• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Solrosen82

Alexandra: Min yngsta syrra fick mammas namn som andranamn och hon har alltid tyckt att det har varit pinsamt att berätta det när någon frågat henne. Nu börjar ju våra mor och farföräldrars namn vara populära så då känns det mest ok att ta ett sånt. :)

• Solrosen82
    Sagolina skrev 2013-02-15 19:01:12 följande:
    Jag ser mig inte själv som troende, men är ändå skriven i kyrkan och konfirmerad. Sambon hör till Kristensamfundet. Vi kommer nog att döpa våra barn, så får de sen välja själv om de vill bli konfirmerade eller inte.

Jobbar i blombutik och hade in ett par idag som skulle döpa sin son om tre veckor. De ville ha lite förslag på blommor, hurdana arrangemang och buketter man skulle kunna göra mm. Blev såå sugen på att få planera vårt barns dop:P Aningen ute i förtid, men så som tiden rusar på just nu så är vi ju snart där! 

Ja tiden går fort tills det är dax för våra små att döpas. :) Vi kommer nog att ta dopet i augusti så att liten inte hinner bli så tung. Jobbigt att hålla i bebis annars. ;)
  • Sagolina

Har också tänkt på augusti! Måst kolla om prästgården här i staden skulle var ledig något i augusti, skulle så gärna hålla festen där:) Sambon och jag har lite pratat om att kanske gifta oss i samband med dopet, eller sen gifta oss borgerligt tidigare och bara välsigna äktenskapet vid dopet... Massa diskussioner fram och tillbaka:P

• Valborgs

Här blir det nog dop i sept/okt, tycker det är skönt när de är lite "äldre" och man själv känner sig lite lugnare :)

• Valborgs

Troligtvis kommer min farbror att döpa henne på vårt "semesterställe". Finns ett litet kapell där och en matsal där alla får plats.

• Emmie T

Vi har tänkt döpa vår tjej i augusti någon gång. Sonen är döpt, vi föräldrar är döpta och gifta i kyrkan, syskon och kusiner mfl är också döpta. Jag är inte aktivt troende men vill föra traditionen vidare till mina barn. Lägger ingen som helst värdering i hur andra gör med sina barn, men för oss känns det viktigt och meningsfullt.

♥ En prins 20090122 ♥ Lillasyster BF 20130619 ♥
  • ThereseJohansson

Vart i Ullared på Gekås idag...behöver jag ens säga att det blev en hel del shopping till våran lilla Vincent :) nu längtar vi ännu mer tills han föds :)

• sofie och laura
    Madelen21 skrev 2013-02-15 13:34:26 följande:
    sofie och laura: hade du beställt baby converse? i tyg eller stickade?? Jag letar efter stickade som inte kostar skjortan, nån som vet var man kan hitta? synd nog är jag inte så händig själv... men jag har en mamma som är desto bättre :) å hon fyller år snart, kanske jag ska köpa garn och ett mönster så får hon sticka :) hehe..

HEJ MADELENE.
    Ja jag hade beställt från en tjej som special gör dom men d var inte stickade de är mer babyskor sååååå söta, om jag visste hur 17 man slängde in bild via mobilen skulle jag göra det men kolla min blogg så får du se vad söta dessa är.
    Vet att det finns en tjej som stickade såna babyconverse som tofflor på en köp o sälj sida på fb ska kolla fram den åt dig om du har fb   
    Laura 06, Leonardo 07, Alvin 10, Bf bebis i juni
  • Natan

Vi kommer döpa vår dotter i samma kyrka som vi gifte oss i dec 2012 :) min systers barn är även döpta där. Vi tänkte ha dopet i aug/sep :)

• Elfwinter84

Vi är inte kristna, jag har gått ur svenska kyrkan och vi gifte inte oss i kyrkan heller. Därför kommer vi ha en så kallad "namngivningsceremoni" på lämplig plats =)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~