• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Kickilina

Hurra! Idag fick jag besked från försäkringskassan. Blev beviljad havandeskapspenning från 15:e april! Hurra, hurra!

• Solrosen82

Madelen21: Det är ju rätt stora barn det också. Jag är lång så jag räknar med bebis storleken större. Men jag tycker att jag nådde min gräns förra gången med sonen som vägde 5410gr.
    Ok, då kanske det inte gör så mycket att de gick sönder. Du får vara extra försiktig med dem bara.

Kickilina: Grattis, va skönt :)

• Madelen21

solrosen82: Ja de var mig en stor bäbis du fick. Jag hade en jättejobbig förlossning första gången å fick total sfinkter ruptur. andra gången gick bra och mycket fortare å ingen bristning alls. men oron finns ju att spricka sådär igen... men jag försöker att inte tänka så...  utan att de kommer gå bra. nåt ja är rädd för är sugklocka och att bli klippt... låter så fruktansvärt otäckt.. ush...  jag hoppas denna förlossning går lite snabbare än andra gången.. Den tog 6 timmar om man räknar från att vi kom in( 9 om man räknar från när värkarna börja)
    hade gärna haft en förlossning som gick snabbt på nån timme, de hade varit bra! fast samtidigt vill inte jag att det ska gå för fort heller....

har ni börjat fundera över förlossningen något??
    Det har jag, funderar hur det kommer bli denna gång mm.
    smärtlindring vet jag sen innan att jag ska ha lustgas och bad å helst inte epidural.
    bad och lustgas har jag klarat mig med förut så det borde gå bra denna gång också hoppas jag.
    dom säger ju att trean kan bli lite knöligare förlossning, vill inte skrämma någon men min bm sa så förut... kanske är fler som hört så... hjälp mina ögon går i kors... nu måste jag sova!! gonatt allihop!

• Kickilina
    Solrosen82 skrev 2013-03-22 22:48:42 följande:
    Madelen21: Det är ju rätt stora barn det också. Jag är lång så jag räknar med bebis storleken större. Men jag tycker att jag nådde min gräns förra gången med sonen som vägde 5410gr.
    Ok, då kanske det inte gör så mycket att de gick sönder. Du får vara extra försiktig med dem bara.

Kickilina: Grattis, va skönt :)

Wow! Vilken vikt! Har aldrig förlöst en sådan baddare Mitt rekord är "endast" 4800 hittills...
    Hade du grav.diabetes?
  • Kickilina

Míss mee: Du får inte på dig ringarna...jag kommer inte i mina trosor! Fick gå igenom tre par idag innan jag hittade ett par ordentligt stretchiga rackare Tror inte jag kan skylla på att jag samlat på mig vatten...

• Trillatpagolvet

Sonaten:
    Vi väntar våran första knodd och beställde en kronan duo 2012 för den var snyggare sittdel än 2013 modellen. Än så länge har den bara rullat inomhus och utan barn men jag är dökär i den. Underbart fin och fick paketpris på 5500 :)
    Men enligt tester så är den bäst i terräng och den mest miljövänliga vagnen. :)

• sofie och laura
    Kickilina skrev 2013-03-22 20:32:54 följande:
    Hurra! Idag fick jag besked från försäkringskassan. Blev beviljad havandeskapspenning från 15:e april! Hurra, hurra!

Grattis!!!!!
    Trillatpagolvet skrev 2013-03-23 06:42:18 följande:
    Sonaten:
    Vi väntar våran första knodd och beställde en kronan duo 2012 för den var snyggare sittdel än 2013 modellen. Än så länge har den bara rullat inomhus och utan barn men jag är dökär i den. Underbart fin och fick paketpris på 5500 :)
    Men enligt tester så är den bäst i terräng och den mest miljövänliga vagnen. :)

jätte bra fynd....
  • sofie och laura

Jag har handlat massor av mössor till prinsessan i magen hahahahaa
    Jag har fått en dille på mössor, Leopard mössor Having a bad hair day mössa Princess..nu har hon 9 mössor i skåpet ahahahaaa

Vad jag har kvar att inhandla är:

Bodysar
    Madrass till spjälsängen
    amningsfiltar  
    miniform (ifall att)
    nappflaskor
    nappar
    ståbräda till vagnen     

• Sagolina

En fråga till er som redan har barn: Har ni några tips på saker som är bra att ha hemma tills babyn kommer? Sådant man kanske inte tänker på när man väntar första barnet?

Är lite av en kontrollfreak och vill därför kunna planera vad som ska köpas hem nu under våren:P Har bestämt att jag efter påsk får go crazy med baby-inköp, än så länge har jag bara kläder, några lakan och en hängleksak till vagnen. Vagn och bilstol ska vi bestämma oss för nu i helgen, så jag kan beställa nästa vecka! 

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~