Happymom skrev 2013-03-21 21:00:44 följande:
Madelene21, det där med shoppingen till barnen tycker jag är kul, men förra gången fick sambon sätta in en summa extra varje månad som jag kunde shoppa upp, ganska trevligt Nu har vi gemensamt konto. Usch, vad jobbigt att känna den där pressen med hemmet. Tyvärr är jag ganska noga med att det ska städas undan hemma varje dag, men jag är inte så noga med hur det ser ut i skåp och klädkammare o.s.v. Min sambo är tvärtom, så ännu en källa till bråk. Ett tips är städerska, om ni har råd och vill lägga pengar på det. Tar bort en hrl del press. Känns lite konstigt i början, men sen vänjer man sig. Nu har vi sagt upp vår för att ekonomin kommer bli så dålig när jag blir ledig
Happymom skrev 2013-03-21 21:00:44 följande:
Madelene21, det där med shoppingen till barnen tycker jag är kul, men förra gången fick sambon sätta in en summa extra varje månad som jag kunde shoppa upp, ganska trevligt Nu har vi gemensamt konto. Usch, vad jobbigt att känna den där pressen med hemmet. Tyvärr är jag ganska noga med att det ska städas undan hemma varje dag, men jag är inte så noga med hur det ser ut i skåp och klädkammare o.s.v. Min sambo är tvärtom, så ännu en källa till bråk. Ett tips är städerska, om ni har råd och vill lägga pengar på det. Tar bort en hrl del press. Känns lite konstigt i början, men sen vänjer man sig. Nu har vi sagt upp vår för att ekonomin kommer bli så dålig när jag blir ledig
Jag måste säga att vår städhjälp är den bästa investeringen jag någonsin gjort både för mig själv och för mitt förhållande. Torsdagar är bästa dagen att komma hem. :) Om det känns dyrt att ha städning varje vecka så kan det ju göra en enorm skillnad att få hemmet genomstädat varannan vecka eller en gång i månaden. Sen är ju såklart nyckeln till att ha det fint hemma att inte ha för mycket saker! Rensa rensa rensa! Mitt mål är att i god tid innan bebisen kommer ha gått igenom hela lägenheten, vi ska bara ha saker/kläder/prylar/sängkläder/köcksattiraljer osv som vi verkligen tycker om, alternativt som vi faktiskt använder! Varenda skåp, skrymsle, låda, vrå ska jag gå igenom!