• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Suey
    Baby Lei skrev 2013-02-04 11:56:42 följande:

Om du har gått upp fyra kilo på en vecka så är det garanterat inte din kropp som har lagrat fett. Det är ju fysiskt omöjligt. Då är det barnet (och allt som hör till graviditeten med extra blod, fostervatten osv) som ökat din vikt, och så har du säkert lagrat vätska i kroppen. Allt det försvinner ju av sig självt när du fött. Så oroa dig inte. 

Jag har ingen våg hemma så jag väger mig hos BM. Sist hade jag 10+ på vågen.. ska bli spännande att se vad den står på om två veckor.. Hahaha! Det känns ju helt skruvat att vikten bara har exploderat på det här sättet. Jag tycker inte att jag äter särskilt mycket eller särskilt dåligt. Har inga cravings direkt heller.

Välkommen till +10 klubben! Flört Eller hur, vart ska det här sluta... Vilken vecka är du i?
  • Natan

Och här är en som inte går upp alls :( ångest över det med! Jag kämpar varje dag med att försöka få i mig mat men det är svårt när man mår illa dygnet runt :( ska prata med bm i veckan för det här är verkligen hopplöst!

Jag svettas och kallsvettas också på nätterna men för mig är det att jag får blodsockerfall medan jag sover eftersom jag lider av näringsbrist :(

• Kickilina

Pernilla 74, ja, jag såg den med! Tihi! Blev lite sugen på moderkakssmoothie... Not!

Här är det +6kg och v 22. Jag är alltid lite nojig med vikten...tyvärr, oavsett om jag är gravid eller ej. Känner att jag borde släppa det nu när jag är gravid. Det har jag nästan gjort de andra graviditeterna men har då gått upp ca 25 kg. Även om jag gått ner allt efteråt så känns det så onödigt!

• Madelen21

kickilina: jag har oxå nästan gått upp 6 kg, vägde mig idag och v 22 på torsdag. Jag och mina barn har roat oss att baka en budapest stubbe.. jag är ju så himla sugen hela ttiden haha :)

• MissMe83

Här är en till som kan gå med i 10+ klubben. Jag tycker det är värst att jag blivit så tjock i ansiktet. Det kvittar hur jag sminkar mig, det blir inte snyggt

• Baby Lei
    MickisFlisanNellie skrev 2013-02-04 10:46:07 följande:
    Tänkte hoppa med här om det är ok? Väntar på våran trea som är beräknad till 30 maj. Men har gått över med de andra två så tror det kommer bli en liten junibebis. Det är troligen en liten flicka.

Hej! Såklart du får! Välkommen hit Glad
  • MickisFlisanNellie

Var hos bm idag på kontroll. Allt såg bra ut men får lov att äta järntabletter. Är nu i vecka 23+3. Har ni börjat fixa grejer till bebisen än?

Älskar mina tjejer Flisan och Nellie!!
  • LindaMJ

Är i v 22 och har gått upp 4kg än så länge, håller i träningen 5 dagar i veckan så jag är inte så orolig över att gå upp i vikt för mycket men vem vet de kanske drar iväg rejält i slutet

• mytol
    Pellefanten skrev 2013-02-04 10:17:28 följande:
    Suey: man kan börja dricka det från v,.35 har jag för mig. Jag drack nog 2 liter om dagen förra gången å inget hände
    Hur födde du i förhållande till bf?
    gorek86 skrev 2013-02-04 11:55:10 följande:
    Jag började läcka mjölk för tre veckor sen :) kommer mest bara på natten så att jag vaknar av att det är blött men de senaste dagarna har det börjat komma även lite på dagen.

Får väl köpa inlägg om det inte avstannar ;)
    Jag läcker från det ena bröstet. Mitt braiga bröst . Det som producerade mest mjölk under förra amningen.
    MickisFlisanNellie skrev 2013-02-04 16:42:18 följande:
    Var hos bm idag på kontroll. Allt såg bra ut men får lov att äta järntabletter. Är nu i vecka 23+3. Har ni börjat fixa grejer till bebisen än?
    Vad hade du för blodvärde?

• MissMe83

Någon mer som har lite gas problem? Vad gör man åt det? Inte så himla skoj när bebis trycker till och så pruttar man... Har hänt nu några ggr, min man tycker det är skit kul. Vist är det ok när man är hemma, men på offentliga platser är det ju lagom skoj.

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~