Happymom skrev 2013-03-22 18:03:45 följande:
På tal om något helt annat. Är det någon annan än jag som har problem med att hitta toppar, behåar och sådant i rätt storlek nu. Jag var och shoppade lite idag och provade ca 30 behåar. Inte en enda vanlig bh eller amningsbehå i storlek F och över gick att finna. Jag fick nöja mig med en 85 E (usch har alltså ökat med 15 cm runt om redan).
Jag har också fått prova massor av bh:ar och egentligen inte hittat någon superbra men åtminstone en duglig i ekologisk bomull på Lindex stl 80D. Hade tidigare stl 70D och successivt fått byta upp mig till en större stl kontinuerligt... försöker köpa någorlunda billigt eftersom det annars blir sådana stora utgifter, undrar var detta ska sluta??
Även nya trosor har jag fått köpa eftersom de andra sitter för tajt. Såg det var någon som nämnde det här.
För mig är det förresten en självklarhet att sambon och jag delar på sådant som är gemensamma angelägenheter inkl. nya bh:ar och trosor som jag måste köpa pga. graviditeten. Trots detta är ekonomi en känslig fråga eftersom jag gillar shopping och min sambo föredrar att lägga pengarna på hög. Han har dock varit med i alla stora inköp och något klädesplagg men det är jag som rekar först, främst på nätet. Några kläder och ett lapptäcke har jag impulsköpt på rea.
Fortfarande har vi inte bestämt oss för skötväska men det lutar åt en röd skip hop grand central.