mrshope skrev 2013-01-23 12:13:20 följande:
Har inte skrivit så mycket här inne men tänkte höra er om det är någon som vet hur en Bugaboo Bee fungerar för en nyfödd? Vi måste ha en vagn som passar storstadsmiljö, bor i London. Vi bor även en trappa upp utan möjlighet att köra in vagnen någonstans, så antingen måste vi dra den upp för trappan eller vika ihop den och ta upp den. Jag har hört att Bugaboo Bee är väldigt lätt att vika ihop, kan göras med endast en hand osv.
Snö har vi ju så sällan här så det skulle inte bli något problem - men jag tycker att bebisen kanske känns lite oskyddad eftersom det inte finns något riktigt inlägg till vagnen?
Bee går att ha från nyfödd med mjuk liggdel.
Meoow skrev 2013-01-23 12:43:37 följande:
Har räknat ihop vad "kalaset" skulle kosta oss nu, allt från bröstsalva till barnvagn och får ihop det till 12.000 kr! Ska tilläggas att jag då räknat på om vi köper allt nytt, inte räknat med att få eller låna någonting och priserna är MAXPRISER som antagligen kan minskas ner om man utnyttjar rabatter etc... :)
Har heller inte räknat med kläder då en hel del redan är inköpt, samt att jag jobbar i butik och handlar en hel del väldig billigt.
Är jag helt ute och cyklar nu? Känns det som en "rimlig" summa att utgå från och sedan försöka komma undan billigare genom fynd/utlåning etc?
tycker att det låter som en bra maxbudget - sen kan man ramla på vagnar, låna saker mm men då blir ni i alla fall inte överraskade att det kostar mer än ni tänkt er
Caliphora skrev 2013-01-23 12:29:39 följande:
Ergo! Kan verkligen rekommendera den för att den duger från nyfödd till, ja, så länge barnet vill sitta på ryggen och du orkar bära dem!
Abi älskar den, synd bara att det är så svårt att ha den på när man är gravid...
Patapum ska tydligen oxå vara ett bra billigare alternativ till Ergon, den kan man ha från start utan en massa specialinlägg mm som krävs till Ergon. Till Manducan behövs inga inlägg heller utan det är inbyggt.