• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • AlexandraViberg

Etangen: Jag får sammandragningar även när jag inte gör något! Ska vara helt ofarligt men för att vara på den säkra sidan ska jag be BM kolla om min livmodertapp är påverkad av det eftersom jag har lite större risk för förtidig förlossning.

men som sagt det sägs ju vara vanligt och ofarligt, speciellt om man har varit gravid tidigare! :)

Är i v.22 och det började i v.17 ungefär!

The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
  • fivestepsback

Jag märker av sammandragningar, men mest när jag stressar eller är kissnödig. Förra grav hade jag inte sammandragningar förren i sista trimestern så det är lite ovant.. Men jag är inte orolig för det :)

• Solrosen82

Theresejohansson: Jag har också foglossning. Men om jag inte gör nåt speciellt så blir jag mest trött i ryggen, bakom revbenen ungefär. Stretcha hjälper, baksidan av låren och rumpan. Vetekuddar lindrar också.

• Madelen21

oj oj oj... jag kommer att få bada i vassen i sommar... mina cravings är enorma...
    igår bakade jag en budapest stubbe bara för att jag är så sjukt sugen... sambon åt en bit å så fick vi främmande som smaka en bit å barna varsin bit.. resten åt jag upp själv :) nu ikväll  baka jag en rulltårta å skar skivor och hade på grädde å strössel.. nu hörde jag ordet tunnbrödrulle å blev sjukt sugen men hade inga såna saker hemma...  lika bra kanske :) 

• Maravilhosa

Får sammandragningar titt som tätt också... tror jag, nämen det är allt det ;)
    Ju med att det nu är 3e graviditeten så borde man väl veta helt klart, men jag är helt enkelt den som inte tänkt så mycket på det innan.. Låter lagom förvirrad, troligen.. men nja, fullt normal   Har iof. inte kännt någon direkt skillnad på värkar/krystvärkar innan...

Känner för övrigt rörelse kontuinuerligt i magen.. härligt, även om knodden kan lägga sig mindre behagligt ibland.. Hur är det med era magar?

• Caroliin

har köpt hem en motioncykel, här ska det börjas motionera. Vet faktiskt inte vad jag gått upp nu, blivit lite onyttigt på sista veckorna och har ganska lätt för att lägga på mig.

T - 090207. M - 110506. BF - 130604.
  • MissMe83

Sofie och Laura: jag har med muntorrhet mest på nätterna. Riktigt jobbigt. Köp salivin på Apoteket, det lindrar lite.

Jag har mycket sammandragningar på kvällen när jag ska sova. Vaknar av dom också. Kommer oftast bara på kvällen när jag slappnar av. Hur kommer det sig?

• Madelen21

maravillhosa: min bäbis är oxå väldigt rörlig och livlig. mest på kvällen.
    å extra livlig blir han när mamma äter massa gräddbakelser hela tiden.. då bökar han på extra mycket :) 

• Maravilhosa
    Madelen21 skrev 2013-02-05 20:07:47 följande:
    maravillhosa: min bäbis är oxå väldigt rörlig och livlig. mest på kvällen.
    å extra livlig blir han när mamma äter massa gräddbakelser hela tiden.. då bökar han på extra mycket :) 

ja, han får väl en kick av det goda.. haha Hm.. då skulle nog min knodd röra på sig massor av extra med tanke på att det känns som att jag äter konstant.

Mmm.. samma här kvällar och nätter röjs det rejält i magen! och hårdare puffar kommer det ju blir.. 

• ThereseJohansson

Solrosen: fick låna en TENS av sjukgymnasten då den hjälpt tidigare för min skadade disk men tycker inte den hjälper lika mycket mot foglossning...prövat att stretcha och vetekuddar men gör så fruktansvärt ont att bara röra benen....är en skärande smärta...just nu är jag skeptisk till att jag kommer orka jobba mars ut (söker graviditetspenning från april)...istället för att se att jag jobbar fram till april så ser jag nu dag för dag....vill verkligen inte börja gå hemma än...är förskollärare så det är ju rätt mycket fart och upp och ner från golvet, ÄLSKAR mitt jobb :)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~