• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Madelen21

solrosen82: ja jag fick ett mail en dag  å läste också om den tjejen, de kan inte ha varit nå vidare å föda en sån stor bäbis... 

jag ringde idag angående mina stödstrumpbyxor som gick sönder efter 1 dag... får tyvärr inga nya utan jag får laga dom.. jäkla dåligt.... annars har jag gjort en lista på vad jag ska göra idag och nu är den snart avbetad. bara några saker kvar. 

• ThereseJohansson

Precis som någon skrev här så känner jag mig nästan oförskämt stolt över min make som följer med och handlar till bebis, har följt ett par gånger till BM, följt på läkarbesök på spec mödra osv....

Kan även känna att jag är så oerhört lyckligt lottad och ibland kan jag liksom tänka vad har just jag gjort för att förtjäna att ha det så bra...varit tillsammans i snart 11år (blev tillsammans som 18 och 19åringar) och gifta i 1år och jag blir bara lyckligare och lyckligare :)

• Solrosen82
    Madelen21 skrev 2013-03-22 12:49:11 följande:
    solrosen82: ja jag fick ett mail en dag  å läste också om den tjejen, de kan inte ha varit nå vidare å föda en sån stor bäbis... 

jag ringde idag angående mina stödstrumpbyxor som gick sönder efter 1 dag... får tyvärr inga nya utan jag får laga dom.. jäkla dåligt.... annars har jag gjort en lista på vad jag ska göra idag och nu är den snart avbetad. bara några saker kvar. 

Sonen vägde nästan lika mycket som hennes bebis. Och han vägde ett halvt kilo mer än dottern, så nu med trean så hoppas jag verkligen att jag får igångsättning.

Tråkigt att du inte får ett par nya strumpbyxor. :( Hur har de gått sönder? 
  • monika84

Min första flicka var väldigt liten när hon föddes, hön vägde 2550gram och var 50cm lång. Undra hur stor lillan kommer vara. Många gissar sig på att hon kommer vara mindre än Kaylee

• Madelen21

solrosen82: Oj oj, mina har vägt 4060 och 4378 så jag hoppas inte denna väger mer än så.
    Ja det har blivit en repa  på hälen, men hon som ja pratade med sa att det inte påverkade funktionen eller va man ska säga. så jag får väl ta nål å tråd å sy några stygn.

Idag har jag gjort en lista med "att göra saker" och betat av.

2 saker återstår väl men den ena får vara till i morgon eller nästa dag. jag måste faktiskt vila lite också.
    kl 16.30 måste jag börja med middag  och före dess hade jag tänkt duscha och kolla över barnens sommarskor dom hade förra året, tänkte lämna in till försäljning på kläbytardagen i morgon tror jag. ja om jag hittar på skorna dvs :)

vad har alla för sig under helgen?

Jag ska i morgon 11.30 lämna in saker på klädbytardagen till försäljning och sen inget mer planerat i morgon. på söndag är det försäljning få se om jag ska dit å handla eller inte... i vilket fall som helst ska jag dit å hämta det som är kvar och pengarna jag fått ihop. rätt bra med klädbytardagar, här funkar det så att man lämnar in och en ganska stor grupp mammor har hand om försäljingen, ganska bra man behöver inte vara där själv :) 

• Happymom

Jag ska också på en klädbytardag imorgon. Egentligen vill jag mest gå dit för att se hur det går till. Har en del flickkläder som jag skulle tänka mig att sälja, men vill vänta till pojken kommit. Tänk om man såg fel på UL!

• Madelen21

happy mom: jag har såna mängder med kläder.. jag sparar det finaste ifall att :) men jag har bara tvättat upp pojk kläder. men har massa neutralt oxå

• Happymom

Jag trodde jag hade mängder, men det visade sig att det babyflickkläderna inte ens fyllde upp en Ikeakasse. De flesta ytterkläder var Unisex.

De kläder dottern fått senaste 1,5 året passar fortfarande, för jag köper alltid för stort och sådant som växer med henne, dvs muddar som går att vika ut, tunikikor/klänningar med korta ärmar o.s.v.

• Happymom

På tal om något helt annat. Är det någon annan än jag som har problem med att hitta toppar, behåar och sådant i rätt storlek nu. Jag var och shoppade lite idag och provade ca 30 behåar. Inte en enda vanlig bh eller amningsbehå i storlek F och över gick att finna. Jag fick nöja mig med en 85 E (usch har alltså ökat med 15 cm runt om redan).

• Sonaten

Dags för oss att bestämma barnvagn. Förra gången köpte vi en beg Brio Happy med sittdel och liggdel, men den gick sönder på flera sätt. Nu tänkte vi nog köpa en ny bara för att slippa att vagnen går sönder så vi måste köpa ännu en inom något år.

Vill ha en kombinerad sitt- och liggvagn, med kraftiga hjul som går bra i snö och terräng. Funderar på Brio Happy Kombivagn, alltså sittvagn med lift i. Mjuklift eller hårdlift, det är frågan. Är det någon skillnad på säkerheten? Och klarar bäbisen att vara bara i sittdelen så tidigt som 6 månader? Så länge menar Brio att bäbisen får plats i en lift.

Alternativet är Kronan Duo, och köpa till en mjuklift som man kan ha i liggdelen i början. Den verkar ha fått bra i något test, och har smarta funktioner.

Villrådig! 

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~