• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Baby Lei
    sofie och laura skrev 2013-02-19 10:30:42 följande:

ja jag har fått tid den 10 juni e det inskrivningssamtal spännande som attans.. och dagen efter har jag bebisen i min famn ju

Vilket spännande besked att vänta på! Hur långt innan BF blev det för dig?
    Jag ska på samtal om förlossningsmetod nästa vecka. Jag känner mig så osäker, vet inte vad jag vill just nu.
    Vill bara att de ska berätta för mig hur man planerar för en förlossning med så lite smärta som möjligt. Får se vad de säger om det..  
  • Baby Lei

Nu känner jag mig SÅ gravid. Det har hänt så mycket den senaste veckan. Det spänner och drar i magen och den har blivit jättestor! Ibland hugger det till lite grann men jag vet inte om det är livmodern eller tarmarna som protesterar.

Igår hos barnmorskan mätte hon livmodern för första gången. 24 cm  i v. 24+3. Har ni mätt ännu?  

• Madelen21

suck här sitter jag å börjar bli orolig för min son som har hög feber och bajsade svart för en stund sen ... aldrig varit med om förut...  ush ja blir orolig... han har 38,5 i temp vill inte äta just.. dricker iaf å så bajsa svart :/

• Hannathu

Råkade kika på våra nappar till nappflaskorna igår, snacka om gula.

Så nu sitter jag och kollar på Amazon, det är livsfarligt...
    Har hittat jättefina mjukisdjur som inte är snordyra, vilket är bra när man ska ha tre av samma sort (jättepraktiskt att ha flera och kunna tvätta, eller ha på olika ställen, sonen har en på dagis en hemma och en i reserv av den påtvingade favoriten)
    och upptäckte att det var billigare att köpa fyra flaskor med nappar än att köpa några nappar här.

• cj2
    Madelen21 skrev 2013-02-19 10:59:53 följande:
    suck här sitter jag å börjar bli orolig för min son som har hög feber och bajsade svart för en stund sen ... aldrig varit med om förut...  ush ja blir orolig... han har 38,5 i temp vill inte äta just.. dricker iaf å så bajsa svart :/
    Febern skulle jag inte bli stressad för, barn är varmare än vuxna. Att inte vilja äta när man är sjuk är ju inte heller något ovanligt, att han dricker är ju jätte bra. Men kanske om man skulle ringa 1177 angående färgen på bajset.
  • Madelen21

cj 2 ja ringde 1177 och hon börja prata om magsår... så hon rådde mig ringa vc och ja gjorde det och i väntan på att dom skulle ringa upp mig så sa min  sambo: men han åt ju massvis med oreo kakor igår kväll ( dom är svarta) så det förklarar ju saken till svart bajs... shit va dum ja kände mig nu när dom ringde å vi kommit på felet själva :P

• cj2
    Madelen21 skrev 2013-02-19 11:33:46 följande:
    cj 2 ja ringde 1177 och hon börja prata om magsår... så hon rådde mig ringa vc och ja gjorde det och i väntan på att dom skulle ringa upp mig så sa min  sambo: men han åt ju massvis med oreo kakor igår kväll ( dom är svarta) så det förklarar ju saken till svart bajs... shit va dum ja kände mig nu när dom ringde å vi kommit på felet själva :P
    Hihi fast skönt att det vara något så lättlöst!
  • Baby Lei

Så här ser vårt blivande bebisrum ut.. en riktig röra.. hehe.  (dålig bild också, linsen på min Iphone är helt repig..) Men det ska bli så kul att fixa i ordning!
    Just nu är det som ni ser ett gästrum som har förvandlats till förvaring/lager/skräprum..

Hur ser ert blivande barnrum/bebishörna ut just nu? Vore kul med lite förebilder - så vi ser förändringen när vi börjat fixa Glad   

• cj2
    Baby Lei skrev 2013-02-19 11:38:29 följande:

Så här ser vårt blivande bebisrum ut.. en riktig röra.. hehe.  (dålig bild också, linsen på min Iphone är helt repig..) Men det ska bli så kul att fixa i ordning!
    Just nu är det som ni ser ett gästrum som har förvandlats till förvaring/lager/skräprum..

Hur ser ert blivande barnrum/bebishörna ut just nu? Vore kul med lite förebilder - så vi ser förändringen när vi börjat fixa Glad   

Åh vad avundsjuk jag blir, jag har inget rum inte ens en hörna!
  • Baby Lei
    cj2 skrev 2013-02-19 11:42:09 följande:
    Åh vad avundsjuk jag blir, jag har inget rum inte ens en hörna!

Jag vill också ha bebisen i sovrummet såklart! Nära nära.

Det tar ju lång tid innan de behöver något eget utrymme egentligen. Glad 
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~