• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Happymom

Det där med Blutsaften. Vad bra! Och jag som slängde nästan en hel sådan när jag fick veta att jag var gravid >:(

• Madelen21

solrosen82:

tyvärr har den bm jag hade innan slutat för hon bodde i falun å jobba i mockfjärd å det är x antal mil att pendla så hon fick jobb på sin hemort och sluta därför mkt synd.. den andra bm som va bra gick i pension nyligen... jaja bara gilla läget å hoppas d va en engångs grej.

• Natan

Suey: jag äter sertalin, högsta dosen för min ångest och panikångest. Har fungerat väldigt bra tills jag blev gravid. Nu har ångesten kommit tillbaka :( jag väntar på att få gå hos en psykolog för detta. Tydligen behandlar dom inte med kbt under en graviditet.

• Madelen21

happymom: d roliga var ju att hennes telefontid är 9.30-10 .... ush... jaja...
    orkar inte bry mig om d mer nu :)

• Natan

Denna hemska huvudvärk!!!!!!! Ahhh!!! Blir tokig!!! Och bättre blir det inte när man mår illa hela jävla tiden!!! :( :( :(

Jag har börjat få ont i vaderna, som träningsvärk. Någon som vet vad det beror på?

• Suey

Natan: jag äter 50 mg om dagen, i april ska jag trappa ner till 25 g och börja äta fullt efter förlossningen. Känner också att ångesten har blivit större under grav. Ska du äta full dos hela tiden?

• Natan

Suey: okej, ja det är hemskt när ångesten blir högre. Ja, jag kommer äta full dos hela graviditeten eftersom att jag inte klarar av vardagen utan min medicin.

• Kickilina
    Natan skrev 2013-02-05 14:06:30 följande:
    Denna hemska huvudvärk!!!!!!! Ahhh!!! Blir tokig!!! Och bättre blir det inte när man mår illa hela jävla tiden!!! :( :( :(

Jag har börjat få ont i vaderna, som träningsvärk. Någon som vet vad det beror på?
    Du har ökad blodvolym i kroppen och ökat tryck i venerna i benen. Det är säkert det som du får ont av. Är vristerna svullna?

Om du även är svullen så blir det vanligtvis värre under dagens lopp, särskilt om du står mycket, därför att vätska samlas i kroppens nedre delar. Värme och trötthet kan också göra det värre.

Sitt så mycket du kan med benen upp och använd stödstrumpor!

• Pernilla74

Det här med myrkrypningar och ont i vaderna tror jag faktiskt beror på järnbrist. Har hört att det kan vara magnesium brist också. Mina myrkrypningar försvann när jag började med Blutsaft.

• Natan

Kickilina: tack för ditt svar! Vristerna är inte svullna och jag har inte börjat svullna ännu men det kommer väl :) ska köpa stödstrumpor och ha benen högt upp :)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~