• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • sofie och laura

Madelene21: lämnade bröderna bus idag på förskola och har bara dottern hemma som har magknip
    Har vart magsjuka i ett par dagar och bara dottern som sluppit fattades bara hennes tur

• Madelen21

sömntutan: min theo heter hugo i andra namn :) hugo är ett fint namn, min mammas katt heter hugo :)

sofie och laura: ja jag har nog en kombinataion av båda delarna... känner mig orolig i magen... knäppt.. ja tog järntablett igår å brukar bli så hård.. men nu är d åt andra hållet.. så nåt skit är det ju..  

• Hannathu

namn är jättesvårt
    jag gillar Hugo, Axel, Adam, Erik och Otto

Flicknamn är värre, gillar Amanda och Alva

• Sagolina

Jag och sambon är äntligen överens om både ett pojknamn och ett flicknamn! Har varit diskussioner hit och dit, men nu har bådat fattat tycke för Aurora och Erik. Speciellt pojknamn har vi haft svårt med, men sen kom båda på att vi har haft äldre släktingar som hett Erik, så riktigt bra namn tycker vi:)

• Suey

Var hos BM i morse, mätte 24 cm på SF-måttet, vilket var precis lagom (v 24) sa hon. Har väldigt putig mage, men hon sa att i och med att jag är såpass kort så finns det liksom ingen annanstans för magen att ta vägen än rakt ut Glad Blodtrycket låg på 116/67, är det någon som vet om det är bra, dåligt? Hon sa ingenting om det nämligen.

Lilleman var morgonpigg, rörde och vände på sig där inne så hon fick jaga honom med instrumentet för att höra hjärtat, hihi. Men 136 slag låg han på, även det normalt. Puh. 
    Nu längtar man ju ännu mer till den lille krabaten! 

• Suey
    Sagolina skrev 2013-02-15 10:13:46 följande:
    Jag och sambon är äntligen överens om både ett pojknamn och ett flicknamn! Har varit diskussioner hit och dit, men nu har bådat fattat tycke för Aurora och Erik. Speciellt pojknamn har vi haft svårt med, men sen kom båda på att vi har haft äldre släktingar som hett Erik, så riktigt bra namn tycker vi:)
    Bra val Sagolina, min lillebror heter Erik. Hade valt det själv om inte en så nära släkting redan har namnet :) 
  • Sagolina
    Suey skrev 2013-02-15 10:23:53 följande:
    Var hos BM i morse, mätte 24 cm på SF-måttet, vilket var precis lagom (v 24) sa hon. Har väldigt putig mage, men hon sa att i och med att jag är såpass kort så finns det liksom ingen annanstans för magen att ta vägen än rakt ut Glad Blodtrycket låg på 116/67, är det någon som vet om det är bra, dåligt? Hon sa ingenting om det nämligen.

Lilleman var morgonpigg, rörde och vände på sig där inne så hon fick jaga honom med instrumentet för att höra hjärtat, hihi. Men 136 slag låg han på, även det normalt. Puh. 
    Nu längtar man ju ännu mer till den lille krabaten! 

Tror trycket är riktigt bra! Har haft 115-123/ 68-75 under graviditeten och det har de alltid tyckt att är bra!
  • Suey

Sagolina: skönt att höra! :)
    Lillpluttan: jag har också moderkakan i framvägg, och min BM sa att sparkar osv känns i regel lite senare då. Nu känner jag bebis varje dag, flera ggr, men det är en stor skillnad från typ en vecka sen. Men helt plötsligt så får man sig en box och sen har man lärt sig bebisens mönster. Oroa dig inte, har också hört från v 26 nån gång. 

• Baby Lei
    Solrosen82 skrev 2013-02-14 18:52:30 följande:
    Va roligt att läsa om alla gulliga karlar :) Tycker egentligen som många här att man kan fira sin årsdag mer. Köpte en ros och kola till mannen och lite smått och gott till barnen. Själv fick jag blommor av maken och en massa fina kort som barnen gjort. :)
    Är det nån mer än jag som börjar känna att bebis börjar komma upp och ta plats för lungor och magsäck? Känns som att det är tyngre att andas och mindre plats för maten bara nu de senaste dagarna...

Ja, jag tycker också att det har hänt jättemycket de senaste en-två veckorna. (Jag gick in i v.25 idag).
    Nu känner jag mig verkligen superpreggo! Det trycker och spänner och jag blir proppmätt efter en halv portion.
    Och den ska ju växa mycket till..  Hur ska det här gå?? Obestämd  
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~