• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Madelen21

ja jag har då ett försämrat immunförsvar som gravid.. ligger i soffan å sambon får göra allt....
    ska nog lägga mig i ett bad tror jag å försöka slappna av. 

• Baby Lei

Jag har haft en så jobbig natt, Fick en blödning igår. Jag har inte haft det någon gång den här graviditeten och när det har hänt tidigare har jag alltid fått missfall. Så mitt hjärta stannade. Vi fick komma in till förlossningen direkt, och vår lilla kille mådde bra. Tack och lov! Livmodertappen var helt stängd, han mådde bra och hade rätt mängd fostervatten osv. Men jag hade tydligen en kraftig urinvägsinfektion. Fick ju penicillin mot det för två veckor sen, men nu gör de en långtidsodling också för att ge mig rätt sorts antibiotika den här gången. Usch vilken natt. Vi som just har vågat börja slappna av och känna att det kommer bli en bebis den här gången.

• MissMe83

Jag bryter snart ihop! Sover så illa så jag får ett sammanbrott snart.
    Har djävulsk klåda som sätter igång när jag lägger mig, måste kissa två ggr i timmen, har myror i hela kroppen då jag inte kan ligga still. Såhär är det varje natt! Tar mig ca 4 timmar att somna sen vaknar jag ca en gång i timmen och efter 5 -6 timmar kan jag inte somna om igen! Är så slut körd så jag bara gråter. Hur ska jag lindra detta? Blir bara värre hela tiden. Är i v 24 nu så har ju en del kvar... Måste få sova!!!!

• Madelen21

missme83: prata m bm om klådan, jag har haft sådär i tidigare graviditet och då tog dom nåt prov ( minns inte nu va d va för prov) ska finnas nåt man kan ta mot klåda typ tablett lr nåt.. sen att man måste kissa stup i minuten d hör till... jag sover inte heller så bra just nu men det är pga att jag har fått den där jävla influensan..

• MissMe83

Madelene: dom har kollat blodprover och allt var normalt. Har hemska utslag över mina bröst som jag smörjer med kortison men det hjälper sådär. Kissa kan jag väl stå ut med om jag bara somnat om sen
    Ush då influensan är inte kul, speciellt inte när man är gravid. Krya på dig

• Madelen21

missme83: okej ush va jobbigt... när ja vänta tvåan fick jag oxå utslag tom sår vid naveln,
    ha haft klåda  i denna graviditet också men  d gick över.. ja prata m min bm om d å hon sa att man kunde ta nåt lever prov men att sånt kolla man inte förens typ nu... sen sa hon bara åt mig att prova me nåt mjukgörande lr så.. men d försvann ju som sagt. ja å va sjuk å gravid är ingen hit... allt känns så jobbigt.. noll ork alls... bara å ta hostmedicin panodil å nezeril. har bm besök på fredag. , just nu är jag så utmattad så jag orkar typ inte gå upp å kissa.. .fast i natt vakna jag kl 5 tog panodil kissa å hade jävligt ont i revbena.

bäbisen är då väldigt livlig iaf. nu ska jag uppdatera bloggen litegrann. 

• MissMe83

Madelene: fy hoppas verkligen du blir bättre snart. Jag har haft matförgiftning, förkylning och influensa sen jag blev gravid! Det önskar man inte ens sin värsta ovän

• Madelen21

missme83: jaa du de hoppas jag med.. de börja ju me min dotter i onsdags hög feber ont i halsen ( hon får jämt krupp) innan... å feber. sen har hon väl smittat mig antar jag... för pang fredag morgon var jag genomförkyld, spydde ju oxå några ggr på fm å 2 på em så ja trodde ju först magsjuka aktigt men ja vet inte nå... nån blandning kanske... men som sagt influensa iaf...   skitjobbigt å va sjuk när man ä gravid...

• Pernilla74

Vi har köpt spjälsäng, madrass, täcke och kudde med påslakan med tummen på i helgen. Så roligt ! Längtar efter bebisen !

• Sömntutan
    MissMe83 skrev 2013-02-17 15:55:48 följande:
    Jag bryter snart ihop! Sover så illa så jag får ett sammanbrott snart.
    Har djävulsk klåda som sätter igång när jag lägger mig, måste kissa två ggr i timmen, har myror i hela kroppen då jag inte kan ligga still. Såhär är det varje natt! Tar mig ca 4 timmar att somna sen vaknar jag ca en gång i timmen och efter 5 -6 timmar kan jag inte somna om igen! Är så slut körd så jag bara gråter. Hur ska jag lindra detta? Blir bara värre hela tiden. Är i v 24 nu så har ju en del kvar... Måste få sova!!!!
    Det är samma för mig. Bävar varje kväll jag ska lägga mig och sova. Kryper och kilar, toabesök och även en förkylning som gör att jag hostar halsen av mig och inte kan andas normalt. Nej, fy! I går bara grät jag och tyckte så synd om mig själv.
    Din klåda låter inte som någon höjdare. Skulle nog gå och kolla upp det om jag var du.
    Äntligen! BF ~23 juni
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~