• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Madelen21

valborgs: ja ganska praktiskt. fast vi kommer ändå å använda min emmaljunga till bäbis å sova i osv.
    ush jag är så sjukt trött idag. orkar ingenting å har sovit sjukt dåligt i natt pga att jag har haft ont i huvudet. har massa att göra hemma så jag lär försöka hitta  energi så jag orkar göra nåt idag. 

• Kickilina

Hmm...ja, din Madelen är ju smidigare än min. Har införskaffat en UJ duo och den går ju på bredden och även om den är lättkörd så hade det ju varit skönare ibland med en mindre rackare...

• cj2

Usch gick till dagis och hem nu, en jätte kort promenad och fick så ont i min högra sida av magen. som om någon tryckte på ett gigantiskt blåmärke.. Något muskelfäste liksom!

• Madelen21

kickilina: okej, ja jag tycker denna verkar bra faktiskt... här håller jag på å städar å röjer å vill kasta massa skit... ush man samlar på sig så jävla mycket bråte.... bläää :/ lär säga åt min sambo att vi lär ta en rensarhelg snart å kasta massa skit!!! :) ja jag är inne i en boa period nu fast ja är jävligt trött just nu.. orken kommer å går.. skitdrygt :/

• Valborgs

Kickilina: en bra anledning att köpa ännu en vagn.. ;)
    UJs duo är väl ganska smal iofs, så kanske inte är så stor skillnad i bredd mot en enkelvagn? Eller det kanske är duetten som är smalare?

• mytol

Jag har oxå foglossning men min sitter numer mest i blygdbenet. Tar jag för stora kliv så känns det som om jag kommer klyvas på mitten. Förra graviditeten kom inte den värken förrän i slutet av graviditeten å den är helt outhärdlig. Pratade med min sjukgymnast ang. tens och akupunktur, lät inte vidare hoppfullt för hon sa att just den värken som sitter mellan benen är svår att komma åt tyvärr. Hon tyckte att de var dags för mig att börja med kryckor å de använder jag mig redan av hemma å ledig tid men om ja ska ha dom jämt så innebär det en sjukskrivning för ja, en personlig assistent med kryckor är ingen vidare bra förlängd arm eller ben . Å ja har 9 1/2 vecka kvar till graviditetspenningen så nu känns det inte längre så hoppfullt att de kommer gå. Sjukskrev mig från mitt dagpass igår, har 2 sådana varje månad. Nattpassen går bra. Så jag hoppas att jag kan bli av med mina dagpass....

• ThereseJohansson

Jag är hemma idag och resten av veckan...är dunder förkyld och har förkylningsastma så har en hemsk hosta...så bestämde mig på morgonen att vara hemma och dessutom vila mina jäkla fogar så får vi se om jag är i skick att jobba på måndag...

• Kickilina
    Valborgs skrev 2013-02-06 10:10:26 följande:
    Kickilina: en bra anledning att köpa ännu en vagn.. ;)
    UJs duo är väl ganska smal iofs, så kanske inte är så stor skillnad i bredd mot en enkelvagn? Eller det kanske är duetten som är smalare?
    Ja, jag tycker det med En ny vagn är aldrig tråkigt!
    Duetten är 63 cm, som en enkelvagn. Duon är 73cm så lite bredare. När jag valde dem emellan så tyckte jag duetten var alltför smal om man ska ha i åkpåse och overall på två kids i sittdelarna.
  • Madelen21

Näää ny vagn är verkligen aldrig tråkigt :) å denna kan man ju ha som enkelvagn också.. fast jag har inte vågat mig på å gå ut me den än..ja vill vänta å köpa regnskydd också innan jag går ut med den. så länge kör jag  runt runt inne med den haha :) kan väl lägga i en docka å låtsas det är bäbben :) hihi :)

vet inte om jag skrivit om det igår men äsh ja skriver igen...

Jag har ju fått ett extremt sug efter gräddbakelser.. i måndags bakade jag en budapest stubbe å vipps den va slut fort :) igår kväll blev det rulltårta bakelser.. å ikväll.. ja ikväll kanske d blir choklad pudding eller kladdkaka :) haha... är sjukt sugen hela tiden.. sen igår så satt vi här å såg på tv varav matte på bygglov börjar prata om tunnbröd rulle.. å då blev ja galet sugen på en tunnbröd rulle me korv å räksallad åååå.... fy fasen va gott!!!!
    päron äter ja massor oxå å gärna rå lök och smörgåsgurka :) man är ju knäpp alltså....

nån annan som känner igen sig? antar att bebisen behöver mkt fett nu så det kan va därför man äter som en häst : ) 

• Baby Lei
    Sagolina skrev 2013-02-06 05:23:45 följande:

Går också på gravidyoga! Verkligen super! Ikväll är det dags för ett pass igen. Kursen började i början av januari, så känns att man börjar få lite koll på rörelserna nu och verkligen får in den rätta streschen!
    Annars satsar jag mest på promenader för att få motion och frisk luft. Imorgon blir det simning, kanske något jag tänker börja göra lite nu och då dessa närmaste månader, så vägarna inte är de trevligaste att gå på... 
    Simning låter så skönt! Det är jag också sugen på att börja unna mig :)
    Går du på vattengympa eller simmar du bara själv?
    Madelen21 skrev 2013-02-06 14:46:40 följande:
    Näää ny vagn är verkligen aldrig tråkigt :) å denna kan man ju ha som enkelvagn också.. fast jag har inte vågat mig på å gå ut me den än..ja vill vänta å köpa regnskydd också innan jag går ut med den. så länge kör jag  runt runt inne med den haha :) kan väl lägga i en docka å låtsas det är bäbben :) hihi :)

vet inte om jag skrivit om det igår men äsh ja skriver igen...

Jag har ju fått ett extremt sug efter gräddbakelser.. i måndags bakade jag en budapest stubbe å vipps den va slut fort :) igår kväll blev det rulltårta bakelser.. å ikväll.. ja ikväll kanske d blir choklad pudding eller kladdkaka :) haha... är sjukt sugen hela tiden.. sen igår så satt vi här å såg på tv varav matte på bygglov börjar prata om tunnbröd rulle.. å då blev ja galet sugen på en tunnbröd rulle me korv å räksallad åååå.... fy fasen va gott!!!!
    päron äter ja massor oxå å gärna rå lök och smörgåsgurka :) man är ju knäpp alltså....

nån annan som känner igen sig? antar att bebisen behöver mkt fett nu så det kan va därför man äter som en häst : ) 
    Vad du bakar! Vad duktig du är!

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~