• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Kickilina

Baby Lei: Skönt att allt var bra. Usch, vad man hade blivit orolig...det är ju som du säger att man börjar slappna av lite nu...Ta hand om dig!

MickisFlisanNellie skrev 2013-02-18 12:01:17 följande:
    Äntligen så får vi komma hem igen. Ska bli så skönt efter att ha legat isolerade på infektionskl. Hem och pimpla honungsvatten. Känner att det är på väg att vända nu. Bara hostan och halsontet kvar. Grodan i magen verkar må bra och idag fick jag kraftiga sparkar under revbenen. Härligt! 101 dagar kvar nu. Tjoho!
    Vad har du råkat ut för...har nog missat det. Skönt att du är hemma nu i alla fall!!
  • mytol

Angående dopet så vet jag att många tänker att dom inte vill pracka på barnet en tro utan att dom själva ska få välja. Jag tänker snarare så att eftersom konfirmationen är en bekräftelse på dopet så gör ju barnet sitt val då. Jag själv hade många kompisar som inte var döpta när det var dags för konfirmation och bara en av dom valde att konfirmera sig å därmed bli döpt samtidigt medans alla dom andra resonerade att det var pinsamt att döpas inför alla och avstod. 15 är ju en känslig ålder och då det mesta är pinsamt. Därför väljer vi att våra barn döps även fast vi inte är troende.

• Baby Lei
    Solrosen82 skrev 2013-02-17 23:18:24 följande:

Åh va hemskt att blöda nu! Kom det mycket? Håller de extra koll på dig nu?

Jobbigt med alla influensor och magsjukor som går nu. Krya på er alla sjuklingar!!

tack snälla du för omtanken. Ja, det var SÅ jobbigt att det skulle hända nu när man slutat oroa sig så mycket. Men det kom inte mycket och det slutade snabbt. De följer upp med odling av urinprovet för att se varför jag hade så mycket äggvita i urinen. Det var det enda som avvek från det normala tydligen.
    sofie och laura skrev 2013-02-18 08:53:14 följande:

Tack Sofie och Laura, ja, jag tar det extra lugnt nu, även fast de sa att jag kunde leva på som vanligt.

• Pernilla74

Vi köpte spjälsäng på Ikea i helgen. Vi valde en där man kan ta bort ena långsidan och så kan man ha den mot sin egen säng. Vi tyckte det verkade smart :) Sedan hade vi sån tur på babyproffsen att dom sålde ut ett visningsex av kudde och täcke med påslakan och örngott med tummen på för 299 kr. Jättegulligt ! Kändes som ett fynd faktiskt :)

• Suey

Ser att det är många sjuklingar här... Rynkar på näsan
    Kan då passa på att tipsa om en film jag såg i helgen - Livet som Tre!
    Det är en fransk dramakomedi om - ja, livet som tre helt enkelt! Från första dejten, befruktningen, till vardagen som en familj med en ny liten krabat. Man skrattar igenkännande och gråter samtidigt för man vet hur jobbigt allting kan vara! Grymt bra skådespelare och jag satt fastklistrad hela filmen igenom.

Ni vet, när man önskar att man inte sett en film för man vill se om den på nytt igen, så känner jag! Perfekt i rusket. Bädda ner er i sofforna och fram med lösgodiset! Den har bara fått 6,2 på imdb, men tror man måste kunna relatera för att uppskatta den fullt ut, och vem kan det om inte vi :)

www.imdb.com/title/tt1987018/ 

Kram och krya! 

• ladybird

Hej,
    ny nu då i den här tråden...
    Är beräknad till sista juni. :) I förra veckan började jag på riktigt att känna hur det lilla livet där inne rör sig. Fantastiskt!

Vad långt ni alla verkar ha kommit i förberedelser! Jag har endast köpt kläder för hemfärd från bb. Inget annat....Förvånad  ja ja ;)

• Baby Lei
    Kickilina skrev 2013-02-18 14:30:27 följande:
    Baby Lei: Skönt att allt var bra. Usch, vad man hade blivit orolig...det är ju som du säger att man börjar slappna av lite nu...Ta hand om dig!
    Vad har du råkat ut för...har nog missat det. Skönt att du är hemma nu i alla fall!!
    Tack snälla du. Ja, det var en riktig rysare.
    Förresten, det var ju mitt första besök på en förlossningsavdelning någonsin.. jag som redan är nervig inför förlossningen.. Huga. Det var en tjej som skrek som att de höll på att amputera hennes ben utan bedövning i ett av rummen. Herre Gud! Och så har du det på jobbet var och varannan dag kan jag tänka mig.. Att du pallar! 
  • Carrossk

Var hos BM idag. Så mysigt att få höra hjärtat slå på bebisen :D. Det lever man länge på. Nu är alla resterande besök inplanerade så nu börjar det kännas som att tiden springer iväg :D.

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~