• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Baby Lei
    sofie och laura skrev 2013-02-14 18:54:28 följande:
    Sedan säger jag shkåååååål till er alla som gått in i en ny vecka jag e i v 23 idag jippoiii

V. 25 idag! Glad
    Såg att du frågade om snitt. Jag ska på Auroramöte för ev. planerat snitt. Vi får se vad det blir. Pendlar väldigt mellan extrem rädsla och aningens mindre extrem rädsla..

• Baby Lei
    Madelen21 skrev 2013-02-14 20:36:55 följande:
    maravillhosa:
    Tack tack :) tycker du det passar ihop med agnes och theo? mina barn heter så :) jag tycker mkt om elias men sambon är mer tveksam :) men i slutändan så har de varit jag som fått välja :).
    ja man har ju en stund på sig att fundera :)

Ja! Elias är jättefint! Så gulligt med Agnes, Theo och Elias!
    Sagolina skrev 2013-02-15 08:03:50 följande:
    Godmorgon själv Madelen! Usch för förkylningar! Själv har jag fått uvi och börjat antibiotikakur, så känner mig såå trött i kroppen! Inte kul då man ska jobba...
    Jag har precis återhämtat mig från min UVI för någon vecka sen. SÅ jobbigt! Kunde knappt ta mig till Vårdcentralen för provtagning. Men det ger sig snabbt med pennicilin. På 24 timmar är man människa igen.
    På måndag hos BM ska hon kolla att det är helt borta. Det  är inte bra att gå med UVI som gravid.
    Madelen21 skrev 2013-02-15 08:11:39 följande:
    troligen magsjuka kombinerat me förkylning här då ja spytt flera gånger oxå nu :(
    Stackare! Du som fasade för magsjuka. Krya på dig!

• Baby Lei
    Lillpluttan skrev 2013-02-15 08:23:02 följande:
    Förresten... Är det ngn mer som inte känt sparkar osv än? Tycker jag känner lite rörelse ibland men inte så ofta.. Bör man bli orolig eller kan det vara "normalt"? Går in i v.24 i morgon..

Efter v. 26 ska man känna sparkar och rörelser varje dag enligt min BM.
    Jag har känt små rörelser sen i julas, men jag tror att alla bebisar är olika, och sparkar de inåt så behöver det inte kännas alls. (om de små liven inte träffar någon nerv eller något litet organ eller så förstås....)
    sofie och laura skrev 2013-02-15 09:35:47 följande:
    Theresejohansson: jag fick mitt planerade ks direkt efter Rul❤ beror på att jag haft 2 ks innan. Lika nervös varje gång!! Vart kommer ditt planerade ks bli någonstans
    Har du velat få snitt själv, eller har läkarna rekommenderat det för dig? Hur tycker du att det har varit att föda med snitt? Har du fått några komplikationer? Jag känner mig bara mer och mer rädd för att föda vaginalt..
    Sömntutan skrev 2013-02-15 09:36:58 följande:
    Ser att det är namnprat. Här bli det nog en Hugo eller en Minna. Men man hinner kanske ändra si ;)
    Jättefina namn! Vår bebis kommer få en kusin som heter MInna Glad

• KarinF
    Lillpluttan skrev 2013-02-15 08:23:02 följande:
    Förresten... Är det ngn mer som inte känt sparkar osv än? Tycker jag känner lite rörelse ibland men inte så ofta.. Bör man bli orolig eller kan det vara "normalt"? Går in i v.24 i morgon..

Under min förra graviditet så hade jag moderkakan i framvägg och kände inget förrän ungefär i v.24. Nu är det tvillingar där den ena har moderkakan i framvägg och den andra i bakvägg. Det är stor skillnad på fram och bak! Känner den ena mycket mer än den andra. Tror inte alls att du behöver oroa dig!
  • Madelen21

baby lei: ja men det knepiga är just att jag spydde typ 4 ggr i morse sen har jag ätit en tallrik fil, dock inte hela och pytte lite mat nu och inte spytt mer.. men är sjukt matt å slut... men jag har hört flera som har haft likadant.. ush å fy... bäbben rör sig iaf som vanligt å det är ju skönt..

min dotter på 5 år sa idag: mamma ikväll vill jag ha cheese burgare från mc donalds till middag... ( vårt närmsta mc donalds ligger 45 min bort) så nej det kan vi inte nu när vi är sjuka... istället har hon beställt chicken nuggets som finns i frysen på ica och till det pomfritt å beasås :) så ikväll får sambon kocka och han skulle va så seriös att han skulle fritera :)

själv så gör jag så lite som möjligt. fast ja har miljoner saker å göra.. ush för å va sjuk :( 

• Friiidaaay

Vad gött för er alla som har kommit lite längre in i graviditeterna och äntligen för börja gå på BM träffarna! Jag längtar extremt dit, känns som om det kanske kan gå lite snabbare mellan veckorna då och att det börjar hända lite mer. Men snart så, Vecka 22 imorgon & vi börjar äntligen tillhöra förlossningen iaf Skrattande

• sofie och laura

Baby Lei: hade inga andra val då jag är ett risk moment föder mina barn tidigt iaf pojkar:0) Laura nr 1 föddes vag i V40, Leo prematurv27 pendlade mellan liv o död men visade sig vara en kämpe, Alvin kom i v 35+4 och nu väntar vi en sessa som ska gå tiden ut !!!!!

• sofie och laura

Så efter jag nått v 30 shkåååååålar jag för det sen är mitt mål över v 35 har lite att se emot nu ð???ð???ð???ð???ð???

• Solrosen82
    Baby Lei skrev 2013-02-15 11:00:38 följande:
    Ja, jag tycker också att det har hänt jättemycket de senaste en-två veckorna. (Jag gick in i v.25 idag).

Nu känner jag mig verkligen superpreggo! Det trycker och spänner och jag blir proppmätt efter en halv portion.

Och den ska ju växa mycket till..  Hur ska det här gå??   

Ja, jag undrar också hur det här ska gå! ;) Jag brukar bli stor om magen på slutet. Hoppas jag klarar mig från bristningar iaf. Har du varit och mätt magen än?
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~