• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • ThereseJohansson

Vi kommer också döpa :)

• Mjj83l
    MissMe83 skrev 2013-02-16 19:44:54 följande:
    Tack allihop för stödet angående dop frågan.

För oss känns det inte rätt att stå och lova en präst och en Gud vi inte tror på att uppfostra barnet enligt den kristna tron.

Min svärmor tog upp frågan igen idag och då sa jag det som någon här har skrivit att tycker du vi ska stå där framme och ljuga präst och hela sällskapet rakt upp i ansiktet? Känns det bättre?

Hon svarade att det är tradition och folk ofta inte gör det dom livar där och det vet prästen.

Där gav jag upp diskussionen. Jag vägrar ställa upp på en sån tradition bara för att!

Namngivningsfest var inte samma sak tyckte hon * mega jätte suck*

Jag är inte döpt, dottern är inte döpt o sonen kommer abslout inte heller att döpas.

Jag är inte med i svenska kyrkan, gick ur när jag var 18. Pga att jag inte är troende.

Många döper barnen för att få presenter. DET är fult!!!!!!

Är själva familjefesten viktig men man inte är troende tycker jag man ska hålla en namngivning istället.
  • mco

Tycker att namngivningen känns mer som om det är för presenternas skull i så fall..

• MissMe83

Mjj83: precis! Man kan ju ha fest ändå och fira barnet. Jag är inte heller med i kyrkan. Jag vill ge mitt barn möjlighet att välja själv. Vill han leva kristet, som muslim, katolik eller buddistiskt dä vill jag att han gör det valet själv och inte följer den väg som andra gett honom. Vi är ateister både jag och mannen men vi kommer inte pracka på vårt barn det som det enda rätta heller, vårt barn måste få välja själv

• Madelen21

gomorron alla
    har pratat med 1177 och fått jour tid till en läkare 9.40
    nu orkar jag inte ha de såhär nå mer.. får knappt sova för hostan å får fruktansvärt ont i mina revben mm
    känns bra att få detta uppkollat. 

• Sagolina
    Madelen21 skrev 2013-02-17 08:02:57 följande:
    gomorron alla
    har pratat med 1177 och fått jour tid till en läkare 9.40
    nu orkar jag inte ha de såhär nå mer.. får knappt sova för hostan å får fruktansvärt ont i mina revben mm
    känns bra att få detta uppkollat. 

Usch då! Har du haft hostan länge? Bra att du får det kollat!
    Jag hade kikhosta för 7år sen och det var bland det värsta jag varit med om! Hela magen och bröstkorgen var såå sjuk, kune inte sova för hostan, hostade så jag inte fick luft...  Och det pågick från slutet av april till mitten av augusti. Aldrig mera hoppas jag!
  • Madelen21

detta kom plötsligt över en natt värk i hela kroppen hosta så ja nästan spyr mår allmänt pest så ja kände bara att nej nu ringer jag 1177 och tack vare att jag är gravid fick jag akuttid känns bra! kikhosta har jag haft som barn.
    vi får se va dom säger.. vi ska äta lite snabbt nu å sen klä oss å åka iväg så hoppas vi dom hittar "nåt fel".
    har knappt kunnat sova för att ja har haft så ont i revbenen. återkommer later 

• Madelen21

Ja d hoppas jag med är helt slut och noll energi ingen matlust mm. ont i ryggen mm.. blää..
    nej nu ska jag försöka fixa mig lite. hör av mig sen som sagt! 

• Oreos

Alltså, denna magsjuka! jag blir galen!!  Jag hade den för 1,5 vecka sen, sonen fick den på alla hjärtans dag och sambon har haft inatt.. Fy tusan!  Jag är livrädd att få den igen, spritar händerna och tvättar mig typ hela tiden. Går omkring som en bacillrädd galning och spritar av handtag och allt som dom kan ha rört vid.. Haha!

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~