• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Madelen21

sofie och laura: hade du beställt baby converse? i tyg eller stickade?? Jag letar efter stickade som inte kostar skjortan, nån som vet var man kan hitta? synd nog är jag inte så händig själv... men jag har en mamma som är desto bättre :) å hon fyller år snart, kanske jag ska köpa garn och ett mönster så får hon sticka :) hehe..

• Suey
    Madelen21 skrev 2013-02-15 13:34:26 följande:
    sofie och laura: hade du beställt baby converse? i tyg eller stickade?? Jag letar efter stickade som inte kostar skjortan, nån som vet var man kan hitta? synd nog är jag inte så händig själv... men jag har en mamma som är desto bättre :) å hon fyller år snart, kanske jag ska köpa garn och ett mönster så får hon sticka :) hehe..
    De är så fantastiskt söta... hittade dessa sidor där man kan specialbeställa! 
    www.sykulan.se/empty_122.html
    www.juhlin.n.nu/babyconverse
  • AlexandraViberg

Vi har bestämt alla namn nu. Tilltals var bestämt innan hon ens kom i magen, blir väl så när man löngtar! Fullständigt pojknamn hade vi klart super fort. Pojkar får alltid pappans namn i makens släkt och jag lovade pappa när jag var 10 år att döpa mina barn efter hans farföräldrar. Dottern har fått ett av dom då pojknamnet kvar..

Men till slut har vi kommit fram till hur det blir med tjej också. Kristina ALICIA Kerstin Viberg.

Kristina efter makens mammas mellannamn (finns även Christina på min sida) och Kerstin efter min farmor :)

• Madelen21

Oj oj vilken jobbig dag! har fått lov att tvinga i dottern både flytande alvedon och hostmedicin ... det är en kamp... å jag själv har nyss fått i mig 2 panodil med nöd å näppe... kort där efter spyr ja som en jäkla gris :( ursäkta informationen :( Hoppas sambon kommer hem snart!

• Madelen21

cj2: tack!!!

suey: sykulan.se tog 95 kr för ett par converse virkade står det på sidan, det är kanon pris om man jämför me andra.. först tänkte jag beställa material å testa å göra själv men nja... lite tveksam om ja kommer klara det :) fast jag skulle så gärna vilja.. ska kika lite få se.. 

• Kickilina

Krya på er sjuklingar!!

Här är vi så glada över att vara friska (har varit sjuka sedan november känns det som) Var på Alfons Åbergs kulturhus idag. Vilken höjdare! För er som bor i Göteborg eller omnejd så ska ni absolut ta med er barnen och åka dit. Mina barn på 5,5 och 2 tyckte det var alldeles fantastiskt roligt!

En annan sak som jag ropar hurra för är att jag fick havandeskapspenningpapperna från chefen där hon skrev att jag inte kunde bli omplacerad till lättare uppgifter...HURRA...nu blir det säkert havandeskapspenning från 17:e april!!

• Baby Lei
    Madelen21 skrev 2013-02-15 12:02:55 följande:
    baby lei: ja men det knepiga är just att jag spydde typ 4 ggr i morse sen har jag ätit en tallrik fil, dock inte hela och pytte lite mat nu och inte spytt mer.. men är sjukt matt å slut... men jag har hört flera som har haft likadant.. ush å fy... bäbben rör sig iaf som vanligt å det är ju skönt..
    Men stackare! Hoppas det värsta är över nu.
    Friiidaaay skrev 2013-02-15 13:08:24 följande:
    Vad gött för er alla som har kommit lite längre in i graviditeterna och äntligen för börja gå på BM träffarna! Jag längtar extremt dit, känns som om det kanske kan gå lite snabbare mellan veckorna då och att det börjar hända lite mer. Men snart så, Vecka 22 imorgon & vi börjar äntligen tillhöra förlossningen iaf Skrattande
    Det är så skönt när man äntligen kommit förbi den gränsen. För mig har det varit väldigt speciellt att passera v. 12, 22, och nu 25. Glad Som att fylla jämnt! He he!
    sofie och laura skrev 2013-02-15 13:11:45 följande:
    Baby Lei: hade inga andra val då jag är ett risk moment föder mina barn tidigt iaf pojkar:0) Laura nr 1 föddes vag i V40, Leo prematurv27 pendlade mellan liv o död men visade sig vara en kämpe, Alvin kom i v 35+4 och nu väntar vi en sessa som ska gå tiden ut !!!!!
    Oj, redan v. 27. Så fantastiskt att det gick bra! Då måste han ha varit pytte pytte liten.
    Vad har gjort att de blivit tvugna att ta ut dina killar så tidigt? Är det att förlossningen har satt igång?
    Solrosen82 skrev 2013-02-15 13:29:50 följande:

Ja, jag undrar också hur det här ska gå! ;) Jag brukar bli stor om magen på slutet. Hoppas jag klarar mig från bristningar iaf. Har du varit och mätt magen än?
    Nej, på måndag. Det blir 1000 cm känns det som. Hahaha! Jag känner mig lika stor nu som min kompis var i v 40!
    AlexandraViberg skrev 2013-02-15 14:40:26 följande:
    Vi har bestämt alla namn nu. Tilltals var bestämt innan hon ens kom i magen, blir väl så när man löngtar! Fullständigt pojknamn hade vi klart super fort. Pojkar får alltid pappans namn i makens släkt och jag lovade pappa när jag var 10 år att döpa mina barn efter hans farföräldrar. Dottern har fått ett av dom då pojknamnet kvar..

Men till slut har vi kommit fram till hur det blir med tjej också. Kristina ALICIA Kerstin Viberg.

Kristina efter makens mammas mellannamn (finns även Christina på min sida) och Kerstin efter min farmor :)
    Fina namn! Visst känns det speciellt att få hedra vissa människor med att lägga till deras namn i sitt barns namn? Det är så fint tycker jag.
    Kickilina skrev 2013-02-15 15:04:53 följande:
    En annan sak som jag ropar hurra för är att jag fick havandeskapspenningpapperna från chefen där hon skrev att jag inte kunde bli omplacerad till lättare uppgifter...HURRA...nu blir det säkert havandeskapspenning från 17:e april!!
    Skönt att du fick som du ville! Det måste ju vara helt omöjligt att jobba på förlossingen som höggravid.
    Mår du bra i kroppen annars?

• AlexandraViberg
    Baby Lei skrev 2013-02-15 16:24:29 följande:
    Fina namn! Visst känns det speciellt att få hedra vissa människor med att lägga till deras namn i sitt barns namn? Det är så fint tycker jag.
    Ja men precis! Vi funderade på våra mammors första namn först men det lät dåligt och det kändes för nära släkt liksom. Denna gång ska namnen vara hemliga för släkten tills dopet! Kommer bli svårt men det SKA gå! Förra gången berättade jag när jag fick veta kön i v.37 på ul inför snittet (hon låg ju fel..) och visst blev pappa super glad då men eftersom människorna fortfarande lever så kommer det bli roligt att se deras reaktioner på dopet :D

Vet att farmor kommer bli mycket rörd iallafall :)
    The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~