Solrosen82 skrev 2013-02-07 07:09:09 följande:
Valborgs: Jag visste inte heller att simning var dåligt vid foglossning. Har du testat en motionscykel? När jag var gravid med dottern var jag mkt på gymet och cyklade på den typen som har ryggstöd så att man kan sitta bättre. Funkade jättebra :)
Jag trodde oxå simning skulle vara skonsamt, men tydligen inte. :( Har tagit kontakt med sjukgymnast nu iaf, så hoppas på att få lite tips där på både att klara av det vardagliga och att få röra på sig lite.
Brukar ha svårt för att cykla annars pga förstört knä, så tror inte jag skulle klara det nu heller tyvärr. Kanske om man tar det lugnt, men jag har så svårt att försöka träna och ta det lugnt samtidigt :)
Madelen21 skrev 2013-02-07 11:22:03 följande:
valborgs: haha ja jag vägde mig igår och nästan 7 kg plus. jag bakar varje dag å äter mkt grädde :) min bäbis blir sjövild i magen när jag äter gräddbakelser han gillar det helt enkelt :) haha...
jag är ofta sjukt sugen på sånt me grädde å fett mm :)
7kg är ju inte verkligen inte mycket om du äter sånt varje dag :) Önskar att jag kunde göra detsamma.. men med alla mina extrakilon och att jag har så lätt att gå upp så försöker jag så gott jag kan att inte göra det. Ligger just nu på -5, var nere på -7 som lägst så gått upp 2kg. Hoppas det stannar där resten av graviditeten.. ;) önsketänkande, haha!