• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Sagolina

Jag älskar listor!Tungan ute Skriver ofta listor på vad jag ska få gjort den dagen, mycket detaljerat, så att jag får stryka många punkter och känna mig duktig!

Dagens lista är ganska kort dock:

-Kvista och sortera flismateral/vedmaterial från björkarna vi fällt
    -Fixa lunch 
    -Promenad

-Tvätta stolsdynorna från köket (2maskiner)
    -Plocka undan gårdagens rena tvätt
    -Diska och städa diskbänken 

Första maskinen med stolsdynor går nu, så jag passar på att njuta av ett mellanmål  Flört

• sofie och laura
    Madelen21 skrev 2013-03-21 13:43:07 följande:
    sofie och laura: min sambo bryr sig inte heller om kläder åt barnet utan jag får  väl bestämma sånt, jag som köper allt... känns lite trist då han faktiskt tjänar så jäkla mkt mer än jag!

sitter här å funderar på en sak, på söndag är det klädbytar dag och jag vill så jäkla gärna gå dit å fynda åt mina barn, men problemet just nu är pengar å jag tycker min sambo kan ge mig  pengar till det. Tycker inte det är mer än rätt att han också får köpa kläder åt barnen och inte bara jag!! vad tycker ni??

happymom: tack :) Jag har nästan gått upp 11 kg nu. sen i lördags har jag ätit 2 påsar jordnötter, är inne på min tredje nu. köpte en till idag, det är mitt nya craving å det måste vara OLW :) 

Ja men visst gör det? Det skulle inte skada att han tar insiativet han kanske gör det med att gilla allt jag handlar hahahaha. det är kanske vi som gör dom till det näe da kanske inte alls!!

Men känns lite som ibland att det inte skulle skada.
    Kickilina skrev 2013-03-21 14:09:16 följande:
    Sofie och Laura; du kan ju fått åderbråck i underlivet, det känns jobbigt men går oftast över efter förlossningen.
    Ang. Amningen så hade jag rekommenderat dig att börja pumpa/handmjölka först efter snittet.

Den e inte jätte stor men en aning bulligare jag har inte ont eller så, det ensa som gör ont är när jag skall ta upp saker känns som om apyan skall komma upp blir galen, eftersom det e så painfull för ryggen att böja sig.

Ang amningen har jag aldrig hört att man kan börja innan tänkte kanske att det kunde vara ngt men då avråder jag mig själv till att göra det....
  • Madelen21

här är en som är tillfälligt deprimerad!
    Bröt ihop för en stund sen och börja gråta för ingenting och gör än :( Jag är så trött matt och less! Jag vill ha mer hjälp hemma... När min sambo kommer hem då ska han få höra ett å annat :P
    Jag orkar inte snart :/ Det är drygt när allt läggs på mig... å så känner jag enorma krav oxå... att man måste ha ett skinande rent hem å allt ska vara så jävla perfekt jämt!! hemma hos oss är det inte så... ibland skulle dygnet ha fler timmar... ja jag vet inte vad jag ska säga mer.. är bara så jävla ledsen åt allt fast ja inte borde vara det.. men allt känns just nu så jobbigt :( förlåt mitt negativa inlägg :( 

• Sagolina

Madelen: Tror det är bra att låta det komma ut och inte gå och hålla allt negativt och jobbigt inom sig! Alla har ju bättre och sämre dagar! Tycker absolut du ska prata med din sambo ikväll och förklara att du behöver mera hjälp hemma nu! Kram på dig

• Madelen21

saken blev då inte bättre när ja fick se att mina nya stöd strumpbyxor är sönder :( ännu mer depp!! har mailat dit där ja var å fråga hur vi ska lösa deetta... får ringa i morron annars.

• Happymom

MissMe83, min kille är egentligen likadan som din. Minsta antydan till att jag försöker bestämma över honom och han sätter sig på bakbenen. Mitt knep med listor är att skriva en att-göra-lista åt oss båda. Så att han ser att det här gör "jag" och det här får "du", är det okej? Om han inte tycker det får han byta ut något mot mina måsten (behandla dom som 3-åringar i trotsåldern, och ge dom val, så att de tycker det känns som att de bestämmer själva, så går det rätt bra ), så länge det funkar för min fysiska förmåga.

Det är när han är extremt lat och ändå inte gör vad som bör göras och är oansvarig och omogen som jag blir skogstokig, men idag hade han iaf gjort sina små "måsten", ändå har vi hunnit bråka Nu handlade bråket om att dottern var supertrött och skulle nattas (hans tur) och jag frågade om han inte kunde borsta hennes tänder i sängen, varpå han skriker "Ska du eller jag natta henne?!" Otroligt fånigt, men han kan reagera sådär på bara små kommentarer och då går jag igång. Var likadant förra gången jag var gravid och i början när vi kom hem. Det bästa hade väl varit om jag bara kunde hålla mig cool, men där verkar mina grav-hormoner ha mig i ett järngrepp! Mest synd är det ju om dottern, vill inte att hon ska se mamma o pappa bråka

• Happymom

Madelene21, det där med shoppingen till barnen tycker jag är kul, men förra gången fick sambon sätta in en summa extra varje månad som jag kunde shoppa upp, ganska trevligt Nu har vi gemensamt konto.

Usch, vad jobbigt att känna den där pressen med hemmet. Tyvärr är jag ganska noga med att det ska städas undan hemma varje dag, men jag är inte så noga med hur det ser ut i skåp och klädkammare o.s.v. Min sambo är tvärtom, så ännu en källa till bråk.

Ett tips är städerska, om ni har råd och vill lägga pengar på det. Tar bort en hrl del press. Känns lite konstigt i början, men sen vänjer man sig. Nu har vi sagt upp vår för att ekonomin kommer bli så dålig när jag blir ledig

• MissMe83

Madelene : Ush ja sånna dagar har vi nog alla. Men du det är faktiskt ok att det inte är perfekt alltid. Jag är perfektionist och har så himla svårt om allt inte är i ordning. Men jag har insett nu att jag helt enkelt inte orkar! Jag har ont, är tung och trött. Klarar inte stor handla längre tex så numera beställer har hem alla matvaror ftån nätet! Jag klarar det inte annars. Man får hitta små genvägar och knep för att klara vardagen

Mappymom: men jösses vad smart du är! Klart man ska göra så. Att göra lista till oss båda testas redan till helgen

• hea
    sofie och laura skrev 2013-03-21 13:32:28 följande:
    Har en ärlig fråga hur intresserade är era män gällande vagn köp kläd köp samt dyl till barn eller bebisen?

Min kille är inte intresserad. Jag hade köpt en billig begagnad vagn och funderade på att köpa en ny, men det förstod han inte varför vi behövde. När han fick frågan om vi köpt babykläder ännu svarade han "vet inte". Jag skall åka till Ullared med min mamma, han stannar hemma. Säger bara att jag får köpa det jag vill ha. Men ber jag honom så klart han följer med till affären för att kolla, men han tycker väll att jag kan ta dessa besluten, att jag får bestämma.
  • ThereseJohansson

Min make är med och shoppar :) han följde till Ullared och följde och kollade vagn och var med och bestämde...en dag då jag kom hem hade han vart och köpt spjälsängen han visste att jag gillar :)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~