• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • MissMe83

Jösses snart v 25!! Aaah hur ska jag hinna allt? Har ju massor å köpa å pengarna är slut. Hunden blev sjuk i helgen å det har kostat oss 18 papp perfekt tajming!
    Var finns de listorna man kan skriva ut och bocka av vad man ska köpa hem??

• AlexandraViberg
    MissMe83 skrev 2013-02-19 16:44:49 följande:
    Jösses snart v 25!! Aaah hur ska jag hinna allt? Har ju massor å köpa å pengarna är slut. Hunden blev sjuk i helgen å det har kostat oss 18 papp perfekt tajming!
    Var finns de listorna man kan skriva ut och bocka av vad man ska köpa hem??
    Finns massa, massa olika! Typ bara att googla på det!

Här kommer vår iallafall:

ivantapanummertva.blogg.se/2013/january/inkopslista-2.html
    The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
  • Madelen21

missme83: 

ååå va jobbigt med en sån stor utgift nu :(
    har ni tänkt köpa allt nytt? eller kan ni tänka er att köpa begagnat?
    om ni inte har barn förut så finns massor av bäbis grejjer på blocket och liknande,  men jag förstår om det är första barnet och du vill köpa nytt, jobbigt att denna utgift kom nu:(

• Baby Lei
    AlexandraViberg skrev 2013-02-19 16:27:46 följande:
    Vi har ett rum.. det är nästan klart t.o.m!

Ska bestämma mig för en  väggdekal (vill ha ett träd men finns så många att jag inte kan bestämma mig) och sedan skriva fast skötbordsdelen på skötbordshyllan (hensvik från ikea) och hitta några tavlor samt sy förvaringskorgar att hänga i skötbordet. Så det är inte alls mycket kvar.

Ska även borra ett hål i taket i vårt rum för takvaggan :)

Vad mysigt att ha kommit så långt!! Jag vill också dekorera väggen på något sätt. Har drömt om att måla något fint på väggen.. ska tänka ut något motiv. Kanske skog, men det ska vara ljust och glatt!
  • Baby Lei
    Madelen21 skrev 2013-02-19 16:00:55 följande:
    baby lei ja den brukar jag göra faktiskt... men nu ska det bli en tårta med såna mjuka bröd å köttfärs mm.. ja jag kan inte hålla mig till fredag så nu ska ja testa :)

Mmm... låter gott! Dela gärna med dig av receptet om du blir nöjd!
  • Baby Lei
    cindy03 skrev 2013-02-19 12:39:24 följande:
    Idag har jag blivit sjukskriven 50%0på grund av min foglossning.

Och även lyssnat på bebisens hjärtslag 150 slag/min
    Stackare som har foglossning! Vad jobbar du med som gör att du kan bli sjukskriven?
    Så mysigt med hjärtljuden. Min lilla bebbe låg också på 150 slag/minut. (först 160, men då sänkte hon volymen på dopplern och då sjönk pulsen på bebisen! han blev alltså lite stressad av ljudet av sina egna hjärtslag!)
    Värt att tänka på att starka ljud kan vara jobbigt för dem därinne. Det hade jag faktiskt inte tänkt på.
    AlexandraViberg skrev 2013-02-19 16:51:05 följande:

ivantapanummertva.blogg.se/2013/january/inkop...
    Tack! Den ska jag också kopiera!
    AlexandraViberg skrev 2013-02-19 16:51:05 följande:

ivantapanummertva.blogg.se/2013/january/inkop...
    Tack! Den ska jag också kopiera! Jag har verkligen ingen aning om vad jag behöver köpa :)

MissMe83! Vilken tråkig utgift!! 18.000! Hade ni ingen försäkring? Vad hade hänt med hunden, och gick det bra tillslut?

• Valborgs

Vad fort tiden går ändå! Snart 60% av graviditeten avklarad här.. Snart sitter vi där med våra juni-bebisar. :)

• sijm

Babycenter har också listor på vad som behövs, sök på typ utrustning så kommer det nog upp.

• Solrosen82

Härligt att få ett datum för när bebis ska komma redan nu :)

Vi ska renovera ett rum som ska bli v

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~