• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Baby Lei

Nu har jag varit på mitt första pass med gravidyoga. Det var superskönt! Så härligt att få slappna av och göra något bara för mig och bebisen därinne. Gör ni något särskilt för att pyssla om er själva nu?

• Sagolina
    Baby Lei skrev 2013-02-05 21:18:43 följande:
    Nu har jag varit på mitt första pass med gravidyoga. Det var superskönt! Så härligt att få slappna av och göra något bara för mig och bebisen därinne. Gör ni något särskilt för att pyssla om er själva nu?

Går också på gravidyoga! Verkligen super! Ikväll är det dags för ett pass igen. Kursen började i början av januari, så känns att man börjar få lite koll på rörelserna nu och verkligen får in den rätta streschen!
    Annars satsar jag mest på promenader för att få motion och frisk luft. Imorgon blir det simning, kanske något jag tänker börja göra lite nu och då dessa närmaste månader, så vägarna inte är de trevligaste att gå på... 
  • Sagolina

Har också en livlig en i min mage! Igår var en extra livlig dag och jag fick känna kickar och rörelser hela tiden. Började genst när jag vaknade och höll på hela dagen här hemma. Lugnade sig först då jag promenerade in till stan på eftermiddagen.
    Lill*n är faktist nästan som mest livlig på morgonen verkar det som, men det beror kanske på att jag då brukar ligga kvar i sängen och lite puffa tillbaka. Har blivit en mysig morgonstund för mig och babyn nästan varje dag sen jag började känna rörelserna:)

• Alicantina
    Madelen21 skrev 2013-02-05 20:03:16 följande:
    oj oj oj... jag kommer att få bada i vassen i sommar... mina cravings är enorma...

igår bakade jag en budapest stubbe bara för att jag är så sjukt sugen... sambon åt en bit å så fick vi främmande som smaka en bit å barna varsin bit.. resten åt jag upp själv :) nu ikväll  baka jag en rulltårta å skar skivor och hade på grädde å strössel.. nu hörde jag ordet tunnbrödrulle å blev sjukt sugen men hade inga såna saker hemma...  lika bra kanske :) 

Har också kommit in i en period där jag äter mkt..bebisen växer ju till sig mkt så det kräver ju mkt energi:)
  • Carrossk

Här börjar man bli störd på nätterna då bebis protesterar på min sovställning. Jobbigt man samtidigt så mysigt :)

Har nu jobbat 2 hela pass sen mammaledigheten och det känns överallt. Som vanligt hinner man inte med att ta rast utan jobbar som en tok för att få ordning på allt som ska göras. Men men jätteroligt att få vara tillbaka i två månader :)

• Sagolina

Är också inne i en period då jag är hungrig konstant! 15min efter måltid funderar jag vad jag skall äta till nästa;P

Försöker ändå hålla mig från att äta allt för mycket. Är ju överviktig sen tidigare, så det finns ju reserver att ta av! Portionerna har ju som tur blivit mindre, så kan äta med 1½-2½h mellanrum och ändå få i mig lika mycket totalt över dagen:)

• Kickilina

Ang maten så känner jag mig grymt hungrig men blir mätt superfort. Jag känner mig fortfarande hungrig efter jag ätit men klarar inte att få i mig mer!
    Träningen har det varit sämre med på sistone. Har varit konstant förkyld i 5 veckor, så trist...har blivit ett indoorpass lite här och ett spinningpass där. Har blivit mest tråkpromenader...men hoppas på friskhet snart!!! Våren är ju på antågande...

• Kickilina

En fråga till er andra som ska köpa/har köpt suskonvagn. Tror ni att ni även kommer använda en enkelvagn mycket till bebisen också? Eller kommer ni använda dubbelvagnen även om det andra syskonet inte är med? Min enkelvagn behöver en ordentlig renovering men vet inte om jag skall lägga alla pengar på det, låta den vara som den är eller sälja den...

• Madelen21

kickilina: ja jag kommer använda enkelvagn också tex för att sova i men även vid kortare promenader mm. har ståbräda också så.

• Valborgs

Jag kommer nog använda syskonvagnen även om jag bara går med minsta.
    Det verkar ju bra på vagnen Madelen köpt att man kan ta bort ena sitsen och slipper gå med en extra bred vagn. Blev lite sugen när jag såg hennes :)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~