• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • cj2

Suey, nej jag förstår vad du menar. jag tar mig till jobbet med alvedon ibland, borde sluta jobba med feber speciellt nu när jag är gravid, men jag gillar pengar! :D

• MissMe83

Suey: så var jag i början fram till v 15. Svettades som en gris. Men är tydligen vanligare i mitteln och slutet. Bara min kropp som gör det i fel ordning

• Pellefanten

Suey: man kan börja dricka det från v,.35 har jag för mig. Jag drack nog 2 liter om dagen förra gången å inget hände

• natlup

Valborgs.
    Hallonbladste rekommenderas att inte dricka innan vecka 35. :)

• MickisFlisanNellie

Tänkte hoppa med här om det är ok? Väntar på våran trea som är beräknad till 30 maj. Men har gått över med de andra två så tror det kommer bli en liten junibebis. Det är troligen en liten flicka.

Älskar mina tjejer Flisan och Nellie!!
  • Pernilla74

Jag måste bara tipsa om en grej...Ett program som heter Gravid i höga klackar. Man kan kolla i svtplay. Jag fick mig många goda skratt kan jag säga !! Skrattande

• Carrossk

Cj2: förstår oron kring vikten. Har samma ångest. De senaste 3 veckorna har man gått upp 1 kg i veckan, är i V.23. Men tror att bebisen har haft en växtsprut och att man har samlat på sig en del vätska. Hoppas bara att det inte fortsätter i samma takt.
    Så här är man strax över 100 sträcket igen, men men tar tag i det sen som sagt :).

• gorek86
    Natan skrev 2013-02-03 22:58:00 följande:
    Jag tror att jag har börjat läcka bröstmjölk, kan det va möjligt? Det är som en genomskinlig vätska som kommer ut från ena bröstet.
    Jag började läcka mjölk för tre veckor sen :) kommer mest bara på natten så att jag vaknar av att det är blött men de senaste dagarna har det börjat komma även lite på dagen.

Får väl köpa inlägg om det inte avstannar ;)
  • Baby Lei
    cj2 skrev 2013-02-04 08:34:56 följande:
    Madelen21 oj vilken otur hon hade i badrummet din dotter. Kan inte ha varit skönt.

jag har gått upp från 83,5 till 89,2 problemet är att fyra av dessa kg har kommit den senaste veckan. Har inte ändrat kosten alls utom att jag dragit ner på godis och läsk och annat onyttigt. är i vecka 24 i dag.

Om du har gått upp fyra kilo på en vecka så är det garanterat inte din kropp som har lagrat fett. Det är ju fysiskt omöjligt. Då är det barnet (och allt som hör till graviditeten med extra blod, fostervatten osv) som ökat din vikt, och så har du säkert lagrat vätska i kroppen. Allt det försvinner ju av sig självt när du fött. Så oroa dig inte. 

Jag har ingen våg hemma så jag väger mig hos BM. Sist hade jag 10+ på vågen.. ska bli spännande att se vad den står på om två veckor.. Hahaha! Det känns ju helt skruvat att vikten bara har exploderat på det här sättet. Jag tycker inte att jag äter särskilt mycket eller särskilt dåligt. Har inga cravings direkt heller.

• Madelen21

Nyss ätit lunch å jag är ofta väldigt sugen på saltgurka och gärna lite skivad gul lök till maten :) Nu efteråt är jag sjukt sugen på en bananbakelse... fast så satt ja å tänkte på bakelser å blev sugen på budapest istället.. haha.. sjukt roligt.. Så nu ska jag och mina barn ta oss en liten promenad till vår affär å handla lite grejjer å baka en stubbe :) hihi.. var ska detta sluta ?: )

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~