• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Hannathu
    Pernilla74 skrev 2013-03-21 08:30:25 följande:
    Jag beställde stödstrumpbyxor på nätet. Bara googlade på det och hittade en sida. Men hu, dom satt så hårt över magen så jag har inte använt dom, plus att det gick små maskor på tvären när jag satte på dom första gången. Har för mig att jag hade stayups när jag var gravid sist, för jag får så fula åderbråck på knäna så dom måste över där. Nån som vet var man köper sånna ?
    om du går in på
    http://www.butik21.com/stodstrumpor-klass-2/
    och scrollar ner så finns det
  • Happymom

MissMe83, *ler* Tur man inte är ensam då.

Jag åkte till jobbet så tidigt att vi knappt hann se varann, men jag hann att gnälla lite och han morrade och tycker att jag bara tjatade. Sen skrev jag en liten lista via sms på vad han måste göra idag (han är ledig idag också). Väldigt enkla saker som "plocka i disken och torka av bänkar och bord. Snygga till i hallen, vik ihop den rena tvätten och bädda sängarna".. Vet av erfarenhet att listor fungerar på honom, även om det känns lite småfånigt och kontrollerande :-/

• MissMe83

Happymom: jag har åxå börjat med listor men har stött på några problem där med.
    1, han tycker han har gjord drt fast det bara är halv färdigt. 2, han blir irriterad över listan och låter bli att göra det för att visa en poäng.
    Resultat: frugan blir ordentligt irriterad och slutar med att jag gör allt själv

• sofie och laura

Har en ärlig fråga hur intresserade är era män gällande vagn köp kläd köp samt dyl till barn eller bebisen?

Här är det mer: Ta vad du vill du kan det där?
    eller typ: Varför ska vi köpa en ny vagn (har en EL  scooter.s) bebisen kan sova i den ? 
    Din nya vagn e lika dan som din gamla vagn (Köpt EL nitro limited edition svart chassi och liggdelen i vitt letheret) och skratt retar åt mitt köpande.  

Vi skrattar ju åt det emellan varven.

Kickilina skrev 2013-03-20 21:08:28 följande:
    Nu kommer jag med info igen
    Ökat tryck på blodkärlen i underlivet pga växande livmoder och ökad genomblödning leder till ett svullet underliv. Underlivet kan se ut att vara i 7:e månaden också...
    ser underlivet typ tjock ut då? Jag har dock Aldrig med de andra 3 fått ett svullet underliv, men med denna har det typ blivit mer bulligare?

Sen tänkte jag fråga dig Kickilina jag kommer ju ha planerat snitt och det där med att mjölken inte rinner till direkt tar typ någon extra dag tog typ 2 dagar med mina andra 2 barn(snitt)
    tycker du att jag ska börja pumpa kvällen innan ????   

• Madelen21

sofie och laura: min sambo bryr sig inte heller om kläder åt barnet utan jag får  väl bestämma sånt, jag som köper allt... känns lite trist då han faktiskt tjänar så jäkla mkt mer än jag!

sitter här å funderar på en sak, på söndag är det klädbytar dag och jag vill så jäkla gärna gå dit å fynda åt mina barn, men problemet just nu är pengar å jag tycker min sambo kan ge mig  pengar till det. Tycker inte det är mer än rätt att han också får köpa kläder åt barnen och inte bara jag!! vad tycker ni??

happymom: tack :) Jag har nästan gått upp 11 kg nu. sen i lördags har jag ätit 2 påsar jordnötter, är inne på min tredje nu. köpte en till idag, det är mitt nya craving å det måste vara OLW :) 

• Kickilina

Sofie och Laura; du kan ju fått åderbråck i underlivet, det känns jobbigt men går oftast över efter förlossningen.
    Ang. Amningen så hade jag rekommenderat dig att börja pumpa/handmjölka först efter snittet.

• Solrosen82

Happymom: Här har du en till med hetsigt humör ;) Jag kan bli skogstokig på min man väldigt lätt nu. Tycker han ska vara lite mer hjälpsam nu när jag har en mage i vägen ;)

Listor är väldigt bra, män ser inte det vi kvinnor ser :D

• Madelen21

hjälpsamma män ja...... Jag kan få psykbryt för ingenting... blir helt vansinnig typ... Här hemma känns det som det är jag som gör allt, laga mat tvätta städa diska mm... vilket just nu börjar bli jäkla jobbigt!! Så ibland känner jag bara att det blir för mycket!! Jag tror jag ska sätta mig ner och göra en lista vad som ska göras å beta av lite varje dag... vad tror ni om den metoden? Då kanske inte allt känns så tungt och jobbigt som det gör nu? så får det nog bli!

• Solrosen82

Ja, en lista till sig själv är rätt bra det också. Då får man mer koll på exakt vad som ska göras och kan se vad som är högst prio på. Sen så är ju såklart det bästa att göra det så att det är ur världen. Bara man har ork

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~