• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Tessss
    ThereseJohansson skrev 2013-02-15 20:10:57 följande:
    Vart i Ullared på Gekås idag...behöver jag ens säga att det blev en hel del shopping till våran lilla Vincent :) nu längtar vi ännu mer tills han föds :)
    Jag är på väg dit just nu
    Gravid med första barnet! BF 24 juni 2013 ♥
  • Caroliin

Här blir det ullared på onsdag :) något litet till bebisen ska jag shoppa men blir en runda till i april/maj och köpa resten :)

• LindaMJ

Vi ska också ha namngivningscermoni varken jag eller sambon är döpta och vill inte döpa vårat barn

• hea

Jag tycker det är jätte viktigt med släktnamn. Funderar på farmors pappas namn om vi får en son. Om vi får en dotter skall hon döpas efter min syster, (som inte finns med oss längre) hennes andranamn. Det är dock inte bestämt om det kommer bli tilltalsnamn. Andranamnen är sedan helt utefter släktens namn. Att tilltalsnamnen kanske blir släktnamn är ju för att vi letat namn, vi har jätte svårt för att hitta ett namn till en son som vi är överens om.

• Sömntutan

Våra pojkar är döpta, men med denna groda vet jag inte hur vi ska göra riktigt. Funderar på en namncermoni i trädgården under sensommaren. Å andra sidan så kan man ju även ha dopet i trädgården. Ja vi får se.

Äntligen! BF ~23 juni
  • MickisFlisanNellie

Här har helvetet brutit ut. Nu har yngsta dottern fått vattkoppor också. Vi ligger ju allihop i influensan sen en vecka tillbaka och det är henne som den tagit hårdast på. Hur ska man orka. Ge mig styrka! Ser att det pratas dop. Vi ska kanske prova på dropin dop på power meet i år.

Älskar mina tjejer Flisan och Nellie!!
  • sofie och laura

ingen av mina barn har blivit döpta jag e själv döpt men har dock aldrig fallit in vet ej varför vi båda gillar dop och det e såååå vackert..
    ska nog diskutera detta med mannen kanske ta ett frippel dop med alla ungar.

Idag skall det firas mannens 30 års dag med god mat och kärt sällskap barnen e super fint klädda och jag försökte mig på lite spckel..

til middag blir det Gulasch grytamed köttbitar och förska grönsaker (serbiskt som e en aning tjockare en den svenska) till det serveras det kryddigt ris och potatis samt efterätt min roliga bröst tårta hahahahahahaha

sen blir det till tugg och lite fest i hemmet    

• mytol

Vincent är döpt. Vi är inte troende och sambon har gått ur kyrkan men jag tycker att det är en fin tradition och ceremoni så nästa bebis kommer oxå döpas. Funderar oxå på augusti. På tal om annat så har jag inte vägt mig på några veckor då jag sist hade gått upp 2,7 på tre veckor. Gick först ner 1,5 i början å när jag sen sluta kräkas så gick jag upp dom å stod still ett tag. Sen kom en period med mkt filmkvällar och bio å lite mkt gott å de va då jag plötsligt gick upp dessa 2,7 kg. Efter det blev jag stenhård med snacks å läsk å sötsaker igen å idag när jag ställde mig på vågen hoppades jag på att inte ha gått upp mer å till min stora förvåning hade jag gått ner 1,3 av dessa 2,7 så nu har jag bara så här långt, 23+4 idag gått upp 1,4 kg denna graviditet. Har övervikt redan innan så därför vill jag försöka utan å banta hålla mig till så lite som möjligt. Känns toppen iaf.

• ledarsuggan

Har de dropin dop på power meet? Trodde det endast var vigslar. Det skulle passa oss perfekt i så fall, tyvärr är vi beräknade till 13 juni, lite tidigt att döpa i Västerås då

• Sagolina
    mytol skrev 2013-02-16 13:27:55 följande:
    Vincent är döpt. Vi är inte troende och sambon har gått ur kyrkan men jag tycker att det är en fin tradition och ceremoni så nästa bebis kommer oxå döpas. Funderar oxå på augusti. På tal om annat så har jag inte vägt mig på några veckor då jag sist hade gått upp 2,7 på tre veckor. Gick först ner 1,5 i början å när jag sen sluta kräkas så gick jag upp dom å stod still ett tag. Sen kom en period med mkt filmkvällar och bio å lite mkt gott å de va då jag plötsligt gick upp dessa 2,7 kg. Efter det blev jag stenhård med snacks å läsk å sötsaker igen å idag när jag ställde mig på vågen hoppades jag på att inte ha gått upp mer å till min stora förvåning hade jag gått ner 1,3 av dessa 2,7 så nu har jag bara så här långt, 23+4 idag gått upp 1,4 kg denna graviditet. Har övervikt redan innan så därför vill jag försöka utan å banta hålla mig till så lite som möjligt. Känns toppen iaf.

Gick också ner de 15 första veckorna, men inte pga. illamående. Vet inte varför jag gick ner, för jag åt normalt tycker jag.. Sen stod jag stilla i vikt fram till v19 och har nu sakta börjat gå upp. Som lägst var jag c.5kg under inskrivningsvikten och 7kg under vikten innan graviditeten. På tisdagens rådgivningsbesök (23+1) stannade vågen 2,1kg under inskrivningsvikten, så ännu är det lite kvar innan jag är tillbaka på utgångsvikten!

Känns lite konstigt att vikten håller sig så bra, för jag äter nog en del godis och bakverk! Men skönt är det ju att inte vikten rusar iväg när man redan bär omkring på många överloppskilon! 
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~