

Jag e v 19 och känner knappt ngra sparkar alls några fler som känner som jag det e d enda som får mig lite orolig men det bör väl komma snart eller hur.. Folk kanske muttrar typ : men d e ju den 4e vad har du att undra över...
    tyvärr detta är precis som om jag väntar första så har det vart med varje graviditet så alla varit olika ..

så när bör man bli orolig när bör man känna lite buffar             
    Välkommen hit du också! Vad häftigt att du snart har fyra barn!
    Jag är i v.20 nu och började känna lite små rörelser runt v.18 ungefär.

• Meoow

Hihi en fråga till - vad kostar babyskydd och fästen till bilen? hittar ju allt från 600kr till flera tusen... Behöver bara en ca-summa att räkna på :)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~