• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • sofie och laura
    Solrosen82 skrev 2013-02-18 22:36:27 följande:
    Babylei: Skönt att det inte kom så mycket. Men det var säkert tillräckligt för att få dig att börja oroa dig igen. Bara vi kommer förbi vecka 30 så är väl oddsen väldigt bra om bebis kommer för tidigt? :)

Om barnet föds efter v 30 beroende på vilken vecka så får man ju alltid tänka på att det är 10 v för tidigt mm, Visserligen säger läkarna att allt efter v 30 är bra men samtidigt kan det bli en stor omställning snabbt. Livet blir som en bergodalbana...

Allt efter v 34 är färdigutvecklat bebisen skall bara tjocka på sig. 
  • sofie och laura
    Madelen21 skrev 2013-02-19 08:06:43 följande:
    mpho jag går in i 24 på torsdag och har gått upp 7 kg ca (kanske en nergång nu när jag varit sjuk)
    jag oroar mig inte för vikten.  

Jag går in i v 23 plus noll räknar man det som v 24  d=)
    Du och jag har gått upp lika mycket madelene21.

Idag skall jag på habilitering träff o träffa sjukgymnaster mm för lilla sonen på 5 år under tiden skall jag in i gallerian i Liljeholmen och köpa lite krams till henne i magen.
    Har även börjat fumla att tänk om det kommer ut en POJKE hahahhahaa SKULLE vart en chock iaf om man e inställd på en dotter

Jag har annars världens problem att få upp de två äldsta för förskola och skola hoppas att vinetrn försvinnersnart och att våren tar sin plats         
  • Madelen21

sofie och laura:
    23+0  är v 24  och jag är i 23+0 på torsdag.
    Ja jag har inte vägt mig nå nu på några dagar men nånstans mellan 5-7 kg har jag gått upp typ.

jag har också börjat tänka som dig angående könet att tänk om ut kommer tvärtom, alltså som jag som väntar en pojk, tänk så kommer en flicka ut.. min dotter skull bli överlycklig.. men nej jag har precis lika mage som när ja vänta sonen så. och jag litar på bm hon sa 98% så.

nån här inne som gjort en taco tårta nångång och vet om det är gott?
    aldrig testat förut, vill hitta på lite nya maträtter och kom på iden med taco tårta :)

ska googla runt lite :) 

• cj2
    sofie och laura skrev 2013-02-19 08:50:44 följande:

Hej gumman har du fått snitt datum än för visst var det du som skulle snittas med?
    Hej nej jag väntar fortfarande med spänning på när det kan tänkas bli! Springer ut till brevlådan varje gång jag ser postbilen!
  • cj2
    Pernilla74 skrev 2013-02-19 08:15:33 följande:
    Jag tänkte lite på det därmed vikten...tror att det kan vara så att dom som är väldigt smala innan dom blir gravida går upp mer i vikt för att kroppen och bebisen behöver det. Medan dom, som jag, som redan har lite överflöd på kroppen går upp mer långsamt. :) Jag har gått upp tre kilo och är i vecka 23. Det tycker jag inte är så farligt. Ändå äter jag rätt mycket godis nu, för jag kan liksom inte stå emot...
    Jag är inte så smal innan jag går ändå upp tokmycket i vikt. lägger på mig sjukt mycket vätska! Jag börjar gå upp efter vecka 25 ungefär..
  • Baby Lei
    Solrosen82 skrev 2013-02-18 22:36:27 följande:
    Babylei: Skönt att det inte kom så mycket. Men det var säkert tillräckligt för att få dig att börja oroa dig igen. Bara vi kommer förbi vecka 30 så är väl oddsen väldigt bra om bebis kommer för tidigt? :)

Ja, så tänker jag också, om fem veckor är chanserna stora att det går bra. Det närmar sig! Sakta men säkert!
  • cj2
    sofie och laura skrev 2013-02-19 10:30:42 följande:

ja jag har fått tid den 10 juni e det inskrivningssamtal spännande som attans.. och dagen efter har jag bebisen i min famn ju
    oj då ska du ju ha efter mig! Hoppas jag får mitt datum snart då!!!
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~