Suey skrev 2013-02-04 09:14:33 följande:
Förresten, är det någon som har nattliga svettningar här? jag vaknar om nätterna och får bokstavligen vrida ur sängkläderna och i nacken, hårbotten är jag helt genomblöt. Och så får man ju frossa på det, känns som det är en anledning till att förkylningen aldrig ger sig...
Känner igen nattliga svettningar. Började för några veckor sedan med att ha två nattlinnen på gång samtidigt. Byter när jag är uppe och kissar på natten och hänger det våta på elementet. Då brukar det vara torrt till nästa kisspaus/klädbyte
Nu har jag dessutom gått och fått influensa. Fick svåra andningsproblem och hög feber, och hamnade på infektionsmottagningen på sjukhuset där jag låg hela gårdagen. Fick Tamiflu så nu är jag på bättringsvägen. Men stapplar fram, är sjukt trött och har svårt att andas. Dessvärre blev även min man sjuk idag och ligger nu med 39 grader, frossa och huvudvärk. Dottern har också samma elände, men hon har åtminstone matlust.
På tal om reflektioner kring viktuppgång... Jag har ju oroat mig mycket för att jag gått upp så mycket, nu är det säkert 15 kg och jag är i vecka 21. (Förra grav gick jag upp typ 12 kg totalt.) Men eftersom jag radikalt minskat matintaget senaste dagarna så känns det faktiskt som en lättnad att jag har lite buffert. Nu behöver jag inte känna oro för bäbisen. Äter järntabletter, omega3-kapslar och dricker saft, juice och te. Någon sked glass, en macka och fem makaroner. Det är vad jag får i mig på en dag. Fint då med lite fettreserver
Någon annan förresten som haft andningsproblem av influensa vid graviditeten?