• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Valborgs

Jisses vad ni bakar, skulle jag äta allt det där skulle jag lätt ligga på +10 kg inom bara några veckor :( vill inte gå upp så mycket då jag redan har att ta av, så försöker att äta bra, även att det är svårt när man är sugen på ALLT! :)
    Röra på mig skulle jag med behöva, men börjar få slut på idéer, allt gör ont! Förbannade foglossning.
    Var och simmade igår som BM rekommenderat och träffade efteråt dotterns babysimlärare och hon rekommenderade inte simning med foglossning då man inte håller ihop höften i de rörelserna. Skulle få lite tips på måndag med någon väst och gå/springa på plats i vattnet. Känns ju inte lite fånigt ;) Men hade verkligen ont igår kväll och vaknat flera gånger inatt pga smärtan, så simning är nog inte bra för mig iaf.
    Tänkte testa vattengympa på måndag oxå, hoppas på att det kan fungera.. Saknar dock mina långpromenader, men det är omöjligt nu :(
    Vi har inga gravidgrupper här heller, annars hade jag gärna testat på något sånt. Har ni andra tips på vad man kan göra? :)

• Solrosen82

Valborgs: Jag visste inte heller att simning var dåligt vid foglossning. Har du testat en motionscykel? När jag var gravid med dottern var jag mkt på gymet och cyklade på den typen som har ryggstöd så att man kan sitta bättre. Funkade jättebra :)

• Pernilla74
    cj2 skrev 2013-02-06 19:28:23 följande:
    Åh vad mysigt. vilken vecka är du i?

Min sambo fick känna på Nyårsafton! Det var underbart!

Jag är i vecka 22 (21+1) Så jag har ju kännt sparkarna och röreserna sjäv i några veckor, men så fort han har lagt handen på magen så har den lilla rackaren slutat att röra på sig =)
  • MissMe83

Var på härligt spa igår . Jätte skönt. Fick ansiktsbehandling och precis när jag skulle få avslappnande ansiktsmassage satte han igång och kicka runt. Hela magen hoppade. Tjejjen som gav behandlingen stannade upp
    och sa OJ! Det rör sig. Ha ha hon såg det från min huvudände.
    Speciellt avslappnande var det ju inte

• ThereseJohansson

Lillen måste kommit åt någon nerv, som det ilade till i magen nyss.....

• mhpo

Hej 
    Har inte en chans att hinna med i konversationen här inne hur mycket jag än vill.

Ville bara titta in i dag och berätta om gårdagen när jag och mannen äntligen kunde känna sparkarna med händerna på magen! Har ju känt att det rört sig sedan vecka 16 men först igår i vecka 22 kunde vi båda känna tydliga buffar! Mitt nya fjantiga jag börjar nästan gråta och är alldeles till mig.

Härligt att kunna dela med sig av vår bebis rörelser till mannen och inte vara helt ensam om att känna lilla livet i magen. 

• Caroliin

Uppdate från bm besöket.

Hjärta - 140 slag/minuten
    Sf-mått - 25 (lite större)
    Blodtryck - 125/60
    Protein - 0

Allt såg bra ut och det va så kul att lyssna på hjärtat för första gången :)

• Madelen21

valborgs: haha ja jag vägde mig igår och nästan 7 kg plus. jag bakar varje dag å äter mkt grädde :) min bäbis blir sjövild i magen när jag äter gräddbakelser han gillar det helt enkelt :) haha...
    jag är ofta sjukt sugen på sånt me grädde å fett mm :) 

• Elfwinter84

Gått upp 5 kg på 24 veckor. Ganska nöjd med det eftersom jag från början har överflödskilon och under geav inte alls tänkt på vad jag stoppar i mig!

• Valborgs
    Solrosen82 skrev 2013-02-07 07:09:09 följande:
    Valborgs: Jag visste inte heller att simning var dåligt vid foglossning. Har du testat en motionscykel? När jag var gravid med dottern var jag mkt på gymet och cyklade på den typen som har ryggstöd så att man kan sitta bättre. Funkade jättebra :)

Jag trodde oxå simning skulle vara skonsamt, men tydligen inte. :( Har tagit kontakt med sjukgymnast nu iaf, så hoppas på att få lite tips där på både att klara av det vardagliga och att få röra på sig lite.
    Brukar ha svårt för att cykla annars pga förstört knä, så tror inte jag skulle klara det nu heller tyvärr. Kanske om man tar det lugnt, men jag har så svårt att försöka träna och ta det lugnt samtidigt :)
    Madelen21 skrev 2013-02-07 11:22:03 följande:
    valborgs: haha ja jag vägde mig igår och nästan 7 kg plus. jag bakar varje dag å äter mkt grädde :) min bäbis blir sjövild i magen när jag äter gräddbakelser han gillar det helt enkelt :) haha...
    jag är ofta sjukt sugen på sånt me grädde å fett mm :) 

7kg är ju inte verkligen inte mycket om du äter sånt varje dag :) Önskar att jag kunde göra detsamma.. men med alla mina extrakilon och att jag har så lätt att gå upp så försöker jag så gott jag kan att inte göra det. Ligger just nu på -5, var nere på -7 som lägst så gått upp 2kg. Hoppas det stannar där resten av graviditeten.. ;) önsketänkande, haha!

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~