• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Madelen21

pernilla74: ja jag är hemma med vårdnadsbidrag och det är ju bara 3000 kr men det är ett gemensamt beslut vi tagit. Jag får även hela barnbidraget så 5250 kr  i månaden får jag och han får ut runt 30 tusen i lön okej denna månad fick han 21 för att han varit sjuk mm.. men han betalar alla stora utgifter och jag handlar mat. men när jag inte har pengar då handlar han mat.  Men nu är det klädbytardag i helgen å faaan ja vill dit å handla åt mina barn.
    men vi får se hur det blir *suckar*

måste börja beta av min att göra lista nu 

• sofie och laura
    Madelen21 skrev 2013-03-22 09:04:49 följande:
    pernilla74: ja jag är hemma med vårdnadsbidrag och det är ju bara 3000 kr men det är ett gemensamt beslut vi tagit. Jag får även hela barnbidraget så 5250 kr  i månaden får jag och han får ut runt 30 tusen i lön okej denna månad fick han 21 för att han varit sjuk mm.. men han betalar alla stora utgifter och jag handlar mat. men när jag inte har pengar då handlar han mat.  Men nu är det klädbytardag i helgen å faaan ja vill dit å handla åt mina barn.
    men vi får se hur det blir *suckar*

måste börja beta av min att göra lista nu 

Madelen hur många barn har ni i familjen ?
  • Madelen21

vi har 2 nu så barnbidraget är 2250 om de va de du undra?? väntar ju vårt 3e barn nu i juni.

• Zora

Måste fråga en sak. I morse när jag vaknade så hade jag ont i övre delen av magen, typ övre delen av livmodern/livmoderkanten eller nåt. Känns nästan som ett stort blåmärke, fast inuti liksom. Gör inte ont när jag trycker där, men däremot om jag t.ex. böjer mig fram. Känns nästan som svullet, fast inuti? Vad är det som kan göra att det känns så? Känner det fortfarande minst lika mycket som i morse.

• MissMe83

Zora: så har jag också haft. Inbillar mig att det är livmodern som sträcks eller att bebis har smällt till ordentligt på insidan

• Aries81

Zora och Missme83: Så har jag också, inte skönt nånstans. Jag frågade min bm och hon sa att det är jättevanligt. Hon sa att det beror på att organen trycks uppåt i och med att bebis växer. Eller att bebis sparkar uppåt... Bara att härda ut, stå upp och sträcka ut magen och ryggen är det enda som hjälper för mig!

• Happymom

Mpho och sagolina m.fl, håll hårt i era män. Härligt att ni uppskattar dem och inte tar det för givet.

Vid min förra graviditet hade jag nog föreställt mig att min sambo skulle vara sådan. I min fantasi var det så det skulle vara och jag var ärligt talat rätt bitter på honom. Avundsjuk på de man hörde som hade män som era.

Nu har jag lärt mig att inte jämföra med andra. Försöker se de positiva sakerna med min sambo, så som han är och det han gör bra och inte bara se sakerna han INTE är och gör (och att många faktiskt inte berättar om de problem de har. Fasaden utåt... så att säga).

• Hannathu

Åh jag har fått massage idag! Av vår superduktiga massör på jobbet, åh vad mycket bättre nederdelen av ryggen känns. Jag går och spänner mig för att skona fogarna (har framförallt problem med framfogen)

• Zora
    Aries81 skrev 2013-03-22 10:12:24 följande:
    Zora och Missme83: Så har jag också, inte skönt nånstans. Jag frågade min bm och hon sa att det är jättevanligt. Hon sa att det beror på att organen trycks uppåt i och med att bebis växer. Eller att bebis sparkar uppåt... Bara att härda ut, stå upp och sträcka ut magen och ryggen är det enda som hjälper för mig!

Jaha! Det låter ju logiskt att det är det som känns. Håller med om att det är väldigt obekvämt. Men sträcker man på sig så känns det faktiskt lite bättre.
  • Solrosen82
    monika84 skrev 2013-03-22 07:12:24 följande:
    Jo nu är jag mycket mer vältränad. Vi är lite över allt men bor nu i Beverly Hills där min mas föräldrar bor.

Kan det vara därför din mage är mindre? Dina magmuskler håller tillbaka magen?
    MissMe83 skrev 2013-03-22 08:07:02 följande:
    Idag fick jag inse att nu kan vigselringarna inte sitta på fingern längre. Drt har börjat göra ont
    Så nu får dom hänga i en kedja runt halsen

Jag har börjat sova utan mina ringar för de sitter så tätt nu att jag får eksem av dem.

Det där med smärta som känns som ett blåmärke har jag också känt. Jag läste förresten om en tjej som fått en bebis som vägde runt 5600gr och bebisen hade sparkat av henne två revben i slutet av graviditeten. Så nog kan de orsaka oss smärta alltid
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~