• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • mrshope
    Hannathu skrev 2013-01-23 13:10:06 följande:

Bee går att ha från nyfödd med mjuk liggdel.

tycker att det låter som en bra maxbudget - sen kan man ramla på vagnar, låna saker mm men då blir ni i alla fall inte överraskade att det kostar mer än ni tänkt er

Patapum ska tydligen oxå vara ett bra billigare alternativ till Ergon, den kan man ha från start utan en massa specialinlägg mm som krävs till Ergon. Till Manducan behövs inga inlägg heller utan det är inbyggt.
    Tack för ditt svar! Det är så himla svårt och jag har läst hur många recensioner som helst, alla verkar ha olika åsikter såklart. 
  • Madelen21

Caliphora det låter ganska rimligt, allt kostar så är det.
    När vi vänta första barnet så kunde jag tänka mig begagnad vagn fast helst ny, å vi köpte ny som kosta 7200 och babyskydd köpte vi på rea å kosta kanske 900 säng köpte vi på ikea.. fast jag tror inte vi klara oss mä 12 tusen.. har faktiskt ingen koll... fast d är ju skillnad när man väntar första mot om man har fler innan...
    Jag har inte tänkt köpa så mkt nya kläder för att jag har redan en hel uppsjö.. Dessutom är jag en sån som gillar tradera mm å tycker om å fynda så :)

Självklart köper man väl nåt nytt när man hittar nåt :)
    Dock är vi ute efter syskonvagn å d finns ingen begagnad som uppfyller mina krav... Så det blir den största utgiften nu, troligen den nya babytravel las vegas för 4000 kr. Den var bra på det viset att man kan ha älsta barnet vänt framåt och bäbis emot sig vilket känns bra tycker jag.. man kan även ha båda emot sig om man vill... fast ja jag är lite osäker än... Måste tillbaks till babyproffsen igen å känna å testa lite :)

Nää dags å klä sig å bege sig ut i denna härliga kyla (inte härligt) å hämta dottern på dagis :) 

• Mjj83l

Ang bärsele så testade jag de flesta märkena men fick ont i ryggen min dotter satt i det hela tiden typ kan jag tillägga...

Men manducan satt som en smäck på mig!!!

Jag e lång (1,77) och svankryggad med dåliga höfter.

• Baby Lei
    Meoow skrev 2013-01-23 12:43:37 följande:
    Har räknat ihop vad "kalaset" skulle kosta oss nu, allt från bröstsalva till barnvagn och får ihop det till 12.000 kr! Ska tilläggas att jag då räknat på om vi köper allt nytt, inte räknat med att få eller låna någonting och priserna är MAXPRISER som antagligen kan minskas ner om man utnyttjar rabatter etc... :)

Har heller inte räknat med kläder då en hel del redan är inköpt, samt att jag jobbar i butik och handlar en hel del väldig billigt.

Är jag helt ute och cyklar nu? Känns det som en "rimlig" summa att utgå från och sedan försöka komma undan billigare genom fynd/utlåning etc?
    Åh, kan du inte dela med dig av din lista? Jag är helt lost i djungeln av vad man behöver eller inte behöver till en liten bebis. :)
  • louise1983

Meoow: Håller med förgående talare. Hade varit jättekul att se, speciellt för oss som väntar förstakan jag tänka mig :)

• Meoow

Hihi, jag har ju kopierat AlexandraVibergs lista från hennes blogg :)
    tyckte också den var super när man väntar första och egentligen inte har en aning om vad man behöver osv...
    Jag har dock lagt till babyvakt, badbalja + babyolja, Babytvål, Babyshampoo, Bomullspinnar och Nagelsax (de sista produkterna ingår i apotekets komma-hem-paket)
    Inköpslista Sova
    Spjälsäng (inkl madrass)
    2-3 lakan
    Örngott och påslakan
    Mobil
    Madrasskydd
    Napp (några olika sorter)
    Spjälskydd
    Kudde
    Sovpåse

Mata
    amningskudde
    nappflaska

Sköta
    Kräkhanddukar
    våtservetter
    tvättlappar
    näsfrida
    blöjhink
    idomin
    zinksalva
    skötbord och eller skötbädd
    febertemp
    babyolja

Kläder
    Minst
    6-8 bodies
    6-8 mjuka byxor
    3 pyjamaser
    Strumpor
    Mössa
    Tossor
    4-5 tröjor/koftor
    Tunna vantar utan tumme

Åka
    Barnvagn
    Solskydd till bilruta
    Bilbarnstol
    Bärsele
    Skötväska
    Parasoll till vagn

Mamma
    nattbindor
    bröstsalva
    mellanlägg (amningsnapp)
    amningsinlägg
    bröstpump
    amningsbh

Övrigt
    Babysitter
    Babygym

• sofie och laura
    Madelen21 skrev 2013-01-23 12:37:41 följande:
    sofie och laura:
    Välkommen hit :)
    Första riktigta sparken som jag kände utanpå magen kom förra veckan 15/1 dagen före mitt ul.
    Innan dess har ja känt små buffar sen kanske v 15 eller nåt...  ungefär som me mina andra två.
    går in i v 20 i morgon.

Ser att ni pratar bärsele.. Jag har en begagnad från babybjörn en svart som jag köpte när ja vänta mitt första barn, tror ja köpte den på tradera för typ 200.  Det är ingen ergo modell utan en klassisk lr va man ska säga så ser den ut å den har varit bra tycker jag... känner inte för å köpa nån nyare som kostar skjortan. så den får allt hänga me till denna lilla prins oxå :)

Hej och tack så mkt för välkomandet.

jag har bara känt fladder och längtar tills buffarna skall dyka upp e ju i v 19 så d borde väl komma snart tycker man, återstår att se.

Ja för oss blir d en babybjörn trots allt =) får se om d blir begga eller nytt.
    mrshope skrev 2013-01-23 12:13:20 följande:
    Har inte skrivit så mycket här inne men tänkte höra er om det är någon som vet hur en Bugaboo Bee fungerar för en nyfödd? Vi måste ha en vagn som passar storstadsmiljö, bor i London. Vi bor även en trappa upp utan möjlighet att köra in vagnen någonstans, så antingen måste vi dra den upp för trappan eller vika ihop den och ta upp den. Jag har hört att Bugaboo Bee är väldigt lätt att vika ihop, kan göras med endast en hand osv.

Snö har vi ju så sällan här så det skulle inte bli något problem - men jag tycker att bebisen kanske känns lite oskyddad eftersom det inte finns något riktigt inlägg till vagnen?

hej mrshope,
    bugaboo bee e ju ett plus i kanten faktiskt men har hört ATT denna Yoyo skall vara ngt googla på. Och om ni inte har så mkt snö ja vf inte  
    Laura 06, Leonardo 07, Alvin 10, Bf bebis i juni
  • Baby Lei
    Meoow skrev 2013-01-23 15:29:11 följande:
    Hihi, jag har ju kopierat AlexandraVibergs lista från hennes blogg :)
    tyckte också den var super när man väntar första och egentligen inte har en aning om vad man behöver osv...
    Jag har dock lagt till babyvakt, badbalja + babyolja, Babytvål, Babyshampoo, Bomullspinnar och Nagelsax (de sista produkterna ingår i apotekets komma-hem-paket)
    Inköpslista Sova
    Spjälsäng (inkl madrass)
    2-3 lakan
    Örngott och påslakan
    Mobil
    Madrasskydd
    Napp (några olika sorter)
    Spjälskydd
    Kudde
    Sovpåse

Mata
    amningskudde
    nappflaska

Sköta
    Kräkhanddukar
    våtservetter
    tvättlappar
    näsfrida
    blöjhink
    idomin
    zinksalva
    skötbord och eller skötbädd
    febertemp
    babyolja

Kläder
    Minst
    6-8 bodies
    6-8 mjuka byxor
    3 pyjamaser
    Strumpor
    Mössa
    Tossor
    4-5 tröjor/koftor
    Tunna vantar utan tumme

Åka
    Barnvagn
    Solskydd till bilruta
    Bilbarnstol
    Bärsele
    Skötväska
    Parasoll till vagn

Mamma
    nattbindor
    bröstsalva
    mellanlägg (amningsnapp)
    amningsinlägg
    bröstpump
    amningsbh

Övrigt
    Babysitter
    Babygym
    Härligt! Tack till både dig och till Alexandra!Skrattande
  • Sagolina

Nu har äckliga baciller hittat mig... Har varit yr och hängig hela dagen och nu mot eftermiddagen har halsen blivit öm, näsan täppt, huvudet känns bommulsfyllt och kroppen är trött och öm. Ingen gravidyoga för mig med andra ord! Blir istället att dricka många koppar te med honung, äta apelsiner och ta det lugnt.

Har mycket planerat de närmaste dagarna (måla i badrummet, jobba fre-lö, mässa på söndagen...) så hoppas en dags vila räcker för att mota bort baciluskerna! 

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~